układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 7 kwi 2010, o 13:32

PabloSBT, zapomnialem dodac ze jak wskazowka dojdzie do 70stopni wlacza sie wentylatow :szok:
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez krisss.79 » 7 kwi 2010, o 15:47

strzeliniasty a jaki kupiles czujnik?,oryginal?,zaloz stary czujnik i zobacz jakie beda wskazania.
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez PabloSBT » 7 kwi 2010, o 17:25

no to w takim razie może ty być walnięty czujnik który włącza wentylator który jest w chłodnicy zdejmij tą wtyczke która tam jest i zobacz czy podejdzie temperatura ponad 70 jak nie to wrób na odwrót zdejmij wtyke z czujnika temp i zobaczysz czy sie wentylator włączy po kilku min
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Adam.M » 7 kwi 2010, o 17:48

strzeliniasty, z tego co piszesz wynika, że:

1. termostat i włącznik termiczny są walniete jednoczesnie, czujnik temperatury sprawny

albo

2. termostat i wlacznik termiczny sprawne a z czujnikiem cos nie tak

oczywiscie druga opcja o wiele bardziej prawdopodobna
Adam.M
 

Postprzez strzeliniasty » 7 kwi 2010, o 19:13

Adam.M, PabloSBT, problem rozwiazany nowy termostat szlak trafil zalozony zostal drugi i wszystko jest cacy
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez maxley » 7 kwi 2010, o 20:09

Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod kolegę bo też mam problem z temperatura.
Mianowicie nie mogę dogrzać silnika do magicznych 90 stopni. Szybko mi wbija na 80 stopni a do 90 dobija tylko jak stoję w korkach albo gazuje na postoju.
Wentylator zaskakuje po przekroczeniu ~90 stopni. Czasem tak jest że dobija do 90 stopni a potem spada na 80 i tak zostaje.
Dopiero po przekroczeniu 90 stopni (105-110) wskazówka opada na 90 i stoi sztywno, jeśli nie przekroczy 90 to potem znowu spada.
Nie wiem czy termostat się zacina czy może to jest normalne aczkolwiek wierzyć mi się nie chce że potrafi dobić do 80-85 stopni a potem ,,zatrzymuje się" i nie dobija do 90.
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Postprzez Adam.M » 7 kwi 2010, o 20:40

maxley, mam za sobą wymianę czujnika temp i termostatu na ORI i obserwuje u siebie to samo, tzn w czasie jazdy utrzymuje sie okolo 87-88 (przy otwartym ogrzewaniu o 5 st mniej). uznalem ze tak powinno byc, ale jestem ciekaw co powiedzą inni
Adam.M
 

Postprzez krisss.79 » 7 kwi 2010, o 22:23

Umnie przy ori termostacie i czujniku takze szybko pokazuje 80 C a normalna temp po miescie 84C,w korkach dochodzi do 90 i wlacza sie wentylatot i spada temp do 83.maxley,bierz pod uwage przeklamanie licznika szczegolnie w lIcznikach VDO jest przeklamanie,jeli auto szybko lapie temp i sie nie przegrzewa,spalanie jest w normie to niema co szukac problemow :cwaniak:
moj-golf/moja-golfina-t16966.html
Zapraszam do ogladania mojego golfa
Avatar użytkownika
krisss.79
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21 paź 2008, o 17:29
Lokalizacja: zielona gora

Postprzez v1rooz » 8 kwi 2010, o 16:29

a ja mam pytanie gdzie jest termostat w 1,8 ABS ? pokaze mi ktos na zdjeciu tam przy kruccu gdzies?
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez pawelek03576 » 8 kwi 2010, o 17:24

Obrazek
zaznaczone na czerwono tylko żeby sie do niego dostać trzeba odkręcić pompę wspomagania
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez maxley » 8 kwi 2010, o 18:44

chyba sam znalazłem odpowiedz na swoje pytanie...
mianowicie wywnioskowałem że termostat się ,,zaciął" i cały czas jest otwarty.
Dzisiaj to zauważyłem bo dużo jeździłem po mieście i w trasie.
Kiedy stałem w korku temperatura wzrastała do 100 stopni i wentylator zbijał ją do 90 ale się na tylu nie utrzymywała. Kiedy byłem na trasie ,,pęd powietrza" studził temperaturę tak że nie dochodziła do 90 stopni a nawet jak doszła to spadała.
Z tego wywnioskowałem że termostat cały czas jest otwarty i dlatego nie trzyma temperatury która podatna jest na ,,otoczenie" tzn. kiedy stoję w korku to rośnie a kiedy jadę to studzi się powietrzem. Dlatego właśnie temperatura skacze w zakresie od 80 do 110.
Odwrotną sytuacje miałem w zeszłym roku. Mianowicie temperatura dobijała mi do 75-80 stopni i myślałem że to wina niskich temperatur mimo iż był kwiecień. Okazało się że ugotowałem silnik i uszczelki były do wymiany, planowanie głowicy itd.
Myślę że z dwoja złego lepiej jak termostat jest otwary bo coprawda nie trzyma idealnych 90 stopni ale ryzyko poważnego uszkodzenia silnika jest mniejsze.
Niemniej dłużej nie czekam i wymieniam termostat na Wahlera bo podobno dobry ;)
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Postprzez strzeliniasty » 8 kwi 2010, o 19:52

v1rooz napisał(a):mam pytanie gdzie jest termostat w 1,8 ABS
termostat jest w pompie wodnej musisz zdjac alternator (3sruby i pasek oraz sprezyna pod alternatorem odpowiedzialna za naciag paska), mocowanie alteternatora (taka blacha 4 sruby), odkrecasz pompe wody (4sruby) i w nia wkrecony jest plastikowy kruciec musisz go wykrecic (2sruby) i wsrodku jest termostat
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości