układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez e2 » 28 paź 2009, o 15:02

Pascal napisał(a):Jutro jeszcze zmienię czujnik temp zobaczymy co będzie.Jednak zastanawiam się czy jak będzie nadal wskazywała 80 stopni to mam czym się przejmować czy już tak zostawić.Co wy na to?


że coś masz nie tak - bo ja po wymianie właśnie na wahlera (wcześniej okolice 70 stopni) teraz mam stale 90 i zero problemów z temperaturą.
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez Pascal » 28 paź 2009, o 15:06

e2 napisał(a):że coś masz nie tak - bo ja po wymianie właśnie na wahlera (wcześniej okolice 70 stopni) teraz mam stale 90 i zero problemów z temperaturą.


Napewno tak tego nie zostawię zobaczę jak przyjdzie mi czujnik zmienię go...jak dalej będzie to samo to trzeba będzie kminić dalej....
Ostatnio edytowano 29 paź 2009, o 01:02 przez Pascal, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez pablomed » 28 paź 2009, o 15:16

w znacznej wiekszości tych przypadków jednak winien jest marny termostat, rzadko proponuje kupowac ludzoim cześci w ASO, ale akurat w tym wypadku jak również czujnik temperatury - tak własnie propnuje
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez maxley » 28 paź 2009, o 21:41

ale jak nie wymienię tego czujnika bądź termostatu to mogę ugotować silnik...

[ Dodano: 2009-11-01, 10:27 ]
wie ktoś ile może kosztować oryginalny termostat w ASO ??
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

jaki termostat do 1.4 AEX

Postprzez golfik60 » 2 lis 2009, o 12:31

koledzy potrzebyje pomocy bo musze wymienic termostat i znalazlem 2 typy plastikowy i metalowy i oba sa przypisane do mojego silnika le tróry to ten własciwy?
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=795430428 - metalowy
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=774032289 - plastikowy
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez krisss.79 » 2 lis 2009, o 16:42

Nie jestem pewien, ala prawdopodobnie plastikowy jest do silnika AEX a metalowy do silnika ABD,poczekaj na opinie innych.
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez marcinkoz2910 » 4 lis 2009, o 16:31

pablomed, problem rozwiązany !! :hyhy:

W innym temacie kolega podał że miał tak samo ale wyczyścił zbiorniczek wyrównawczy płynu octem... :-|

To też tak zrobiłem po 4h wyleciało z niego jakieś *****sam syf :zdziwko: A zbiorniczek zrobił jasny :luka:

Założyłem jadę i kontrolka nie świeci :super: aż do 70 stopni C :cenzura: moje ***** było już tak duże że nie zastanawiałem się zbyt długo tylko zajechałem do ASO i powiedziałem że chcę wszystkie części robocze do mojego układu chłodzenia to dostałem czujnik temp cieczy oraz termostat chcieli mi dać jeszcze zbiorniczek ale jak usłyszałem cenę to zwątpiłem ale miałem w domu jeden bo kupiłem z VR6 (170zł poszło w aso....)

Przed chwilką wymieniłem i ***** kontrolka zgasła na amen podczas jazdy :ok:

Jako że czujników mam już chyba z 5 :lol: to podejrzewam że to nie była jego wina tylko termostatu bo jak go wymontowałem to było tam pełno opiłków z aluminium :niepewny:

Tak że odpowietrzyłem układ i autko śmiga

Dzięki wszystkim za pomoc i za rady :ok:

[ Dodano: 2010-02-10, 17:46 ]
EDIT:

Problem okazał się bardziej złożony a opisane zabiegi wyżej nie pomogły...

Podczas dokładania MFA wymieniłem wiązkę licznika i kontrolka nie zaświeciła się przez 4 dni :) po czym problem powrócił..... :wstyd:

Winą były zimne luty na wtyczce licznika.... częste moje wyjmowanie i wkładanie spowodowało obluzowanie się połączeń lutowanych (jednak nie tylko to powoduje zimne luty... drgania, zimno, kiepska cyna)

Tak że poprawka lutów i problem znikł :super:


Temat osobiście zamknięty
Ostatnio edytowano 1 sty 1970, o 02:00 przez marcinkoz2910, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

wskaźnik, czujnik czy termostat

Postprzez niedzwiad0 » 14 lis 2009, o 22:38

Witam
Wskaźnik temperatury pokazuje prawie 80°C w momencie gdy załącza się wentylator, pomiar rezystancji czujnika pin 2-4 wskazuje ~130Ω .
Podczas jazdy wskaźnik oscyluje w granicach 70°C
Podłączyłem potencjometr do kostki czujnika temp. (pin 2-4) i regulowałem aż wskazówka ustawiła się na 90°C , następnie odczytałem wartość rezystancji która wynosiła 90Ω .
Dodam jeszcze że ogrzewanie w kabinie grzeje jak diabli :-D
Dolny wąż dogrzewa się to temp górnego miej więcej w czasie zadziałania wentylatora (sprawdzane organoleptycznie).

Znalazłem w sieci że przy temp 90°C rezystancja powinna wynosić - 235 +-35 Ω mierzona co prawda pomiędzy 1-3, w takim razie co jest nie tak : czujnik, wskaźnik, termostat ,a może coś innego ?

Silnik 1.8 [ABS] rok prod. 1994
Avatar użytkownika
niedzwiad0
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 21:25
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Postprzez marcinkoz2910 » 14 lis 2009, o 22:51

Czujniki temp cieczy to jedna wielka niewiadoma oryginalne mają dość ostrą selekcję więc one są najpewniejsze i takie polecam kupować

u mnie było tak samo na postoju wskakiwał na 90 a na trasie było 70 to wymieniłem termostat i już trzyma ładnie temp

zimniej się zrobiło to już wychodzą usterki układu chłodzenia

[ Dodano: 2009-11-14, 21:55 ]
P.S. Przy około 80st powinno być 350 ohm +/- 50 ohm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez niedzwiad0 » 15 lis 2009, o 11:53

Zakładając że wymienię termostat to i tak pozostaje kwestia czujnika i wskaźnika,których rezystancja jest zdecydowanie niższa niż tabelka którą znalazłem:
0*C - 5600 +-600 ohm
10*C - 4000 +-500 ohm
20*C - 2500 +-500 ohm
30*C - 1750 +-250 ohm
40*C - 1250 +-250 ohm
50*C - 825 +-125 ohm
60*C - 625 +-125 ohm
70*C - 450 +- 50 ohm
80*C - 300 +- 45 ohm
90*C - 235 +-35 ohm
100*C - 200 +-25 ohm
chyba że ta tabelka nie dotyczy mojego silnika.
Avatar użytkownika
niedzwiad0
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 21:25
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Postprzez marcinkoz2910 » 15 lis 2009, o 12:04

Takie wartości są przypisane go golfa 3

Obrazek


Wymień termostat i to już powinno pomóc a jak nie to będziemy myśleć dalej
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez niedzwiad0 » 17 lis 2009, o 20:28

Po kolejnych testach , i pomiarach rezystancji czujnika temperatury nachodzą mnie następujące przemyślenia:

-rezystancja pomiędzy pinem 1-3 przy rozgrzanym silniku i włączonym wentylatorze chłodnicy wynosi 215 Ω ,czyli około tyle co w tabelce (wcześniej porównywałem wyniki tabelki odczytując rezystancje z pinów 2-4 zakładając ze taka powinna być sterując wskaźnikiem);
-temperatura (70°C na wskaźniku na liczniku) utrzymuje się na stałym poziomie jadąc 120km/h czy 40km/h ;
-w korku temp wzrasta o ok 5°C (~75°C) i włącza się wentylator;
-temp. osiąga 70°C (na liczniku) po ok 3-4 km

A wiec zakładam ze termostat działa raczej sprawnie ,czujnik w 50 % też.
Pisze że w 50% ponieważ nie wiem ile powinna wynosić "katalogowa" rezystancja miedzy pinami 2-4.
Zatem prośba. Jeżeli ktoś z szanownych użytkowników forum mógł zmierzyć jaką ma rezystancje przy 90°C na tych pinach (a może ktoś ją zna) byłbym wdzięczny. :-D
Avatar użytkownika
niedzwiad0
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 wrz 2008, o 21:25
Lokalizacja: Śląsk Cieszyński

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości