układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Pro100 » 11 lip 2009, o 22:31

Najprawdopodobniej tak jak przedmowca mowi sprawdz szczelnosc ja mysle ze moze gdzes pomalu uciekac :-x
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez opolanin » 12 lip 2009, o 03:03

adam28, ubywający płyn chłodniczy pozostawia widoczne ślady, sprawdz wszystkie połączenia, dociągnij opaski, zobacz czy nie wycieka spod pompy wody a najlepiej sprawdzać na rozgrzanym silniku jak w układzie chłodzenia wytwarza się podciśnienie, zobacz też kruciec, który idzie od głowicy, a jak dolewasz tej wody to nie widać jakiś tłustych oczek oleju?
opolanin
 

Postprzez Legionista » 12 lip 2009, o 11:28

dokładnie jak pisze opolanin, Woda zostawia specyficzy nalot sprawdz cały układ i bedziesz wiedział.. u mnie na krućcu cieknie i leci woda po silniku i zostawia taki brązowy jasny nalot
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez PaNdA » 12 lip 2009, o 11:49

może być uszczelka pod głowicą zobacz rano na zimnym silniku czy kopci na biało
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

temperatura cieczy

Postprzez krisss.79 » 12 lip 2009, o 15:31

Witam.Panowie,przed wymiana chlodnicy i plynu chlodniczego temp w miescie ,89C wiatrak zalaczal sie przy 92C czyli prawidlowo,teraz po wymianie chlodnicy i plynu temp po przejechaniu 5km 83C po dluzszej jezdzie dochodzi do 90C i wlacza sie wiatrak.Auto wogole zaczelo sie wyraznie wolniej rozgrzewac. Wiem ze nowy plyn i nowa chlodnica lepiej chlodzi,ale takie roznice?,termostat wahler wymieniany jakies 2 miesiace temu,czujnik temp oryginalny.Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez marcinkoz2910 » 12 lip 2009, o 15:39

Nowa chłodnica i nowy płyn a na nowej chłodnicy nie ma osadzonego kamienia czy innych osadów a co za tym idzie lepsze oddawanie ciepła do otoczenia

Reasumując jeśli wentylator się włącza jak woda osiągnie odpowiednią temp. to nie ma problemu ;-)
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez krisss.79 » 12 lip 2009, o 15:47

marcinkoz2910 to mowisz zeby olac temat i sie nie przejmowac?a juz chcialem wymieniac termostat :-D ,zauwazylem tez ze temperatura w duzym stopniu zalezy od obrotow,w trasie 86C przy 2000 obrotow,redukcja na 3 bieg i 1700 obrotow i temperatura spada do 83?hmmm!!dziwne
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez pablomed » 12 lip 2009, o 16:28

Myślę że pompa wtedy szybciej pompuje. A Wahler - niestety - dołącza do grona firm jadących na świetnej przeszłości.
Z tym że ja bym nic na razie nie robił, póki powiedzmy do 75-80 nie spada temperatura przy szybkiej jeździe.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Wskaźnik temperatury.

Postprzez Pro100 » 24 lip 2009, o 20:39

Witam.

Dziś rano zauważyłem, że wskaźnik szaleje nie podnosi się po przejechaniu 5km gdzie normalnie po kilkuset metrach już leciał do góry 8-) Podnosi się minimalnie i stoi czasem wskoczy na 70 stopni czasem na mniej czasem na więcej :-x Co może być przyczyną tak szwankującego wskaźnika?
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 24 lip 2009, o 21:09

neisprawny termostat, wskaźnik może byc dobry. Termostat się zawiesił i cały czas jest duży obieg, tj. przez chłodnicę i nim się płyn zagzreje to zdąy sie ostudzić.
Wymień termostat.

A jaki masz silnik?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez krisss.79 » 24 lip 2009, o 21:52

Caly czas 1,4 :lol:
termostat albo czujnik temperatury,sprawdz weze.
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez rogal133 » 24 lip 2009, o 22:40

mi sie wydaje ze to czujnik bedzie walniety u mnie tez tak jest ze czasem tak sie nagrzeje ze sie wentylator włącza a na wskazniku jest gora 70. pojezdzij troche po miescie az Ci sie wentylator wlączy i jesli tem nie podskoczy do ponad 90 tzn ze czujnik albo wskaznik ale ja bym na czujnik obstawial
Avatar użytkownika
rogal133
Badacz tematu
 
Posty: 350
Dołączył(a): 31 gru 2008, o 18:04
Lokalizacja: RadziejóVW

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość