układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez jarekddz » 6 lut 2010, o 01:28

no i właśnie w tym problem... "miliard" opinii w sumie jednym problemie... czyli równie dobrze mógłbym pojechać do bylemechanika i text : panie tu trzeba wymienić to, to , to i to i może będzie dobrze" ehhh :(

mimo wszystko jesteście extra :D
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez SotoM » 6 lut 2010, o 14:06

ja proponuje ci abyś narazie dał sobie z tym spokuj i zaczął to obserwować jak bedą normalne ciepłe warunki. co sie bedzie działo...
np w moim przypadku mimo ze ma diesla to jak cisne sobie to temp łapie niecałe 80stp. zatrzymam sie temp spada ponizej 70stp. wentylator wogole mi sie nie włancza a codziemnie robie 60km 30km w jedna str.-do pracy ,do tego lece autostradą.
otwieram mache -dolny wąż do termostatu zimny...iii ch....j, co jest w5...?? -nie wiem. ciepło w środku mam...
zainteresuję sie tym jak bedzie ciepło ,zobaczę wtedy jaką temp bedzie łapał... ważne ze temp nie skacze do 100 i sie nie gotuje...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez PabloSBT » 6 lut 2010, o 15:30

u mnie też nie trzyma tych 90 stopni mam 80 stopni a wentylator załącza się przy 90 stopniach czasami jak stoje w korku temp podchodzi koło 100 a jak zaczne jechać znowu temp spada do 80 trzeba wziąść też pod uwage że gdy jest na dworze -10 to gdy jedziemy temp bijąca w chłodnice jest ok -15-20 i dlatego trudniej się samochodowi zagrzać. A do tego jak ktoś ma licznik VDO to sobie powinien dodać 10 stopni bo ten licznik pokazuje w cały świat mi się termostat otwiera według licznika przy 80 stopniach i to dla mnie normalne :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez jarekddz » 6 lut 2010, o 16:04

Mam tylko problem z rozgrzaniem go. Wiatrak się otwiera normalnie przy prawie 90... ale jeżdżę, lekko katuję i nic temperatura zatrzymuje się miedzy 70, a 80... dopiero jak postoję pare minut, to łapie 90 i się załącza wiatrak.... dolny wąż jest ciepły więc chyba tak ma być nie?
jarekddz
Members
 
Posty: 683
Dołączył(a): 23 lut 2009, o 23:47
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PabloSBT » 6 lut 2010, o 20:29

tak czyli termostat masz dobry a licznik przekłamuje albo czujnik temp szwankuje ja po wypłacie wymienie ten czujnik temp i zobacze czy dalej będzie 80 stopni czy 90 będzie trzymał. A ile km musisz zrobić żeby ci temp zaczął łapać ?
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Błażej » 7 lut 2010, o 12:38

może wreszcie sie zdecydujecie bo jedni piszą ze dolny wąż ma być cieply a drudzy że zimny ja już sam nie wiem pytałem sie w sklepie o termostat to gość mi powiedział zae przy prawidłowym działaniu termostatu dolny wąż powinien być zimny . To jak w końcu ma być?
błażej
Błażej
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:50
Lokalizacja: kujawy

Postprzez Adam.M » 7 lut 2010, o 13:01

Błażej, termostat to taki zawór ktory otwiera przeplyw plynu chlodniczego do chlodnicy

dopoki temperatura silnika nie osiagnela temperatury roboczej: 90 st, powinien on byc zamkniety, aby silnik szybciej nabral odpowednia temperature. gdy termostat jest zamkniety, dolny wąż chlodnicy powinien byc zimny

natomiast gdy temperatura przekroczy 90 st, powinno nastapic otwarcie termostatu, ktory wypusci plyn chlodniczy do chlodnicy aby go schlodzic, po wychlodzeniu gdy temperatura zacznie spadac ponizej 90 st termostat znow sie zamknie i tak w kolko, caly czas utrzymujac temperature w okolicach 90 st czyli optymalnie dla silnika. gdy termostat jest otwarty, dolny waz chlodnicy powinien byc cieply


wiec jesli silnik jest zimny, a po jego odpaleniu dolny wąż chlodnicy od razu robi się cieply to jest oczywista diagnoza, ze termostat jest do wymiany
Adam.M
 

Postprzez mani51 » 7 lut 2010, o 18:19

natomiast gdy temperatura przekroczy 90 st, powinno nastapic otwarcie termostatu, ktory wypusci plyn chlodniczy do chlodnicy aby go schlodzic, po wychlodzeniu gdy temperatura zacznie spadac ponizej 90 st termostat znow sie zamknie i tak w kolko, caly czas utrzymujac temperature w okolicach 90 st czyli optymalnie dla silnika. gdy termostat jest otwarty, dolny waz chlodnicy powinien byc cieply


wiec jesli silnik jest zimny, a po jego odpaleniu dolny wąż chlodnicy od razu robi się cieply to jest oczywista diagnoza, ze termostat jest do wymiany
_________________


kolego piszesz w trochę choatycznie, może i wiesz że dzwoni ale nie wiesz w którym kościele.

po pierwsze termostat nie działa na zasadzie "zamknięty - otwarty" tylko uchyla się w miarę wzrostu temperatury ale to mały szczegół. po drugie termostat nie wypuszcza płynu do chłodnicy tylko wpuszcza płyn z chłodnicy do silnika - tak mnie w szkole uczyli a zapewniam Cię że uważałem na lekcjach i na wagary nie chodziłem i to samo potwierdza skromna praktyka w tym zakresie :)

a co do postu kolegi który w czasie jazdy ma 75 a na postoju około 90 i załącza się wentylator to winny jest termostat a nie czujnik. Gdyby czujnik oszukiwał to prawdopodobni byłby to w miare stały błąd w całym zakresie więc jak wytłumaczysz fakt że w czasie jazdy jest przekłamanie o około 10stopni a na postoju już tylko max 2? A no można by jeszcze podejrzewać jednoczesną awarię włącznika termicznego wentylatora i przypadek gdy załącza się tylko drugi bieg (powinno być około 100stopni a jest około90 więc różnicy 10 i tu by się zgadzało) nie jest to niemożliwe ale mało prawdopodobne :)

Ja na dniach wykonam sobie czujnik temperatury który będę mógł wpiąć w to samo miejsce gdzie jest orginalny bo też mi oszukuje wskaźnik - pokazuje około 50, góra 60 stopni gdy załącza się wentylator a gdy mierzę temperaturę w zbiorniczku to jest ponad 70. termostat nowy, na starym były takie same objawy zatem można na 99% uznać że oba są dobre.
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Błażej » 7 lut 2010, o 18:30

panowie jeszcze jedna mnie martwi a mianowicie wentylator temp mam 90 a może nawet 92 a wentylator sie nie włacza natomiast temperatura nie chce podeść wyżej i nawet przy 92 stopniach mam dolny wąż zimny
błażej
Błażej
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:50
Lokalizacja: kujawy

Postprzez PabloSBT » 7 lut 2010, o 19:28

Błażej napisał(a):panowie jeszcze jedna mnie martwi a mianowicie wentylator temp mam 90 a może nawet 92 a wentylator sie nie włacza natomiast temperatura nie chce podeść wyżej i nawet przy 92 stopniach mam dolny wąż zimny
jeśli ci sie nie podnosi ponad 100 stopni to bardzo dobrze :) a dolny wąż masz może zimny dlatego że pokonujesz małe odcinki i samochód sie nie może dobrze zagrzać:)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Adam.M » 7 lut 2010, o 20:09

mani51 napisał(a): po drugie termostat nie wypuszcza płynu do chłodnicy tylko wpuszcza płyn z chłodnicy do silnika - tak mnie w szkole uczyli a zapewniam Cię że uważałem na lekcjach i na wagary nie chodziłem i to samo potwierdza skromna praktyka w tym zakresie :)


a mi sie wydaje ze robi obie rzeczy jednoczesnie taki zdolny jest :) ale rozumiem Twoją puentę, mylilem sie co do kierunku przeplywu cieczy chlodzacej, czlowiek cale zycie sie uczy ;)

mani51 napisał(a):a co do postu kolegi który w czasie jazdy ma 75 a na postoju około 90 i załącza się wentylator to winny jest termostat a nie czujnik.


u mnie gdy termostat sie nie zamykal to temperatura nie spadala do 75 ale o wiele nizej - wskazówka się kladla

mani51 napisał(a): Gdyby czujnik oszukiwał to prawdopodobni byłby to w miare stały błąd w całym zakresie więc jak wytłumaczysz fakt że w czasie jazdy jest przekłamanie o około 10stopni a na postoju już tylko max 2?


na postoju kolega napisal ze ma niecale 90 przy starcie wentylatora

jarekddz napisał(a):dopiero jak stanę na parę minut to nagrzewa mi się do prawie 90 i wiatrak zaczyna się kręcić... mam dobrze, czy źle?

wiec mozna zalozyc ze okolo 85 a wiec tez roznica jest 10 (start wentylatora - 95)

ale tez nie ma co wiele gdybać tylko jednoznacznie stwierdzic przez np niezalezny pomiar temperatury
Adam.M
 

Postprzez kantor98 » 8 lut 2010, o 20:11

witam zapomniałem odpowiedziec Tak jak mi którys koelga pisał to czujnik mi wariuje....wszystko w silniku jest ok gdy pokazuje temp 110 stopni on wcale tyle nie ma....:) :-)
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości