układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 15 kwi 2009, o 23:29

Oj... Zrobiło się trochę cieplej i już zaczynają się problemy i wątpliwości... Twój silnik działa jak należy. Przy obecnej temperaturze na dworzu też włącza się wentylator. Jak na tą chwilę z silnikiem nie dzieje się nic niepokojącego, więc Ty też się nie denerwuj, wszystko chodzi jak należy, "ten typ tak ma", jest to mały silniczek, więc przy 150 na budziku się nie dziw, bo to nie lada wysiłek dla silnika.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

WENTYLATOR CHŁODNICY WYJE (silnik 1,4)

Postprzez Florek666 » 16 kwi 2009, o 10:06

Jeden problem. Wentylator załącza się jak stoje w korku przy temperaturze otoczenia około 20 stopni Celsjusza, więc to jest norma. Ale nie oto pytam. Wentylator jak się załącza, to na poczatku szumi troche a po jakimś czasie zaczyna dosłownie wyć i słychać ewidentne tarcie. Po wyłączeniu silnika w korku wszystkie kręcące się elementy napędzane przez silnik powinny stanąć, a to wycie jeszcze przez kilka- kilkanaście sekund trwa. Doszedłem zatem do wniosku, że jedynie wentylator chłodnicy po wyłączeniu zapłonu może się obracać. Stąd moje 2 pytania.

1. Czy taki silnik wentylatora można samemu nasmarować? Tam jest łożysko toczne czy tylko wirnik silnika ślizga sie po panewkach stojana?

2. Czy jak odłączę wentylator na czas jazdy po mieście (20 km z pracy do domu) to nie przegrzeje silnika na takim dystansie? Zanim zabiorę się za wymiane lub konserwację silnika, chce jeździć po mieście bez wstydu, że mi to trze niemiłosiernie.

3. Proszę o ewentualny opis czynności jak zdemontować wentylator z chłodnicy. czytałem, że nie obejdzie sie bez demontażu jednej z lamp przednich i atrapy?
W Golfie zawsze cieplej niż w Polo.
Avatar użytkownika
Florek666
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:29
Lokalizacja: Łódź/Bydgoszcz

Postprzez kosior86 » 16 kwi 2009, o 15:09

Dokladnie tak jak piszesz, podczas pracy silnika wyrzuca plyn ze zbiorniczka
kosior86
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: ostrowiec sw

Postprzez dziabi3 » 20 kwi 2009, o 17:54

kolego wiatrak się załącza na temperaturę chłodziwa ale chyba tobie chodzi ze jak jest na dworze 20 stopni to w korku doprowadzisz do temperatury kiedy wiatrak się włączy

czy da się nasmarować to podejrzyj bo silnik widać zaraz na wierzchu jest

jeśli nie przekroczysz 90 stopni to nie ale jeśli ci się uruchamia dmuchawa na co dzień w korku to raczej morze być ostro

a co do łożysk kulkowych czy łożysk ślizgowych to raczej obstawiam to 2
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez dziabi3 » 20 kwi 2009, o 18:39

kolego 150 to prawie max

ale ja jak mam 130 na budziku to temperatura silnika trzyma się na ok 80 a 82

stopnie na oryginalnych zegarach było 83 a 86 stopni

ale wracając przy takiej prędkości nie włączał mi się wentylator

dopiero jak jadę po mieście z małą prędkością 30 40 km/h to podczas parkowania słyszę jak dmuchawa się załącza a temperatura silnika to już koło 94



powiem ci tak kolega w matizie niemiła ogrzewania porostu auto nie grzało

mowie wyjmijcie nagrzewnice i zobaczcie czy nie jest zapchana a oni to za dużo roboty

bebeszyli bebeszyli i nic :lol: az posłuchali mnie 8-)

i się zdziwili bo cała nagrzewnica była zapchana szlamem :przestraszony:
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

problem z płynem chłodniczym

Postprzez bokser999 » 20 kwi 2009, o 21:22

Panowie dzis podczas holowania innego pajazdu podczas ruszania z 1 biegu i dogazowaniu wystapiła usterka z płynem chłodniczym woda sie grzeje do 120 stopni aż sie kontrolka zapala od wody . dodam ze jak włoncze ogrzewanie na full to leci ciagle zimne powietrze, płyn nieucieka pod samochodem jest sucho .
bokser999
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 20:02
Lokalizacja: łódz

Postprzez kger » 20 kwi 2009, o 21:33

Wygląda na termostat, jeśli poziom płynu ok.
Sprzedany, teraz już golf 6. Pzdr.
Avatar użytkownika
kger
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 26 sie 2008, o 09:56
Lokalizacja: Warzymice

Postprzez marcinkoz2910 » 20 kwi 2009, o 21:35

Jak poziom płynu jest ok? Nie kopci na jakiś śmieszny kolor? a i czy jak silnik pracuje to jakoś tak głośniej / inaczej niż zwykle (bo może pompa wody padła)

A węże od chłodnicy i nagrzewnicy nagrzewają się? Są twarde? Włącza się wentylator?

Odpisz na te pytanka
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez bokser999 » 21 kwi 2009, o 11:01

Poziom płynu okej , nie kopci , praca silnika jest normalna węże od chłodnicy sa gorące ,lech niesłychac wentylatyora
kilku znajomych z pracuy podpowiedzało mi że może sie termostat zablokował . czy to możliwe. Dzis rano jadąc do pracy po 3 kilometrów woda miała juz 120 stopni, i tu cały sek ze po pracy jak wracałem cos sie zrobiło i działa poprawnie woda sie juz niegrzeje wiec co to może byc za usterka.
bokser999
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 20:02
Lokalizacja: łódz

Postprzez kali » 23 kwi 2009, o 06:06

Jesli mozna miałem to samo mocno się grzał,musiałem na ful otworzyć ogrzewanie,przyczyną był termostat a konkretnie pęknięta przegroda w pokrywce obudowy termostatu po wymianie pokrywki wszystko wróciło do normy
,sugeruję ,że to może być przyczyną
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Wskaźnik a rzeczywista temperatura silnika

Postprzez weep86 » 23 kwi 2009, o 16:15

Witam. Posiadam silnik 1.4 benzyna+ katalizator Niedawno wymieniłem układ wydechowy (tłumik środkowy i końcowy). Otóż na trasie wskaźnik temperatury pokazuje mi 90 stopni. Zatrzymałem się na parkingu i otworzyłem machę. Dziwnie gorący był silnik. Przewody z płynem chłodżącym były gorące, że nie sposób było ich dotknąć. Z komory silnika bił żar (wczesniej tego nie było a auto mam już 3 lata. Wróciłem do domu. Po 3 godzinach poszedłem sprawdzić jak tam płyny. Otóż wskaźnik pokazywał temp w granicach 30-40 stopni a silnik był gorący tak jak kiedyś przed wymianą wydechu. Czy czujnik temperatury źle wskazuje czy coś z termostatem. Termostat niby sprawny bo jak dochodzi do 90 stopni to puszcza płyn.
weep86
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 kwi 2009, o 16:05
Lokalizacja: Stąd

płyn

Postprzez bokser999 » 23 kwi 2009, o 19:34

Uszkodzeniu uległ termostat wymiana pomogła. Dziekuje za pomoc.
bokser999
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 20:02
Lokalizacja: łódz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron