układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pitek23 » 27 mar 2009, o 23:18

sprawdz ładowanie miernikiem na akumulatorze jak się włączy wentylator :?:
pitek
pitek23
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 mar 2009, o 19:12
Lokalizacja: kalisz

 

Wymiana dolnego przewodu chłodnicy i wymiana płynu

Postprzez dgrbass » 8 kwi 2009, o 14:22

Witam szanownych forumowiczów.

Pytanie może i banalne, ale kogoś trzeba zapytać...

Przymierzam się do wymiany dolnego węża chłodnicy (tego, który idzie od obudowy termostatu do chłodnicy) bo obecny jest najwyraźniej nieszczelny, bo przy króćcu chłodnicy jest cały zaśniedziały i w związku z tym drobna prośba o pomoc.

Po pierwsze:
Nie mogę się doszukać jaki to numer części. Trochę pogooglowałem i wychodzi mi, że jest to jeden z tych dwóch:

1H0121051D lub 191121051E

Czy któryś z kolegów może to potwierdzić?

Po drugie:
Trzeba tam wymieniać coś jeszcze? Jakieś uszczelki czy cuś? Chciałbym się zaopatrzyć we wszystko, żeby zrobić to możliwie sprawnie i szybko.

Po trzecie:
Podejrzewam, że mam zakamienioną chłodnicę. Jakieś sugestie jak ją przeczyścić? Mam zamiar przy tej wymianie wężą wymienić również płyn chłodniczy i dobrze by było jakby chłodnica była cacy.

No to tyle. Oficjalnie rozprawiczyłem się na forum :)
dgrbass
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 10:16
Lokalizacja: Radlin/Jastrzębie Zdrój

Postprzez prezesik » 8 kwi 2009, o 18:06

Wrzuc zdjęcie miejsca wycieku, podejrzewam, że masz do wymiany króciec ten przykrecony do głowicy a nie wąż. Te króćce często pod wpływem temperatury ulegają deformacji i stają się nieszczelne przy styku z głowicą.

[ Dodano: 2009-04-08, 18:07 ]
Lub trzaskają koło otworu na śrubę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dgrbass » 8 kwi 2009, o 19:34

Zdjęcie mogę wrzucić jutro, ale wydaje mi się, że to nie ma sensu, bo nieszczelność (wyciekiem bym tego nie nazwał, bo jeszcze w życiu plamy po sobie to auto nie zostawiło) jest w tym miejscu, gdzie przewód łączy się z chłodnicą (a przynajmniej tam jest zaśniedziały). Do tej pory tego nie ruszałem, żeby się nie rozciekło, ale nadeszła pora, żeby to wymienić.

Sam wąż też już wydaje się być dosyć sparciały, więc podejrzewam, że i tak nadchodzi jego czas
dgrbass
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 10:16
Lokalizacja: Radlin/Jastrzębie Zdrój

Postprzez marcinkoz2910 » 8 kwi 2009, o 23:40

Oto co mówi ETKA o tych numerach węży i jak dla mnie to ten pierwszy się nadaje bo jest dla tego silnika co Ty masz ABU, sam zobacz, bo ten drugi to raczej do Golfa2:

Obrazek Obrazek


A co do króćca to kup nowy z nową uszczelką, sprawdź czy nie ma wżer w metalu na głowicy bo one też są często przyczyną wycieku i kup silikon uszczelniający na wysoką temp. oni w sklepie będą wiedzieli o jaki chodzi a co do węża to go pooglądaj czy faktycznie jest walnięty
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez mani51 » 9 kwi 2009, o 06:15

dgrbass, moim zdaniem prezesso ma rację a płyn ścieka po króćcu i gromadzi się na łączeniu z wężem więc jeśli już koniecznie chcesz zmieniać ten wąż to sprawdź dobrze ten króciec

marcinkoz2910 napisał(a):kup silikon uszczelniający na wysoką temp.


a silikonu unikaj jak ognia bo to jest środek doraźny. Jak chcesz mieć zrobione dobrze to wyczyść pod króćcem i w przypadku wżerów zastosuj klej do metalu. Wypełnij nim ubytki z naddatkiem, po wyschnięciu zeszlifuj na równo i załóż króciec z nową uszczelką tylko nie dociągaj na siłę


a co do odkamieniania chłodnicy to ja bym nie ryzykował bo może się rozszczelnić. Pół biedy jeśli to chłodnica bo kosztuje około 100zł a wymiana trwa pół godziny do godziny max ale jeśli zacznie cieknąć nagrzewnica to koszt jej 30zł ale roboty że szkoda mówić :zalamany:

jeśli samochód Ci się nie grzeje to ja bym sobie odpuścił
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez dgrbass » 9 kwi 2009, o 10:48

marcinkoz2910 napisał(a):Oto co mówi ETKA o tych numerach węży i jak dla mnie to ten pierwszy się nadaje bo jest dla tego silnika co Ty masz ABU, sam zobacz, bo ten drugi to raczej do Golfa2:


Tak by to wyglądało. Dzięki.


mani51 napisał(a):jeśli samochód Ci się nie grzeje to ja bym sobie odpuścił


No i właśnie w tym problem, że się grzeje. W sumie to masz rację, że czyszczenie chłodnicy to ryzyko. Wymienię ten przewód i króciec i może po wymianie płynu będzie jakaś poprawa.

Póki co temat chyba wyczerpany. Jak już uda mi się do tego zabrać, to dam znać co znalazłem. Dzięki za pomoc.
dgrbass
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 10:16
Lokalizacja: Radlin/Jastrzębie Zdrój

Postprzez mani51 » 9 kwi 2009, o 20:22

dgrbass napisał(a):No i właśnie w tym problem, że się grzeje.


jak już będziesz miał wszystko na wierzchu to zastanów się też nad termostatem bo czasem jest tak że nie otwiera się wystarczająco i dlatego samochód może się grzć. A jak byś go zmieniał to najpierw włóż go w ten króciec i przykręć kolanko a dopiero przykręcaj cały króciec do bloku - uwież mi, tak będziesz miał łatwiej
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Problem z ukladem chlodzenia [1.8 ABS]

Postprzez kosior86 » 13 kwi 2009, o 16:03

Witam wszystkich.
Tak jak w temacie, posiadam golfa 3 1.8 90KM, i mam problem ukladem chlodzenia a mianowice, kiedys kupilem srodek do uszczelniania chlodnic bo byl wyciek, o tamtej pory nie moge dac sobie rady, zaraz po wlaniu tego srodka zaczela skaqkac temperatura, pomyslalem ze uklad moze sie przypowietrzyl, wiec sprobowalem go odpowietrzyc, a z tym to juz byl niezly problem bo czym troche zlapal temp to wywalalo wszystko zbiorniczkiem wentylator sie nie wlaczal, w koncu udalo sie jakos odpowietrzyc na zakreconym korku, i po ostygnieciu odkreceniu korka i ruszaniu wezami, chlodnica goraca weze gorace wentlator siew wlaczyl, tylko ze od tamtej pory gdy jade ok 2000obrotow temp stoi 87stopni a gdy wrzuce luz albo na postoju chodzi na wolnych obrotach temp spada do 70. Dodam ze bardzo dlugo osiaga pelna temp, po ok 10km, na goracym silniku jak odkrecam korek zbiorniczka to robi sie fontanna plynu, a i zbiorniczek jest chlodny.
Nie mam pojecia co sie to dzieje, czy to wina termostatu czy uszczelka pod glowica, dodam ze wszystko bylo ok wczesniej, a i jak zlalem plyn to po przefiltrowaniu na sitku zostawalay takie frendzle jak z materialu chyba po tym srodku uszczelniajacym. sitko zapychalo sie momentalnie.
Z gory dzieki i czekam na pomoc
kosior86
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: ostrowiec sw

Postprzez kali » 13 kwi 2009, o 19:27

Powiedz czy jak silnik chodzi,czy wytwarza się ciśnienie w układzie to znaczy czy jak poluzujesz korek wyrzuca płyn ,jerzeli tak to na 99% walnięta jest uszczelka pod głowica
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dgrbass » 14 kwi 2009, o 19:19

mani51 napisał(a):jak już będziesz miał wszystko na wierzchu to zastanów się też nad termostatem


Termostat wymieniony akurat tej zimy, także ten problem odpada.
dgrbass
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 10:16
Lokalizacja: Radlin/Jastrzębie Zdrój

Znow temperatura

Postprzez vandal » 15 kwi 2009, o 22:15

Witam prosze o rade kogos kto mial podobny problem mianowicie temperatura w granicach 88-90 stopni a wlacza sie i chodzi wentylator chlodnicy . Dodam ze termostat nagrzewnica wszystkie czujniki nowe zakupione w Aso... swoja droga kosztowaly... ale niepokoi mnie to ze nawet w trasie przy jezdzie nawet 150 i po zatrzymaniu sie wentylator chodzi. Dodam ze weze wchodzace do chlodnicy sa oba cieple tj gorny goracy dolny troszke mniej ale goracy podejrzewam zapchana chlodnice
vandal
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 00:06
Lokalizacja: Nowa Dęba

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość