układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez jarekddz » 5 lut 2010, o 17:34

A czy wadliwy termostat lub czujnik, może mieć wpływ na większe spalanie?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez piotrus23 » 5 lut 2010, o 17:48

jarekddz napisał(a):A czy wadliwy termostat lub czujnik, może mieć wpływ na większe spalanie?
pewnie ze moze komputer moze dawkowac paliwo np jak w zime czyli wikesza ilosc tak jak by cały czas na ssaniu chodził
Avatar użytkownika
piotrus23
Members
 
Posty: 577
Dołączył(a): 15 paź 2007, o 20:45
Lokalizacja: malbork

Postprzez jarekddz » 5 lut 2010, o 18:02

a może wtedy paliwo dostawać się do oleju?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 5 lut 2010, o 19:12

juz nie wiadomo co zakładać czy ori czy zamiennik - zauwazyłem ze ori czesci też coś padły na pysk...coraz bardziej fajansy produkują... koleś kupił ostatnio termostat i czujnik ori w ASO i okazało sie ze były wadliwe...czujnik oszukiwał a w tym czasie zmienił też termostat i działy mu sie herezje...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez gluszek » 5 lut 2010, o 19:38

ggiibboonn jeśli już mowa o cenach to termostat jest tańszy niż czujnik. Ja bym tu obstawiał czujnik ponieważ miałem identyczne objawy...
GOLF 3 by głuszek
kliknij i napisz co o nim sądzisz...
Avatar użytkownika
gluszek
Members
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 23:54
Lokalizacja: Poland

Postprzez jarekddz » 5 lut 2010, o 19:56

A gdzie kupić czujnik i jaki? Ile kosztuje?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mani51 » 5 lut 2010, o 20:38

darius84 napisał(a): Ty piszesz,ze ma uszkodzony czujnik,to jak moglby byc zimny dolny waz,zastanow sie troche. gdyby termostat byl caly czas zamkniety,to po przejechaniu takiego dystansu silnik zagrzany na bank,wiec zostaje tak jak pisalem,ze termostat jest ciagle otwarty i dlatego po przejechaniu 20km wskazuje tylko 70stopni


ale z tego co pisało wyżej to on ma zimny dolny wąż a gdyby termostat był niedomknięty to ten wąz byłby conajmniej letni nawet w zimę

i zapewniam Cię że wszystko co tu piszę jest dobrze przemyślane

[ Dodano: 2010-02-05, 19:41 ]
jarekddz napisał(a):panowie Ja już sam nie wiem czy mam dobrze, czy jednak źle... Strasznie trudno mi nagrzać silnik do włączenia wiatraka... Mimo, że pojadę na wiochę poszaleć, czy to w mieście, czy podczas zwykłej jazdy mam temperaturę ok 75 stopni.... dopiero jak stanę na parę minut to nagrzewa mi się do prawie 90 i wiatrak zaczyna się kręcić... mam dobrze, czy źle?


w tym przypadku stawiam na termostat a nie czujnik
a dlaczego?
bo wentylator załącza Ci się przy około 90°C więc prawidłowo.

ale ja to przecież nie myślę i nie wyciągam wniosków z opisanego problemu tylko powielam to co ktoś kiedyś gdzieś napisał albo mu się wydaje że miał tak samo i pomogło jak wymienił pół samochodu :lol:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez mani51 » 5 lut 2010, o 21:09

Adam.M, sprawdź sobie włącznik termiczny wentylatora na chłodnicy bo wygląda na to że nie załącza Ci się pierwszy bieg tylko dopiero drugi

a to że założyłeś nowy termostat i czujnik wcale nie oznacza że są dobre.

jeśli przed wymianą tych rzeczy było tak samo i wymiana nic nie dała to trzeba szukać gdzieś indziej

i niech nikt nie pisze że to normalne, że silnik się grzeje do 110°C :-x zastanówcie sie troche zanim napiszecie coś mądrego :cisza:
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez conn » 5 lut 2010, o 21:30

Witam Kolegów.
Podłącze się do tematu...otóż dziś miałem problem tego typu:
po przejechaniu ok 3km wskaźnik temp.podszedł do maxa i zapaliła się lampka kontrolna od temperatury i po prostu migała, kiedy troszkę zdjąłem z gazu to wróciło do normy (u mnie powyżej połowy się trzyma cały czas)
pytanie moje brzmi: o co chodzi? mam go zaledwie kilka dni i nie miałem okazji jeździć nim dłużej niż 15 min. żadnego mechaniora nie odwiedzałem z braku czasu a sam w tę pogodę za wiele nie sprawdziłem. Jeździłem nim tylko w mieście, a w niedziele jadę 300km w jedną stronę i nie wiem czy to nie za duże ryzyko?
-z góry dzięki za rady.
Ps. może znacie jakiś namiar na dobrego fachowca w Poznaniu?
conn
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 sty 2010, o 16:42
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Adam.M » 5 lut 2010, o 22:31

mani51 napisał(a):Adam.M, sprawdź sobie włącznik termiczny wentylatora na chłodnicy bo wygląda na to że nie załącza Ci się pierwszy bieg tylko dopiero drugi

a to że założyłeś nowy termostat i czujnik wcale nie oznacza że są dobre.

termostat i czujnik są orginalne sciagane z Niemiec przez znaną firme Getem, wiec mysle ze prawdopodobienstwo ze są wadliwe jest baaardzo niskie
mani51 napisał(a):jeśli przed wymianą tych rzeczy było tak samo i wymiana nic nie dała to trzeba szukać gdzieś indziej

wymiana nie byla z powodu grzania sie do 110 st, po prostu czujnik wskazywal 0 st caly czas, a termostat byl caly czas otwarty, to grzanie sie zauwazylem dopiero teraz po wstawieniu czujnika
mani51 napisał(a):i niech nikt nie pisze że to normalne, że silnik się grzeje do 110°C :-x zastanówcie sie troche zanim napiszecie coś mądrego :cisza:

nareszcie rozsadna opinia bo jak zobaczylem to 110 st to pomyslalem sobie co bedzie latem w korku

wentylator odpala tylko przy 105 ale moze tak ma byc? sprawdzilem na ETKA ONLINE i byly montowane tez jednostopniowe, choc prawda jest ze przydaloby sie zeby wentylator startowal wczesniej
Adam.M
 

Postprzez Adam.M » 5 lut 2010, o 22:48

mani51 napisał(a):
[ Dodano: 2010-02-05, 19:41 ]
jarekddz napisał(a):panowie Ja już sam nie wiem czy mam dobrze, czy jednak źle... Strasznie trudno mi nagrzać silnik do włączenia wiatraka... Mimo, że pojadę na wiochę poszaleć, czy to w mieście, czy podczas zwykłej jazdy mam temperaturę ok 75 stopni.... dopiero jak stanę na parę minut to nagrzewa mi się do prawie 90 i wiatrak zaczyna się kręcić... mam dobrze, czy źle?


w tym przypadku stawiam na termostat a nie czujnik
a dlaczego?
bo wentylator załącza Ci się przy około 90°C więc prawidłowo.


ja z tego samego powodu postawilem na czujnik, a to dlatego ze wentylator odpalil sie przy niecalych 90 wiec za wczesnie, z tego wniokuje ze tak naprawde rzeczywista temperatura byla wieksza niz pokazuje czujnik, podobnie w czasie jazdy pokazuje 75 st a wrzeczywistosci zapewne jest o te 10 st wiecej
Adam.M
 

Postprzez ggiibboonn » 5 lut 2010, o 23:44

ja za termostat dalem troche ponad 30 zloty a za czujnik 8 :-)
ggiibboonn
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 lis 2008, o 15:29
Lokalizacja: dąbrowa Górnicza

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości