układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Peter » 25 lis 2007, o 21:49

cinas napisał(a):Termostat po lewej stronie na dole (stojąc przodem do silnika) w pompie wodnej. Idź po wężu, który wychodzi na dole od chłodnicy i wchodzi właśnie do pompy wodnej. Jak ściągniesz wąż przy pompie to trzeba jeszcze odkręcić ten plastykowy kruciec przykręcony na 2 śruby i w nim jest termostat.
Jak nie masz klimy to idzie bez bólu ale jak masz to jest trochę zabawy.
Pozdrawiam



Dzieki serdeczne za instrukcje jakos sobie poradze niestety posiadam klime ale dla chcacego nic trudnego.
Jeszcze raz serdeczne dzieki
Peter
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 lis 2007, o 23:33
Lokalizacja: Bielsko

 

Postprzez dziabi3 » 26 lis 2007, o 19:06

a skad wiesz ze napewno jest uszkodzony

mi cały czas trzyma sie na 70 - 75 stopni


a na 90 wchodzi latem i powyzej w korku ale to wentylator sie odpala na 2 biegu
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez czepi » 26 lis 2007, o 19:37

ja mam to samo co dziabi3 w przyszłym tygodniu wymieniam termostat.... kumpel w passacie też tak miał (ma tam chyba ten sam silnik co trójka GTI 2,0 8V silnik 2E) przez weekend wymienił termostat i ma równe 90 stopni... POZDRAWIAM dam znać co będzie po wymianie
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez swiety7 » 28 lis 2007, o 20:15

Też mam ten problem, temp. w zimie to max 70st C
swiety7
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 lis 2007, o 20:08
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Postprzez michael » 28 lis 2007, o 21:34

To na bank termostat. Miałem ten sam problem, wymienilem , i teraz bez problemu lapie 90 stopni.No i spalanie spadło :-D Polecam orginalny termostat nie zaden zamiennik. Przynajmniej bedziesz miał pewnosc ze działa dobrze:)) Pozdrawiam
michael
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 paź 2007, o 21:38
Lokalizacja: łódź

Postprzez dziabi3 » 29 lis 2007, o 22:27

wiec twierdzice ze 70 stopni w zime i w lato na trasie to za mało?

bo teraz sam niewiem :shock:


bo powinno byc tak ze termostat w 1,4 otwiera sie przy 84 stoipniach i przy 98 stopni jest otwarty na maxa

a wentylator załancza sie przy 92-97 a wyłancza 84-91 to oczywiscie 1 bieg

w takim razie miedzy otwartym termostatem a właczenie, sie wentylatora jest jakies 84-92= 8 stopni tylko czy to nie powoduje co chwila załanczanie sie wentylatora

bo u mnie cały czas jest 70 stopni na skali a jak sie przygrzeje to jak przystało dmuchawa załancza sie na 90 paru stopniach tak jak powinno byc wiec czujnik i wskaznik działa ok tylko ten termostat

????????

dodam ze robiłem mały test i termostat jest zamkniety na zimnym silniku bo pierwsze robią sie gorące werze od małego obiegu p[otem nagrzewa sie chłodnica a wyglada tk jakby termostat działał ale sie nie domykał w odpowiedim momecie

prosze o wypowiedzi
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez marcinsze » 3 gru 2007, o 10:45

Silnik w golfiku ma trzymac 90 stC nieważne czy zima czy lato, jesli jest poniżej lub powyzej to jest źle. Ja w swoim miałem to samo co Wy, masymalnie 80st C po długiej jeździe. wymieniłem termostat i jest 90 stC, nieważne czy jedę szybciej czy wolniej. A różnica po wymianie jest bardzo duża - skrzynia biegów lepiej pracuje bo olej się szybiej i lepiej nagrzewa, no i sam silnik też trochę lepiej pracuje po krótszym czasie jazdy.
marcinsze
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 23:54
Lokalizacja: Borowa

problem z ch?odnic?

Postprzez Konicho » 8 gru 2007, o 23:09

Witam , mam problem w moim 1.8 GT. Mianowicie dzi? jecha?em troch? po za miasto ,i zacz??a mi miga? lampka temperatury cieczy ch?odz?cej , po jakim? czasie przesta?a miga? , ale pó?niej znowu zacz??a. Zatrzyma?em si? i odkr?ci?em zbiornik wyrównawczy cieczy ch?odz?cej to zacz??a parowa? i si? wylewa?. Potem jako? dojecha?em powoli do domu , teraz w zbiorniku wyrównawczym jest pusto, a lampka ju? nie miga. Silnik sie prawie wcale nie nagrzewa , nawet nie osi?gn?? 90 stopni . Do tego wszystkiego przesta?o dzia?a? ogrzewanie . Nie wiem mo?e si? jaki? w??yk zerwa? czy co? , ale by?o ju? ciemno wi?c nic nie mog?em zobaczy? , rano przy nim pogrzebie troch? ale chcia?bym wiedzie? co to mo?e by?, mo?e kto? z was mia? podobny problem. Prosz? o pomoc

pozdrawiam .
Konicho
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez egon13061 » 9 gru 2007, o 02:23

odkreciles korek w wyrownawczym gdy silnik i ciecz byla goraca dlatego parowala w wykipiala-cisnienie!!!! ,ogrzewanie nie dziala bo nie ma wystarczajacego poziomu cieczy ,skad wiesz ze silnik sie nie nagrzewa ? musi sie nagrzwac !!!!! wszystko wskazuje na to ze uszkodzony masz czujnik temp. cieczy -odepnij wtyczke z czujnika za pomoca drutu zewrzyj ,zmostkoj wtyczke jezeli po wlaczeniu stacyjki wskaznik wskazw max to czujnik do wymiany -pozdro
egon13061
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 7 gru 2007, o 02:11
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Konicho » 9 gru 2007, o 15:27

Wi?c tak , dola?em dzi? p?ynu , nie wiem jakim cudem wesz?o ponad 3 litry :shock: . Zapali?em go i tak po 10 minutach zacz??o grza? ogrzewanie , wi?c ju? si? co? zmieni?o. sta? tak z ponad 15 minut , i wiekszo?? w?zy ju? si? nagrza?a tylko w?? (na dole co ??czy ch?odnice z pomp? wodn? w której jest termostat chyba :) ) by? ca?y czas zimny , i ch?odnica te? lodowata . zrobi?em ma?? rundk? autem i na liczniku temperatura pokaza?a 70 stopni . ch?odnica dalej zimna , ten w?? te?.


egon13061 nie zrobi?em tego co mi poradzi?e? bo nie wiem gdzie jest ten czujnik :oops:


Co my?licie ?? co to mo?e by? , termostat zepsuty ??


EDIT . da?em do mechanika , okaza?o si? ?e to pompa wodna by?a. Temat mo?na zamkn??
Konicho
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rybnik

termostat czy czujnik temperatury ???

Postprzez sepcio » 10 gru 2007, o 13:50

Witam, mam ma?y dylemacik :)
wskaznik temp ciagle pokazuje mi ok 70 st. bardzo rzadko dochodzi do 80 a wyczyta?em ze powinien byc ciagle na 90
moze mi ktos pomoc bo nie wiem czy to wina termostatu czy czujnika temperaturry, dodam ze mam gor?ce powietrze w kabinie po ok 3 km, wiec nie wiem czy termostat jest do bani bo za wszesnie wlacza duzy obieg czy co ??
prosz? bardziej do?wiadczonych u?ytkowników o poddpowiedz
sepcio
Czytacz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 16 paź 2007, o 11:34
Lokalizacja: starachowice

Postprzez młody88 » 10 gru 2007, o 17:26

tak to termostat w moim 1.6 ciep?o leci po okolo 1 km
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości