układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Florek666 » 27 kwi 2009, o 13:04

Wczoraj dłubałem w garażu.
Odkręciłem reflektory i zderzak i wyjałem atrapę, taki blaszany profil co jest na 8 śrubach, wyciągnąłem chłodnice i dopiero wiatrak wyjąłem. Jest trochę roboty. Szkoda ,że Ci z Volksa zaprojektowali ten fragment samochodu w ten sposób. Głupi wentylator, a kilka godzin w garażu wyrwane z życia.
W Golfie zawsze cieplej niż w Polo.
Avatar użytkownika
Florek666
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 22:29
Lokalizacja: Łódź/Bydgoszcz

 

Postprzez pawel601 » 27 kwi 2009, o 13:10

z tego co pamietam u siebie wycie konczy sie zatarciem.

Nie nasmarujesz tego. Łozysk nie udało mi sie wybić były jakieś nitowane;/

Kupiłem nowy wentylator w sklepie 112zł:)

Robota bezcenna całe wzmocnienie przednie do wykrecenia;/

powodzenia :)

Temat powinien byc w innym dziale;/

Klimatyzacja i nawiewy :)
Avatar użytkownika
pawel601
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 19:02
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Wyrzuca wode

Postprzez michał1903 » 27 kwi 2009, o 20:47

Co moze byc przyczyna tego ze po wymianie termostatu wyrzyca wode przez te dziurki w zbiorniczku wyrównawczym?
michał1903
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 17:06
Lokalizacja: kamień pomorski

Postprzez pitek23 » 27 kwi 2009, o 21:37

być moż nowy termostat jest wadliwy i się nie otwiera :?:
pitek
pitek23
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 23 mar 2009, o 19:12
Lokalizacja: kalisz

Postprzez pablomed » 27 kwi 2009, o 21:56

lub jest problem z odpowietrzeniem, sprawdź drożność węzyka i jego króćców tego cienkiego od zbiorniczka do krócca głowicy. I nie próbuj odpowietrzać na odkręconym korku. Nalać, zakręcić, normalnie jeździć, dolać ile trzeba po przestygnięciu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez michał1903 » 28 kwi 2009, o 20:59

ok dzieki, bo ta wode to wyrzyva tylko wtedy jak sie troche silnik ponad 90 st zgrzeje
michał1903
Badacz tematu
 
Posty: 170
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 17:06
Lokalizacja: kamień pomorski

temp wody na zegarach

Postprzez TRD » 5 maja 2009, o 17:42

wygląda to tak że jadąc w trasie temp jest ciągle 70st. w mieście rośnie do 110 i nie spada, podłączyłem pod VAGa i jak mam na zegarach 110 to na VAGu jest dopiero 90 st przy 92 odpala wentylator czyli ok i teraz czy to wina czujnika alena kompa podaje ok więc może same zegary są zjechane


i czy może ktoś potwierdzić że zegary po 95r mają właśnie wskaźniki działające na innej zasadzie i tam jest już ok a w tych starszych są problemy

moj to 1.8ABS 94

pozdro
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez ROMAN FORYS » 5 maja 2009, o 20:46

TRD, PRAWDOPODOBNIE MASZ CZUJNIK TEMPERATURY DO WYMIANY,JESLI MASZ ZAMIENNIK TO Z ICH DOKLADNOSCIA BYWA RÓZNIE.
Na 4um piszemy małymi literami Caps Lock Off :!:
Ostatnio edytowano 6 maja 2009, o 07:33 przez ROMAN FORYS, łącznie edytowano 1 raz
ROMAN FORYS
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4 maja 2009, o 15:57
Lokalizacja: KRAKOW

Postprzez Leito » 6 maja 2009, o 11:16

ROMAN FORYS napisał(a):TRD, PRAWDOPODOBNIE MASZ CZUJNIK TEMPERATURY DO WYMIANY,JESLI MASZ ZAMIENNIK TO Z ICH DOKLADNOSCIA BYWA RÓZNIE.
Na 4um piszemy małymi literami Caps Lock Off :!:


Dokładnie... u siebie mam zamiennik i pokazuje 110C jak się rozgrzeje silnik
Leito
Members
 
Posty: 1528
Dołączył(a): 15 lip 2008, o 19:40
Lokalizacja: Janówko k. Brodnicy
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez TRD » 6 maja 2009, o 16:16

czujnik mam z żółtą oprawką więc chyba oryg ale zmienię go dla pewności

dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Króciec wodny

Postprzez gregorek35 » 14 maja 2009, o 00:38

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum. od roku jestem posiadaczem goferka III 1.6 ABU 75 KM 94 r., do tej pory nie miałem z nim żadnych problemów. Zima zauważyłem wyciek płynu z okolic króćca wodnego który wchodzi do głowicy. Blok silnika był cały mokry. w ciepłe dni tego nie widać. Czy muszę wymieniać cały krócieć czy wystarczy tylko uszczelkę pod nim. Proszę o rade bo problem mnie troche irytuje. Płynu nie ubywa zbyt wiele, dolewałem ok 1/2 litra po 2000 km
Avatar użytkownika
gregorek35
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 00:30
Lokalizacja: Będzin

Postprzez prezesik » 14 maja 2009, o 05:14

króćce to częsta zmora w tych silnikach. Odkształcają się i pękają najczęściej ze starosci przy górnej śrubie. Ja u siebie tez wymieniałem ten element.
Radzę wymienić cały. Przy zakupie patrz uważnie czy przy nowym króćcu masz gumowy oring uszczelniający połaczenie króćca z powierzchnią głowicy.

Powodzenia.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości