układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez wawrzyn83 » 25 wrz 2009, o 00:07

no nie sprawdzalem dzisaj mi sie to stalo i chcialem sie dowiedziec od czego moge zaczac
a jak mam go sprawdzic i gdzie mniej wiecej on sie znajduje
Avatar użytkownika
wawrzyn83
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 22:04
Lokalizacja: EZG

 

Postprzez Edek12345 » 25 wrz 2009, o 09:11

Piszę poprawnie po polsku.


Mój golf >>>> moj-golf/gofer-1-6-cl-europe-t9691.html <<<<
Avatar użytkownika
Edek12345
Members
 
Posty: 636
Dołączył(a): 27 lip 2008, o 11:53
Lokalizacja: Siedliska koło Stróż

Postprzez Misiek_B » 25 wrz 2009, o 10:37

czujnik temperatury źle pokazuje
termostat sie nie otwiera (dolny waż od chłodnicy zimny az do osiagniecia 100 stopni)
wentylator chłodnicy sie nie włacza ( przekracza 90 i wentylator martwy)
Avatar użytkownika
Misiek_B
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 14:50
Lokalizacja: Nisko/ Stalowa Wola

Postprzez wawrzyn83 » 25 wrz 2009, o 13:59

no to bedzie tylko wina czujnika czy mam termostat tez wymienic??

[ Dodano: 2009-09-25, 14:10 ]
Misiek_B napisał(a):czujnik temperatury źle pokazuje
termostat sie nie otwiera (dolny waż od chłodnicy zimny az do osiagniecia 100 stopni)
wentylator chłodnicy sie nie włacza ( przekracza 90 i wentylator martwy)


dokladnie tak samo jest u mnie
Avatar użytkownika
wawrzyn83
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 22:04
Lokalizacja: EZG

Postprzez Misiek_B » 25 wrz 2009, o 14:35

wawrzyn83 napisał(a):czujnik temperatury źle pokazuje
termostat sie nie otwiera (dolny waż od chłodnicy zimny az do osiagniecia 100 stopni)
wentylator chłodnicy sie nie włacza ( przekracza 90 i wentylator martwy)


dokladnie tak samo jest u mnie

Znaczy wszystkie objawy masz??
Tzn auto ma 100 stopni na blacie a wąż dolny chłodnicy jest zimny i wentylator sie nie włącza.
Bo jak tak albo zbieznosc róznych awarii albo poprostu najprosciej czujnik temperatury załozył zwiazki zawodowe i ogłosił strajk :hyhy: a auto niema 100 stopni tylko ogólnie poniżej 90 stopni najprosciej sprawdzic to termometrem laboratoryjnym wsadzonym w otwarty zbiornik i zagrzac auto i zobaczyc czy temperatury sie zgadzaja.
Avatar użytkownika
Misiek_B
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 14:50
Lokalizacja: Nisko/ Stalowa Wola

Postprzez SotoM » 25 wrz 2009, o 23:27

- termostat sie nie otwiera maxymalnie- słaby przepływ cieczy do silnika i łapie duza temp.
wentylator sie włącza...?? a w ogole działa...??
-
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez wawrzyn83 » 26 wrz 2009, o 11:32

tak wentylator dziala
Avatar użytkownika
wawrzyn83
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 22:04
Lokalizacja: EZG

Postprzez Misiek_B » 26 wrz 2009, o 13:07

tak wentylator dziala
teraz zakładajac ze czujnik wentylatora jest dobry test przy jakiej temperaturze na zegarcch wentylator ci sie uruchomi jak zegar pokaze lekko ponad 90 i wystartuje wentylator to termostat siedzi a jak licznik bedzie pokazywał 100 i wentylator startuje dopiero to czujnik temperatury oszukuje o 10 stopni i do wymiany on :ok:
Avatar użytkownika
Misiek_B
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 14:50
Lokalizacja: Nisko/ Stalowa Wola

Postprzez SotoM » 27 wrz 2009, o 01:22

a ja bym mimo wszystko wymienił termostat. ostatnio przerabiałem taki temat tylko ze w dizlu -
temp wskakiwała na ponad 100st - wentylator sie załanczał przed 100 i zaczynało wodę ze zbiorniczka wyzucać - wymieniłem termostat na nowy problem znikł - temp równo 90 i ani dalej...
termostat sie otwierał obieg był ALE był zbyt mały przepływ schłodzonej cieczy do silnika...
wawrzyn83, spróbuj załatwić sobie od kogos czujnik na podmianke na sprawdzenie jeśli dalej będzie to samo no to rwij pompe wspomagania(odsuń ja) i wymieniaj termostat...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez krzysiudd » 27 wrz 2009, o 11:51

w abu termostat jest przy głowicy nie trzeba nic ruszac pompe wspomagania ktora jest z drugiej strony silnika.
Avatar użytkownika
krzysiudd
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 18:51
Lokalizacja: opoczno

Postprzez wawrzyn83 » 27 wrz 2009, o 23:47

dzieki waszystkim za pomoc awaria ktora sprawila mi tyle problemu byl popsuty termostat po jego wymianie wszystko wrocilo do normy znowu moj golfik wraca na trase :-D
Avatar użytkownika
wawrzyn83
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14 lip 2008, o 22:04
Lokalizacja: EZG

Postprzez SotoM » 28 wrz 2009, o 08:40

krzysiudd napisał(a):w abu termostat jest przy głowicy nie trzeba nic ruszac pompe wspomagania ktora jest z drugiej strony silnika.

racja kolego - nie spojrzałem jaki kolega ma zaganiacz pod maską...
No ale widzę ze problem rozwiazany...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron