układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 19 gru 2009, o 20:51

dziwn sprawa bo bracholowi a audi be 1.8 + lpg tesz poszedł termostat i nie otwiera wu obecnie śmiga gez z chłodnica zasłonięta kartonem
sąsiad w golfie 2 1.8 lpg tesz ma zawieszony termostat i przegrzewa sie
może cos w tym jest bo nasze 3 auta pod chmurką stoją
rano było -22
ide sprawdzić teraz może odwiesi sie czy cus

[ Dodano: 2009-12-19, 19:53 ]
czujnik chyba nie zadział bo termostat go uruchamia co nie?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez pablomed » 19 gru 2009, o 23:40

k-m-r1 napisał(a):bo termostat go uruchamia co nie?
nie, czujunik włącza wiatrak po przekroczeniu temperatury w chłodnicy ok 95 stopni. Sam czujnik owszem mógł się zepsuć, albo wiatrak czy bezpiecznik. Wyjmij wtyk z włącznika łącz w nim styki i wiatrak ma się uruchomić. Jeśli się uruchmi a w czasie jazdy nie to się zepsuł. Ale jeśli się nie uruchamia to szukasz dalej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 20 gru 2009, o 14:25

problem rozwiązany zrobiłem dziurke 1 mm w termostacie i jest oki

ta dziurka jest do odpowietrzania i do tego by termostat grzał sie ruwno bo woda wypływa przez otworek i z drugiej strony ogrzewa go dzieki czemu jest równo nagrzany

jak wyżej wymieniłem brat nie ma dziurki i sąsiad stąd te problemy
u mnie chodzi brat jezdzi z włonczonym ogrzewaniem i chłodzi silnik małym oiegiem :P a sąsiad dzis rozbiera i tesz bedzie wiercił otwirek
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 20 gru 2009, o 16:37

dziurka się przydaje - ułatwia odpowietrzanie. Ja ja miałem w orginalnym termostacie fabrycznym. Ale konieczna nie jest, trzeba tylko więcej cierpliwości wykazac przy odpowietrzaniu i nie palić się z odkręcaniem korka dla uzupełnienia płynu póki płyn nie przestygnie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kali » 20 gru 2009, o 18:59

Witam ,przerabiałem podobny problem,częstą przyczyna jest nieumiejętna wymiana termostatu termostat ma pokrywę w której jest otwór na iglicę termostatu i potrfi ten otwór przy wymianie pęknąć no i wtedy termek nie działa,trzeba wymienić również pokrywkę termka na razie tyle
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Probelm z temperatura silnika

Postprzez Sebastian1988 » 21 gru 2009, o 23:18

Witam mam golfa 3 1.8 benzyna i mam problem silnik pali wiecej ok litr dwa......i jak sie nagrzeje do 90 stopni podczas jazdy temperatura silnika potrafi spaśc do 70 stopni.....tempertura na dworze ok. 0 stopni lub troche ponizej....
Sebastian1988
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez marcinkoz2910 » 21 gru 2009, o 23:24

że pali więcej to bym się zastanowił czy nie dlatego że jest zima a silnik dłużej pracuje na ssaniu

a Ty dużo pewnie jeździsz na krótkich odcinkach? :luka:

możesz wykręcić termostat w wrzucić do zagotowanej wody i zobaczysz czy się otworzy czy może nie czy bedzie może otwierał się opornie i powoli
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Sebastian1988 » 21 gru 2009, o 23:48

cze nawiew na 1 to temperatura jest ok i jak stoje w korku ale gdy jestem w trasie to zaraz spada do ok 70 stopni
Sebastian1988
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 31 maja 2008, o 22:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez aszklarus » 22 gru 2009, o 10:01

Witam koledzy
Podłącze się pod temat ponieważ mam podobne objawy.
Termostat nowy wymieniony 4 miesiące temu i do zimy było niby ok.
Niestety zauważyłem jeszcze jak były plusowe temp.(+5) że w korku ma 90° a jak wyjadę poza miasto 70-80 km/h to temp leci od razu o 20°, ten sam efekt po włączeniu nawiewu na max.
trasa jaką pokonuje to 12 km
Ostatnio nawet znalazłem rano chwilkę i otworzyłem maskę po 3 min od zapalenia a tam wszystko ciepłe, rurka do chłodnicy i do nagrzewnicy :shock:
No to co termostat do wymiany??
Jeśli tak to na jaki (mam wahler'a za 36 zł)
Pytanie jaki kupić żeby był spokój.
aszklarus
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 09:25
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez Basior1997 » 22 gru 2009, o 11:04

aszklarus napisał(a):No to co termostat do wymiany??
Jeśli tak to na jaki (mam wahler'a za 36 zł)

termostst kupiłeś do niczego ten co piszesz to niby dobry juz dwia osoby mówiły ze dobry
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez pablomed » 22 gru 2009, o 14:50

przy niektórych licznikach tak jest (zakładam że czujnik i termostat sprawny) ze pokazuje niewielki spadek temperatury przy jeździe lub mocnym grzaniu. Póki nie spada poniżej 75 stopni wg wskazówki - proponuję sie nie przejmować. A co do termostatu, proponuje wyłozyć stóweczkę w ASO i mieć z tym spokój na 10 lat.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez aszklarus » 23 gru 2009, o 11:07

Niestety spada nawet z 90 na 70 (po wyjeździe z miasta na trasę i lekkim grzaniu)
I gdyby nie częściowo zasłonięta chłodnica pewnie było by gorzej
Ta instalacja ma jakieś za duże wahania, coś jest nie tak, więc po świętach albo 100 w ASO albo warsztat i nie wiadomo czy pomoże.
aszklarus
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 wrz 2008, o 09:25
Lokalizacja: podkarpacie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości