układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez mundes » 20 lis 2009, o 13:49

Mam AEX i jest plastikowy
Avatar użytkownika
mundes
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4 lut 2008, o 20:12
Lokalizacja: Inowrocław

 

Postprzez Szary » 20 lis 2009, o 18:05

Panowie u mnie jest podobnie 75stopni (podczas jazdy) i wymieniałem już i termostat i czujnik temperatury dalej to samo. Kiedy auto postoi na biegu jałowym dogrzewa się do niecałych 90 i włącza się wentylator chłodnicy i ponownie schładza do 75. Spalanie jest ok,płynu w chłodnicy nie ubywa więc nic z tym nie robię. W polonezie np na zimę zakładało się specjalną zaślepkę na wlot powietrza żeby silnik się nie wychładzał.
Szary
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 4 sie 2008, o 21:22
Lokalizacja: Zza zakrętu

Postprzez SotoM » 20 lis 2009, o 22:37

Leito, gluszek, nie czepiajta sie... ;-)
ja mimo ze ma diesla mam tak samo jak ty Szary, . wymieniłem termostat i czujnik temp.- wszystko oryginał i jest tak samo. porównałem wskazania temp.na zagarze a VAG. VAG pokazuje jak powinien a zagar zaniża. Leopard mólwił mi ze w wiekszości golfach cos sie w zegarze rypie. nie wiem co bo sie nie znam na takich podzespołach. ale mówił ze mozna wskazówke dygnac troszke aby pokazywalo jednakowo - nie chce mi sie z tym bawic lecz bede musiał bo mi znikło swiateło w zegarach...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

płym u układzie chłodzenia

Postprzez k-m-r1 » 23 lis 2009, o 16:45

kilka postów niżej miałem problem z uszczelką rozwiązałem dzięki serwisowi lelka opole

i kolejne pytanie
rozebrałem cał króciec tam gdzie termostat też i on był krzywo zamontowany poprawiłem i teraz zamiast temperatura 90 jest trochę wiecej z 95 jest w miare stabilne ale widać wahania niecałe 90 i do 95 czy termostat jest dupnięty czy jak przedtem było non stop 90 jak zagrzał sie

kolejne pytanie to czy normalnym jest że jak silnik jest rozgrzany np 100 km staje maska do góry i odkręcam wlew płynu do zbiorniczka to słysze syk jak by zasysało a potem wylewa mi sie z 0.5 litra płynu albo więcej uzupełniam i kolejnym razem tak samo

jeszcze zaobserwowałem że po zrobieniu 20 km mam piane w tym zbiorniczku
płym jest jakis niebieski a bede chyba lał borygo albo Pietrygo 1:1 z destylowaną wodą

jednak zanim to zrobie chce wiedziec czy to co sie dzieje jest normalne
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez prezesik » 23 lis 2009, o 19:33

k-m-r1 napisał(a):rozebrałem cał króciec tam gdzie termostat też i on był krzywo zamontowany poprawiłem
tu masz fotoporadę mojego autorstwa, możesz sprawdzić, czy dobrze włożyłeś termostat:
http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-te ... t16017.htm
k-m-r1 napisał(a):ale widać wahania niecałe 90 i do 95

takie wahania są raczej normalne
k-m-r1 napisał(a):odkręcam wlew płynu do zbiorniczka to słysze syk jak by zasysało a potem wylewa mi sie z 0.5 litra płynu albo więcej uzupełniam i kolejnym razem tak samo
układ chłodzenia w golfie jest pod ciśnieniem - normalna sprawa.
Odkręcanie korka zbiorniczka przy rozgrzanym silniku jest niewskazane, gdyż jest niebezpieczne, można ulec poparzeniu.
k-m-r1 napisał(a):jeszcze zaobserwowałem że po zrobieniu 20 km mam piane w tym zbiorniczku
sprawdź jeszcze, czy przy rozgrzanym silniku węże wody mozesz ścisnąć dwoma palcami. jezeli są zbyt twarde to moze być problem z uszczelką pod głowicą - przerabiałem to już dwa razy. Uszczelka mogła pęknąć miedzy cylindrem a płaszczem wodnym, spaliny mogą się dostawać do układu chłodzenia i wtedy bardzo pęcznieją węże oraz jest bomblowanie w zbiorniczku. Jeżeli silnik się nie przegrzewa przy 4 osobach na pokładzie (nie dochodzi temp. do 105-110 stopni) to mozesz być spokojny i jeździć dalej.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez slawek3032 » 23 lis 2009, o 19:53

Termostat mozesz wzucic poprostu do wzatku i zobaczysz czy dziala, Nigdy nie odkrecaj korka zbiornika wyrownawczego gdy plyn jest goracy ja tak kiedys w skorupce zrobilem i trysnelo mi w twarz a syczy bo to cisnienie piana w zaleznosci od plynu tez jest normalnym zjawiskiem ale umiarkowana oczywiscie.
slawek3032
 

Postprzez k-m-r1 » 24 lis 2009, o 08:09

weżę nie sątwarde ale teżi nie miekkie całkiem
ja od siebie dodam żę jak montuje sie termostat w tej poradzie to on chyba obsówa sie i jest kszywo ... :dobani:
mój tak był lekko pod skosem i pewnie dlateego zawsze te 90 trzymało a teraz wacha sie co mnie zaniepokoiło
nigdy nie miałem problemyu z przegrzewaniem silnika nawet do 100 niedochodzi wskazówka :shock:

a jak z tym borygo to sie miesza czy takie otowe? bo niepisze nic producent o rozcieczaniu a zbedne mi -37 do - 26 zadowoli mnie :lol:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez DJ_DARCO » 24 lis 2009, o 21:47

podejrzewam że metalowy ale jak nie wymontujesz to się nie przekonasz
Proste są dla szybkich samochodów a zakręty dla szybkich kierowców moj-golf/mk3-cl-by-dj-darco-t21179.html
Avatar użytkownika
DJ_DARCO
Czytacz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 18:04
Lokalizacja: Wadowice

Postprzez K@mil » 24 lis 2009, o 21:50

AEX ma plastikowy :) ...

Tak jak napisale kolega krisss.79, ABD ma metalowy :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Duże spalanie , niska temperatura i wyświetla jakiś błąd

Postprzez jok3r » 6 gru 2009, o 09:54

Witam! Mam pewien problem z moim golfem. Zawsze przy odpalaniu na wyświetlaczu pokazującym przebieg było "IN 00" a teraz jak odpalam jest "IN 01" . Znajomy powiedział mi że to sygnalizuje awarie. Czy to prawda? Jeśli tak to co oznacza to "IN 01". Dodatkowa wskazanie temperatury zatrzymuje się na ostatniej kresce przed 70 czyli coś koło 60 stopni (po przejechaniu 20km - 14km trasa i 6km miasto)w tym stanie golfik ma spalanie na poz 9-10 litrów/100km :zalamany: . Gdzie w lato na tym odcinku wychodzi niecałe 7l/100km . Proszę o pomoc :cry:
Avatar użytkownika
jok3r
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 16 maja 2009, o 15:17
Lokalizacja: Raszówka

Postprzez SotoM » 6 gru 2009, o 10:24

jok3r napisał(a):co oznacza to "IN 01".
nadszedł czas małego przegladu. wymiana oleju filtry itd. w zadnym aucie nie wyswietla kodu błedu. tylko przeglady mały duzy. jak ci sie zaswieci IN 02 to duzy przeglada.
jok3r napisał(a):Dodatkowa wskazanie temperatury zatrzymuje się na ostatniej kresce przed 70 czyli coś koło 60 stopni
na 99% otwarty termostat -silnik jest nie dogrzany- układ chłodzenia [pracuje na pełnym obiegu - czujnik temp podaje do ECU o niskiej temp a ten ładuje mu zwiekszona dawe paliwa czyli ssanie.
najlepiej podjedź na komputer i spr. wskazania temperatury jaka pokazuje zegar a jaką pokaze komp.diag.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Tomuś » 6 gru 2009, o 10:55

Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości