układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Zaba2 » 13 sty 2009, o 17:15

Nie martw sie jest zima wolniej sie grzeje :-D Kiedys jechalem 5km bez plynu ale z przystankami co jajis czas jak podskoknela temperatura do setki maske dzwigalem zeby sie schlodzil i w wiatraku zwarcie zrobilem zeby ciagle dmuchal :lol: Twoje 200 metrow to pikus ;-)
Avatar użytkownika
Zaba2
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 12:13
Lokalizacja: Olkusz

 

układ chłodzenia

Postprzez saladrus » 13 sty 2009, o 19:55

parę pytań na temat układu chłodzenia...

przy jakiej temp włącza się wentylator??
po co 2 wiatraki ??
przy jakie temp. wąż na dole chłodnicy robi się ciepły??
czy temp 88-90*C) mojego golfa i nie wł się przy tej temp. wiatraki są dobre??
gdzie jest termostat w silniku 1.8 acc i jak go sprawdzić czy działa?
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez arek ryba » 13 sty 2009, o 20:26

saladrus napisał(a):po co 2 wiatraki
dwia wiatraki bo napewno masz klimatyzacje
saladrus napisał(a):przy jakie temp. wąż na dole chłodnicy robi się ciepły??
tak mniej więcej przy 50 stopniach powinien zacząć robiść się ciepły
saladrus napisał(a):czy temp 88-90*C) mojego golfa i nie wł się przy tej temp. wiatraki są dobre??
tak są dobrze
saladrus napisał(a):gdzie jest termostat w silniku 1.8 acc i jak go sprawdzić czy działa?
termostst masz pod pompą wspomagania na końcu wąża wychodzącego z chłodnicy i wchodzącego w blok silnika. jak sprawdzić czy działa: jak zapalisz zimny silnik i przejedziesz tak mniej więcej 2 km (ok 50 *C)to dolny wąż powinien być zimny a górny gorący jak dolny jest gorący to termostat jest do wymiany.
saladrus napisał(a):przy jakiej temp włącza się wentylator??

Wentylator / elektryczny, o dwóch prędkościach
- temperatura włączenia
- 1. prędkości od 92 do 97°C
- 2. prędkości od 99 do 105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości od 84 do 91°C
- 2. prędkości od 91 do 98°C
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Problem z rozgrzewaniem silnika

Postprzez Kaczor2133 » 13 sty 2009, o 22:10

Mam taki problem z goferem 1.6 ABU+gaz. Otóż przy odpalaniu zimnego silnika podniesie oczywiście wysoko obroty i ustawi się na jakieś 1100-1200 obr. i wszystko niby ok ale po 2 min kiedy silnik jest jeszcze zimny zaczyna dziwnie pufać (taki odgłos przerywania z tłumika) i wachlować o jakieś 200 obrotami, a za niecałą minutę spadnie gwałtownie do 750-800 i zaczyna nierówno chodzić, dusi się a temp. w tym momencie ma jakieś 20-30 st. góra i musze go trzymać na gazie bo inaczej gaśnie dopóki nie złapie ok 70 st. a nawet przy trzymaniu go na 1300-1600 obr jest spadanie obrotów o 200 i znowu wkręcanie z tym specyficznym pufaniem.
Dodam że silnik jest 500 km po remoncie, panewki pierścienie głowica zawory itp, kable świece filrty cewka również nowe, ale tak samo było przed remontem, odpalam zawsze na benzynie i przełączam dopiero przy 50 st, ale jak przełącze w momencie kiedy zaczyna się to pufanie to problem znika, pracuje równo nie gaśnie, Co to może być bo serwis vw chce ska sować mnie na ECU i cały wtryskiwacz. Pomocy!!!
Golf 3 ks
Kaczor2133
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 02:16
Lokalizacja: Łódź

Postprzez saladrus » 13 sty 2009, o 23:35

mam 2 wiatraki a nie mam klimy... może fabrycznie przygotowany do klimy??
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez Zaba2 » 14 sty 2009, o 00:46

Mam ten sam problem :cry:
Popatrz sobie katalizator moze masz tam juz kał. Chlopaki jeszcze mowili cos o krokowcu (w moim przypadku nie pomogla wymiana) o czyszczeniu przepustnicy(czyscilem) i adaptacji pozniej (nie zrobilem bo czekam na kabel). U mnie nie pomogla wymiana regulatora napiecia, czujnika temp cieczy, filtra powietrza. Mam w planach wyczyscic odme z majonezu bo tam mi cos z rana chyba zamarza bo gasnie na zimnym a tez mam wsio nowe kable kopolke cewke palec podstawke pod wtryskiem.
Po moich rozmysleniach uwazam ze jest cos zdupcone przy wtryskach tzn jakas nieszczelnosc ewentualnie ta adaptacja.

Jak by Ci sie udalo rozwiazac problem to pochwal sie tutaj. ;-)
Avatar użytkownika
Zaba2
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 12:13
Lokalizacja: Olkusz

Postprzez Kaczor2133 » 14 sty 2009, o 08:28

Ale czytałem że w tym silniku nie można adoptować przepustnicy, odma była czyszczona przy remoncie a katalizatora nie mam. Podejrzewam czujnik temperatury zasysanego powietrza i sonde. Ale jak w razie czego w tym silniku zrobić adaptacje, bo mam kabelek i łączyłem się juz w goferem tylko że nie mogłem znaleźć informacji który blok i nastawy uruchomić. A jakie są objawy walniętego lub kończacego się krokowca?
Golf 3 ks
Kaczor2133
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 21 sty 2008, o 02:16
Lokalizacja: Łódź

cos z termostatem?? czy cos innego..

Postprzez TOmeck » 14 sty 2009, o 16:15

witam. mam takie pytanie, mianowicie jade dzis do pracy (ok.18km mam) wszystko w sumie okey temperatura taka jak byc powinna czyli 90stopni, ogrzewanie tez okey, gdy dojezdzalem juz mignela mi kontrolka wody i spadla wskazowka od temperatury tak doslownie dwie sekundy to trwalo po czym wszystko wrocilo do normy... po pracy zas jade i tez wszystko dobrze na poczatku ale jeszcze raz mi spadla wskazowka i znowu wszystko wrocilo tak jak ma byc no i wiecej sie tak nie powtorzylo, co to moze oznaczac?????
Avatar użytkownika
TOmeck
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 18:48
Lokalizacja: WiElIcZkA

Postprzez arek ryba » 14 sty 2009, o 16:48

saladrus napisał(a):mam 2 wiatraki a nie mam klimy... może fabrycznie przygotowany do klimy??

a może był udeżony z przodu i posedł pas przedni i wsadzili taki na dwa wiatraki :-|
Avatar użytkownika
arek ryba
Members
 
Posty: 701
Dołączył(a): 24 paź 2007, o 11:24
Lokalizacja: grudusk

Postprzez prezesik » 14 sty 2009, o 19:33

napewno kabelek od czujnika temperatury dotyka do masy, być może gdzieć się przetarła izolacja kabelka.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez DrSzpila » 14 sty 2009, o 20:32

Ja mam u siebie w środku dodatkowy przycisk na wypadek jak mi się zagotuje albo zapowietrzy to wyłączam silnik i włączam wiatrak 5 minut czekania odkręcam zbiornik dolewam wody i juz mam 70 zamiast max :D
DrSzpila
Members
 
Posty: 593
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 16:44
Lokalizacja: Katowice / Siedlce

Postprzez malapawel » 14 sty 2009, o 20:42

jezeli jest mala dziurka to nie trzeba wymieniac, ja u siebie tak mialem to kupilem uszczelniacz do chlodnic i nic sie nie leje :D
malapawel
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 29 sie 2008, o 16:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości