układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Błażej » 22 sty 2010, o 20:43

a jaki czujnik wrazie czego kupić jakiej firmy i ile kosztuje
błażej
Błażej
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:50
Lokalizacja: kujawy

 

Postprzez PabloSBT » 22 sty 2010, o 21:05

Najlepsza firma to Behr lub Wahler koszt oryginalnego ok 70zł zamiennik od 35 zł ;p ale radze kupić firmowy żeby był na lata bo tani zamiennik moze szybko sie zepsuc
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez prezesik » 23 sty 2010, o 09:43

PabloSBT napisał(a):A jak byś już kupował ten czujnik to tylko markowy bo tanie zamienniki źle pokazują temp i nie załączają wentylatora :)
jeden czujnik odpowiada za dawkowanie paliwa oraz pokazywanie na zegarach temp. a drugi odpowiada za włączanie się wentylatora. Są to dwa różne czujniki. Ten pierwszy znajduje się w króćcu po prawej stronie silnika (patrząc od przodu), wychodzą z niego węże wody (czujnik 4-pinowy) - widać go na fotoporadzie.
Ten drugi odpowiada za włączanie i wyłączanie wentylatora - jest to termowyłącznik - znajduje się w chłodnicy po stronie kierowcy (3-pinowy), odkręca się go kluczem nr 30.

Błażej proponuję pierw wymienić termostat:

fotoporada http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-te ... t16017.htm

a jak wentylator nadal nie będzie się włączał proponuję wymienić czujnik w chłodnicy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez karton » 23 sty 2010, o 14:24

Wielkie dzięki. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-01-30, 16:36 ]
Wymieniłem termostat, płyn, naprawiłem klapkę pod filtrem powietrza i po przejechaniu 20km (ciepło na 1 i chłodnica całkowicie zasłonięta) mam trochę ponad 70 stopni. Odpaliłem go żeby sprawdzić ubytki plynu i pykał sobie 30min i na zegarze miał 80 stopni. Wtedy wiatrak wystartował, Oba węże od chłodnicy były gorące. Czy to normalne?
karton
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 14:41
Lokalizacja: Olkusz

termostat,czy jakis czujnik??POMOCY!

Postprzez kantor98 » 29 sty 2010, o 21:00

Witam wszystkich....Mam taki problem gdy dzis jechałem swoim golfem...temperatura wzrosła mi do 110 sC wczoraj wymieniałem czujnik temp,bo mi wg nie działał...wiatrak wg nie krecił przy tej temp.:(....Co to moze byc??termostat,czy jakis czujnik?:(...prosze o odpowiedz,bo mam powazny wyjazd w niedziele
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez kali » 29 sty 2010, o 21:25

termostat do wymiany i od razu wymień pokrywkę w niej lubi pęknąc przegroda w której jest otwór na iglicę termostatu powodzenia
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez SYLWEEQ79 » 29 sty 2010, o 21:25

a ktury czujnik wymieniłeś
Avatar użytkownika
SYLWEEQ79
Members
 
Posty: 596
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 22:29
Lokalizacja: PŁOCK / OLSZTYN

Postprzez BORYSKA » 29 sty 2010, o 21:27

Wymień czujnik jeszcze raz a będzie ci pokazywał 80 stopni... ;-)
A na poważnie: jeżeli kupiłeś zamiennik to musisz pogodzić się z tym że będzie ci głupoty pokazywał. Skoro do tej pory nie gotował ci płynu tzn że z autkiem wszystko ok. A dmuchawa nie załącza ci się dlatego, bo na dworze jest teraz zimno i silniczek ma kłopoty z osiągnięciem temperatury wymaganej do załączenia wiatraka w chłodnicy.
Nie przejmuj się wskazaniami temperatury. Pozdro
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez kantor98 » 29 sty 2010, o 21:31

nie wiem jak pokazywał wczesniej,ale nie pokazywał wcale......Kazdy mi mówi,ze termostat się zawiesił czy cos takiego...."Boryska"..Ale gdy otworze maske to jest takie ciepło,ze masakra.....Ze prawdopodobie jest tyle stopni ile pokazuje...;/ :-(
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez Procent » 29 sty 2010, o 21:49

To jeżeli wali takie ciepło to jeździj i gotuj auto dalej. Powodzenia przy wymianach wszystkich uszczelek. termostat na pierwszy ogień. Podobno płyn chłodniczy gotuje się przy 120 st C, ale to tylko tak słyszałem nie jestem pewien
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez BORYSKA » 29 sty 2010, o 22:14

kantor98 napisał(a):Ale gdy otworze maske to jest takie ciepło,ze masakra.


A wcześniej gdy otworzyłeś maskę to też takie ciepło od niego biło?
W ogóle na jakich odcinkach jeździsz? Kilka km czy może dłuższe odcinki?
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez kali » 29 sty 2010, o 22:34

Jeszcze raz powtarzam zacznij od termostatu na 99% przyczyna
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości