układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez krisss.79 » 8 sty 2009, o 17:45

Lvkasz Mam to samo.dzisiaj jedzilem 40 km po miescie ,temp nie podniosla sie powyzej 60c,a i spalanie 7L-masakra :cry: kupilem 2 czujniki,jeden bilsztaina,drugi no name,wymienilem i co?110c. szlak mnie trafi ,jutro pojade na komputer,bo tak moge wymieniac do usranej smierci :zly:
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

 

Postprzez marcinkoz2910 » 8 sty 2009, o 18:00

krisss.79 napisał(a):eden bilsztaina,drugi no name,wymienilem i co?110c.
tanie podróbki :wstyd:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez krisss.79 » 8 sty 2009, o 18:58

Moze i tanie,ale oryginal w salonie kosztuje 96zl :cry:
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez KristoF » 8 sty 2009, o 21:07

i ten oryginał jest najlepszym rozwiązaniem.Też miałem kiedyś zamiennik Febi.Pokazywał akurat dobrze ale cos jakby więcej palił.Założyłem zdobyczny używany oryginalny i działa(sprawdzone na kompie :-D )
Lepiej kupić od razu oryginał i mieć spokój na conajmniej 10 lat niż co chwilę sie denerwować bo źle pokazuje albo za dużo pali.Zamienniki mają to do siebie że pokazują cuda :-o kązdy znający się elektromechanik to potwierdzi
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez mani51 » 8 sty 2009, o 21:20

iracz, a jaką miałeś temperaturę silnika? Kontrolka zaświeciła się bo miałeś mało płynu ale przecież silnik się nie przegrzał bo widział byś to na wskaźniku...kontrolka jest tak umieszczona że zaświeci wcześniej a nie jak będzie już za późno bo jest od tego żeby ostrzegać a nie informować że już pozamiatane...płynu nie było w ziorniczku a nie w chłodnicy więc moim zdaniem nic się nie stało...wymień tylko chłodnicę i będzie ok
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez krisss.79 » 8 sty 2009, o 21:27

krissmysticblau a jakie u ciebie byly objawy,tak jak umnie;sprawdzalem auto na postoju,rozgrzalem silnik i gorny waz byl goracy a dolny troche mniej,za chwile wlaczyl sie wentylator,a wskaznik temp pokazywal 70c wiec to wina czujnika temperatury.Pozdrawiam :-D
_________________

[ Dodano: 2009-01-09, 16:07 ]
uuuuuuuuff!!!Kupilem oryginalny czujnik w salonie,zaplacilem 94zl,wymienilem i wskaznik pokazuje 84,87,takze jest wszystko wporzadku :hyhy:.Poprzedni wskaznik FEBI oddalem do reklamacji,gosciu nie chcial uwierzyc ze niby taka dobra firma tak zawyza-mialem 115c.A oryginalny czujnik do golfa 1,4 jest z niebieskim pierscieniem,facet mowil ze kiedys bylo z zoltym,a teraz niebieski.Nie kupojcie podrub,tylko oryginal ;-) ;-)
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez iracz » 9 sty 2009, o 11:57

vckat, napisąłem, jechałem jakieś 200 metrów nie więcej
mani51,temperatura nawet nie doszła do 90
iracz
 

Postprzez mani51 » 9 sty 2009, o 12:28

iracz napisał(a):temperatura nawet nie doszła do 90


no to nie masz się czym przejmować, kontrolka zasygnalizowała że jest mało płyny a nie że kompletnie go brak...wymień chłodnicę, bo tak jak pisałem to godzina roboty
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez virus_wrona » 10 sty 2009, o 03:39

Ja kiedyś po spotkaniu z dzikiem w moim poprzednim Golfie dojechałem do domu bez kropli płynu w chłodnicy (z przystankami jak temp dochodziła do 90st.) i nic się nie stało. Ale to było głupie i nie róbcie tak :-D
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez KristoF » 11 sty 2009, o 00:06

krisss.79 napisał(a):krissmysticblau a jakie u ciebie byly objawy,


u mnie było ciekawiejPrzez póltorej roku był spokój.Na początku był czujnik fabryczny z 94 roku...pokazywał 90stopni ale jakieś dziwnie wysokie wolne obroty były przy ciepłym silniku 900obr/min to zadużo tym bardziej że miał 750...pozatym spalanie wzrosło dość znacznie.Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd sporadyczny czujnika temperatury(był tak wspaniale zwalony że na zimnym silniku było wszystko ok bo to też sprawdzałem gdyż obroty spadały w miarę nagrzewania silnika, dopiero przy około 60stopni robiła się przerwa w czujniku i był błąd brak sygnału-przerwa)
I tak powstała potrzeba zakupu czujnika-błacha sprawa kupię nowy jakiś zamiennik i bedzie super.No i kupiłem miałem do wyboru jakiś szjs no name i Febi.Wziąłem Febi wkońcu to dobra firma chociaż sprzedawczyni mówiła że może być problem z tym czujnikiem, ze względu na wade fabryczną może pozazywac 110stopni i jakby co to mi wymieni na inny.Zamontowałem czujnik, jest świetnie pokazuje 90stopni :-P .Po jakimś czasie zauważyłem że przy odpalaniu auto troche dymi na czarno(przy zimnym silniku nie działa regulacja lambda) co zawsze jest spowodowane niecałkowitym spalaniem czyli za dużo paliwa w stosunku do powietrza.Zdziwiło mnie to bo silnik dobry fakt palił troszke więcej niż przed tą awarią.Postanowiłem przeszukać trochę zlomu który jakiś czas zalegał w garażu...znalazłem czujnik oryginalny fakt że stary, zamontowałem na próbę...auto nie dymiło po odpaleniu i spalanie nieznacznie spadło.Wniosek można wyciągnąć taki, że zamiennik czujnika temperatury ma nieznacznie zmienioną charakterystyke rezystancyjno termiczną, co powoduje przekłamania, gdyż w ECU zapisana jest charakterystyka "właściwego" czujnika.
Dziękuję za uwagę :-D myślę że dość jasno opisałem wszystko co było konieczne ;-)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez krisss.79 » 11 sty 2009, o 01:08

krissmysticblau.Nawet bardzo dokladnie :lol: ,tak jak pisalem wyzej,oryginal zamontowany na czujniku napis MADE IN LUXEMBURG-94zl kolor pierscienia niebieski.Oddalem poprzedni czujnik FEBI do reklamacji,ciekawe czy mi kase oddadzom :lol: .Pozdrawiam.
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez iracz » 11 sty 2009, o 13:04

wymieniłem chłodnice...tak jak pisałmani51, wystarczy odkręcić 4 śruby mocowania wentylatora, odczepić węże i czujnik, żeby wyjąć chłodnice to trzeba odkręcić reflektor
iracz
 

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości