układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 2 lut 2010, o 17:51

a tu masz fotoporadę wymiany termostatu :-D

http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-te ... t16017.htm
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez Adam.M » 2 lut 2010, o 19:19

jesli dolny waz jest zimny to znaczy ze termostat jest zamkniety, co jest prawidlowe przy 70 st (zakladam ze mowisz o dolnym wezu chlodnicy), poczekaj az samochod sie nagrzeje do okolo 90 st na postoju, wtedy dolny waz powinien byc cieply, jesli nie, to temp bedzie dalej wzrastac i zalaczy sie wentylator, wtedy bedziesz miec pewnosc ze to zaciety termostat
Adam.M
 

Postprzez mani51 » 2 lut 2010, o 19:26

darius84 napisał(a):termostat masz ciagle otwarty,bo gdyby sie nie otwieral,to grzalby Ci sie.


srutu tutu. termostat otwarty a dolny wąż zimny. Znasz ty chłopie chociaż podstawową zasadę działania układu chłodzenia z termostatem bo chiba nie.

a poza tym w silniku 1,6 (przynajmniej takim jak mam ja) termostat otwiera się przy 84ech stopniach a nie 87miu. Tak więc sprecyzuj jaki masz ten silnik bo jak widzę wypowiadają się tu sami znawcy :-)

moim zdaniem zaczyna Ci oszukiwać wskaźnik temperatury.

odpal samochód na postoju i sprawdź przy ilu stopniach załączy się wentylator. Jeśli około 92stopni to wskaźnik ok i termostat do wymiany a jeśli poniżej 90stopni to wskaźnik oszukuje.

[ Dodano: 2010-02-02, 18:30 ]
Adam.M napisał(a):wtedy dolny waz powinien byc cieply, jesli nie, to temp bedzie dalej wzrastac i zalaczy sie wentylator, wtedy bedziesz miec pewnosc ze to zaciety termostat


niby jak się ten wentylator załączy skoro włącznik termiczny jest na chłodnicy a termostat zamknięty według ciebie nie puści obiegu na chłodnicę?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Adam.M » 2 lut 2010, o 19:34

a nie czasem czujnik chlodziwa podaje temp? bo mi po wstawieniu zamiennika zaczely sie cuda dziac, zaczal wskazywac ponad 100 st i zalaczac wentylator wiec twierdze nadal ze komputer odpala wentylator na podstawie danych z czujnika temepratury
Adam.M
 

Postprzez Błażej » 2 lut 2010, o 20:37

posiadam 1.6 aee tak jak pisałem w czasie jazdy temp dochodziła do 75 a na postoju stała w miejscu a dolny wąż był zimny
błażej
Błażej
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:50
Lokalizacja: kujawy

Postprzez kali » 2 lut 2010, o 20:38

Panowie gdy termostat się zatnie(zamknięty) ,oczywistym objawem jest bardzo mocne grzanie się silnika i wąż wychodzący z termka jest zimny,górny gorący,wentylator w takim wypadku się nie załączy,a moze jest tak,że jest termek cały czas otwarty,i wówczas zimą można nie dogrzac silnika ale tak itak termek do WYMIANY,radzę wymienić od razu pokrywkę termostau ,znajduje się tam przegroda z otworem na iglicę termostatu,która lubi pęknąć
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez piotrus23 » 2 lut 2010, o 21:09

mani51 napisał(a):
darius84 napisał(a):termostat masz ciagle otwarty,bo gdyby sie nie otwieral,to grzalby Ci sie.


srutu tutu. termostat otwarty a dolny wąż zimny. Znasz ty chłopie chociaż podstawową zasadę działania układu chłodzenia z termostatem bo chiba nie.

a poza tym w silniku 1,6 (przynajmniej takim jak mam ja) termostat otwiera się przy 84ech stopniach a nie 87miu. Tak więc sprecyzuj jaki masz ten silnik bo jak widzę wypowiadają się tu sami znawcy :-)

moim zdaniem zaczyna Ci oszukiwać wskaźnik temperatury.

odpal samochód na postoju i sprawdź przy ilu stopniach załączy się wentylator. Jeśli około 92stopni to wskaźnik ok i termostat do wymiany a jeśli poniżej 90stopni to wskaźnik oszukuje.

[ Dodano: 2010-02-02, 18:30 ]
Adam.M napisał(a):wtedy dolny waz powinien byc cieply, jesli nie, to temp bedzie dalej wzrastac i zalaczy sie wentylator, wtedy bedziesz miec pewnosc ze to zaciety termostat


niby jak się ten wentylator załączy skoro włącznik termiczny jest na chłodnicy a termostat zamknięty według ciebie nie puści obiegu na chłodnicę?
powiem ci ze 84 czy 87 nawet tego nie odczujesz ja ostatnio wsadzilem do 84 i chodzi jak trzeba
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez darius84 » 3 lut 2010, o 16:03

mani51 napisał(a):darius84 napisał/a:
termostat masz ciagle otwarty,bo gdyby sie nie otwieral,to grzalby Ci sie.


srutu tutu. termostat otwarty a dolny wąż zimny. Znasz ty chłopie chociaż podstawową zasadę działania układu chłodzenia z termostatem bo chiba nie.
Błażej napisał(a):przejechałem jakieś 20 km i nic wąż dolny zimny a temp 70
mani51, kolego po przejechaniu 20km jezeli byloby tak jak Ty piszesz,ze ma uszkodzony czujnik,to jak moglby byc zimny dolny waz,zastanow sie troche. gdyby termostat byl caly czas zamkniety,to po przejechaniu takiego dystansu silnik zagrzany na bank,wiec zostaje tak jak pisalem,ze termostat jest ciagle otwarty i dlatego po przejechaniu 20km wskazuje tylko 70stopni
Avatar użytkownika
darius84
Badacz tematu
 
Posty: 191
Dołączył(a): 10 cze 2009, o 09:31
Lokalizacja: WCI

Postprzez piotrus23 » 3 lut 2010, o 16:20

darius84 napisał(a):
mani51 napisał(a):darius84 napisał/a:
termostat masz ciagle otwarty,bo gdyby sie nie otwieral,to grzalby Ci sie.


srutu tutu. termostat otwarty a dolny wąż zimny. Znasz ty chłopie chociaż podstawową zasadę działania układu chłodzenia z termostatem bo chiba nie.
Błażej napisał(a):przejechałem jakieś 20 km i nic wąż dolny zimny a temp 70
mani51, kolego po przejechaniu 20km jezeli byloby tak jak Ty piszesz,ze ma uszkodzony czujnik,to jak moglby byc zimny dolny waz,zastanow sie troche. gdyby termostat byl caly czas zamkniety,to po przejechaniu takiego dystansu silnik zagrzany na bank,wiec zostaje tak jak pisalem,ze termostat jest ciagle otwarty i dlatego po przejechaniu 20km wskazuje tylko 70stopni
w zime na zamknietym termostatcie napewno sie nie zagrzeje,masz cieple powietrze?
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez BORYSKA » 3 lut 2010, o 17:49

Zgadzam się z piotrus23,

Zimą wcale nie jest tak łatwo zagrzać silnik i doprowadzić do otwarcia termostatu jak się niektórym wydaje...

[ Dodano: 2010-02-03, 16:51 ]
piotrus23 napisał(a):masz cieple powietrze?


szczególnie gdy wszyscy włączają sobie nadmuch gorącego powietrza
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez gluszek » 3 lut 2010, o 18:56

miałem taki sam problem... Temperatura dochodziła max do 70', wymieniałem termostat i się okazało że to jednak wina czujnika.
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

co z termostatem

Postprzez pawelek03576 » 3 lut 2010, o 18:59

Witam, wiem że tematów o termostacie jest pełno ale ja mam troszkę inny problem a mianowicie zauważyłem że silnik mi się nie dogrzewa więc sprawdziłem co i jak i wyszło mi na to że jest to wina termostatu, pojechałem do sklepu i kupiłem nowy (WAHLER) i coś mnie wzięło żeby sprawdzić go przed zamontowaniem, zagotowałem wodę włożyłem termostat do szklanki i załałem go wrzącą wodą, moje zdziwienie było spore bo żadna z części termostatu się nie ruszyła. Wychodzi na to że termostat nie działa. Ale gdyby ktoś mógł to proszę o zaznaczenie na zdjęciu która część termostatu ma się poruszyć Obrazek
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron