układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Czy bombelki w zbiorniczkut o juz koniec ?

Postprzez Bolek III » 28 wrz 2009, o 22:31

Witam mam silnik 1.4 ABD
Jak odkręce korek wlewu płynu chłodnieczego i odpale to nic tam nie widac takiego ale jak dam troszke gazu to zaraz sie tam robi jak bym wsadził słomke i lekko dmuchał .
Czy to przedmuchana uszczelka ? Auto 1500km temu było przegrzane (przejechało 10km na świecącej kontrolce od oleju i z całkowitym brakiem płynu chłodniczego).
Silnik chodzi chyba OK , tak jak wcześniej , lekko sie poci na łaczeniu głowicy z blokiem na rogach , a i węże rano od chłodnicy są mięciutkie a jak chodzi dlużej to są jakby twardsze że nie da sie ich np zgnieść. Auto sie nie grzeje cały czas ma 90stopni nie całe.

A jak tak z doświadczenia wiecie jak auto jeszcze nie wywala płynu , wody w olej nie ma tylko dmucha w układ jakieś przedmuchy są to ile mógłbym pośmigać jeszcze bez remontu ?
Bo potrzebuje teraz tego golfa na dojazd do szczecina ok 100km w jedną strone łacznie mi wychodzi przez miesiąc 4000tyś km. Stan oleju z 2milimetry powyżej minimum..Olej jest czarny , a i czy to normalne że jak odkręce korek wlewu oleju to sie strasznie z niego dymi ? Dosłownie jak z rury wydechowej .
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Czy bombelki w zbiorniczkut o juz koniec ?

 

Postprzez SotoM » 28 wrz 2009, o 23:12

zawsze mozesz podjechać do AUTO LINE na derdowskigo przy stacji shell na test - mają fajny przyządzik który pokaze czy jest głowica do zrzucenia czy nie. test na CO2 w 100% sie sprawdza - gwarantuje. na upartego taka sprwe mozna zrobic w 1 dzień. tylko wytarczy sie zaopatrzyć w czesci.
ale jesli
Bolek III napisał(a):Auto 1500km temu było przegrzane (przejechało 10km na świecącej kontrolce od oleju i z całkowitym brakiem płynu chłodniczego).
to wyjasnia twój problem. takze moim zdaniem 100% główka w góre... a czy długo pojeżdzisz to tylko twój samóchod to wie. woda pojdzie na tłok - pokrzywia sie korbowody i bedzie bardziej wesoło.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 29 wrz 2009, o 17:52

zdejmuj głowicę, dawaj do planowania i zakładaj nową oryginalna uszczelkę.
Na tą chwilę staraj się już nim nie jeździć, bo za chwilę będziesz miał masło pod korkiem oleju.
Dodatkowo radzę ci przy okazji zmienić uszczelniacze zaworów.
Na tą chwile masz tylko przedmuch spalin z komory spalania do układu chłodzenia, po dłuższej jeździe zacznie się silnik przegrzewać, a jak otworzysz maskę to będziesz miał sporo wylanego płynu pod zbiorniczkiem (będzie wywalało płyn przez zbiorniczek).
Ja u siebie miałem już ten przypadek 2 razy, także znam to z własnej autopsji - drugi raz dzień przed wyjazdem na zlot Klubu Golf 3.
Po wymianie uszczelki radzę wlać nowy olej i płyn, zmienić także filtr oleju.
Wymiana uszczelki dla wprawionego mechanika to ok. 5h (bez planowania głowicy).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Bolek III » 29 wrz 2009, o 18:49

Masła pod korkiem nie mam nawet jak jeżdze na krótkich odcinkach.
Auto zachowuje sie calkowicie normalnie .
Nie mam tyle kasy żeby planować glowice i uszczelke zakładać :/ A do szkoły musze dojeżdzać , chyba bd ryzykował jak zauważe przegrzewanie to bd konieczne.

[ Dodano: 2009-09-29, 18:52 ]
I wogóle autko dynamiczne nawet w pięć osób na pokładzie nie poblem pojechać 160kmh co na silnik 1.4 chyba jest Ok a i spalanie mam 6litrów w trasie z czego 20% korki w szczecinie.
I Love My Golf ;PP
Bolek III
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 15 paź 2008, o 19:07
Lokalizacja: Myślibórz

Mruga kontrolka wody na zimnym silniku

Postprzez marcinkoz2910 » 1 paź 2009, o 18:00

witam

Problem wygląda następująco, gdy zapalę silnik (zimny silnik) to po chwili zaczyna mrugać kontrolka od temp. wody, nawet przy zimnym silniku gdy tylko włączę zapłon to zaświeci się standardowe 3 kontrolki po chwili woda gaśnie i zaczyna mrugać.

Problem ustępuje tylko gdy silnik jest na temp. 87°C (czyli na tej pozycji ma wskazówkę od temp. wody na której miałem ją od nowości).

Wentylator pracuje normalnie zarówno na 1 jak i na 2 biegu, silnik się normalnie nagrzewa, termostat pracuje poprawnie.

Stan wody w zbiorniczku jest w normie !!

Zostały już podmienione 3 czujniki temp. wody które znajdują się w króćcu na każdym to samo.

Jeśli ma to coś pomóc mam zbiorniczek z wtyczką (sprawdziłem czy jest masa --> jest przejście)

Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez saladrus » 1 paź 2009, o 18:12

a dolej trochę więcej niż max ...
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez marcinkoz2910 » 1 paź 2009, o 19:23

saladrus, próbowałem... :/ nic
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 1 paź 2009, o 19:44

no to sprawdź czujnik w zbiorniczku, bo przy braku wody ma tak kontrolka migać. Czujnik jest włącznikiem, tylko nie wiem czy zwiernym czy rozwiernym, więc zrób jeden test z wypiętym jego wtykiem a drugi ze zwartmi kawałkiem drucika stykami we wtyczce. Za którymś razem powinno ustąpić i wówczas winny jest sam czujnik, a jeśli nie to jego połączenie do licznika lub sam licznik. Napewno czujnik temperatury w króćcu nie jest winien, jeśli by był to równocześnie z miganiem kontrolki miałbyś maksymalną temperaturę na wskazówce
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 1 paź 2009, o 19:50

pablomed, no i tu Cię zaskoczę

odpięta wtyczka bez zworki --> mruga
odpięta wtyczka ze zworką --> mruga

nie wiem jak jest z tą odpiętą wtyczką jak się zagrzeje ale sprawdzę to też.
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 1 paź 2009, o 22:55

marcinkoz2910, tylko po każdej próbie musisz wyłączyć i włączyć zapłon. Inaczej nie przestanie mrugać
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcinkoz2910 » 2 paź 2009, o 16:17

pablomed, tak też robię... tracę powoli nadzieję :cry:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 2 paź 2009, o 21:34

no to bieda, pewnie coś w liczniku padło, ale jest szansa jeszcze że to tylko kable do licznika od czujnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości