układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pawelek03576 » 18 kwi 2010, o 02:42

strzeliniasty napisał(a):termostat jest w pompie wodnej musisz zdjac alternator
jaki alternator ?? chyba pompę wspomagania
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

 

Postprzez PaNdA » 18 kwi 2010, o 17:35

tak to jest pompa :-)
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Temperatura silnika

Postprzez kantor98 » 18 kwi 2010, o 17:46

Witam...wiem,pisałem juz o tym i było wiele takich tematów..ale nic mi nie pomogło.....Więc mam taki problem czytałem juz wiele tematów o tym..i wszyscy pisza,ze wentylator powinien się załączac przy ok 87 stopniach a u mnie się załącza na 120 stopniach..dlaczego??autko mi się grzeje nawet podczas jazdy..na ok 110stopni Górny waz i dolny od chłodnicy są gorace..wiec termek chyba sprawny..co moze byc przyczyna??Aha i ostatnio jechałem miałem temp 100 stopni i zaczęła mi mrugać kontrolka oleju a stan oleju jest(sprawdzałem przed wyjazdem)..Dzięki za odpowiedzi:)i sory za kolejny temat
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez hasag » 18 kwi 2010, o 18:44

możesz mieć walnięty czujnik temperatury albo licznik przekłamuje.
hasag
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 14:22
Lokalizacja: pomorze

Postprzez kantor98 » 18 kwi 2010, o 19:38

A dlaczego went załącza się na 120???Czy nie odpowiada za włączenie jego czujnik ten w chłodnicy???Moze on jest do wymiany,zeby załączał się na 90 stopniach i zeby nie dopuszczał,zeby temnp rosła??
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez prezesik » 18 kwi 2010, o 23:01

Czujnik temp który odpowiada za dawkowanie paliwa oraz wskazania na liczniku znajduje się w króćcu przy głowicy gdzie wychodzą węże od wody. Możliwe, że jest walnięty i wskazuje temp 120 stopni. Drugi czujnik, który odpowiada za włączanie wentylatora znajduje się w chłodnicy. On też może być winny temu, że za późno włącza wentylator. Radzę wymienić Tobie pierw ten w chłodnicy, koszt ok 30 zł a przełożysz sam odkręcając go kluczem 30. Jak to nic nie da to musisz wymienić ten w króćcu, tylko jak kupować to nie kupuj tanich zamienników tylko oryginał za ok 70 zł. Zamienniki przekłamują na zegarach.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kantor98 » 18 kwi 2010, o 23:07

Tak własnie zrobię..ale stawiam na to,ze to ten w chłodnicy bedzie walniety....:)Jutro bede robił:)
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Postprzez prezesik » 18 kwi 2010, o 23:17

O tej porze to raczej wentylator rzadko się włącza... Jak masz możliwość to sprawdź jeszcze temp płynu na rozgrzanym silniku jakimś termometrem, aby sprawdzić, czy faktycznie czujnik pokazuje właściwą temp na zegarach.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez kantor98 » 19 kwi 2010, o 19:58

Własnie myslałem o tym aby zmierzyc temp,ale zaden mechanik nie ma takiego termometra:d..Ja tez nie:(:p...Ale cos wykombinuję :)

[ Dodano: 2010-04-20, 16:23 ]
Panowie...a mrugająca kontrolka oleju???Stan oleju jest a mruga i piszczy"tit Tit"??.....Czym to mzoe byc spowodowane??:>

[ Dodano: 2010-04-21, 11:38 ]
Witam...Wymieniłem dzis czujnik temp...i wszystko gra stary czujnik mnie okłamywał..więc dzieki za odpowiedzi:)
kantor98
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 21:26
Lokalizacja: Zielona Gora

Mały obieg chłodzenia nie działa - dlaczego?

Postprzez mb » 5 maja 2010, o 19:51

Ktoś miał coś podobnego?
Przestało mi działać ogrzewanie i zaczął zamarzać reduktor gazu - rurki zimne, nie idzie płyn chłodniczy.
Dolałem (było w okolicy minimum) i myślałem, że się odpowietrzy - guzik. Dalej nie płynie.

Zmieniłem termostat (od dawna był zrąbany, ale nie chciało mi się zmieniać), był otwarty i w kawałkach. Myślałem, że przy zamkniętym termostacie teraz płyn musi pójść przez mały obieg - guzik. Dalej nie płynie, rurki zimne. Próbuję odpowietrzać - nic się nie zmienia.
Nic nie bulgocze w zbiorniku, po odpaleniu silnika i nagrzaniu się poziom płynu nieco rośnie, ale nic nie wyrzuca, nic się szczególnego nie dzieje. Gdy uciskam rurki nagrzewnicy, w zbiorniczku trochę podnosi się poziom. Temperatura silnika idealna - trzyma 90 zarówno przed zmianą termostatu, jak i po. Brak typowych objawów padniętej uszczelki pod głowicą. Płynu zbytnio nie ubywa - dolewałem troszkę, raz na 2 miesiące może.

Co jest grane? Pompa się spierniczyła? Ale to silnik by się nie przegrzewał? W międzyczasie potargało mi pasek napędzający pompę chłodzenia i alternator - dałem nowy. Czy to by wskazywało na coś z pompą? Zmieniając pasek próbowałem obracać koło pasowe pompy ręką - żadnych szczególnych oporów.

Edit: jedyne, co zauważyłem dziwnego, to to że w czasie jazdy zaczął się chwilami załączać wentylator. Np przy jeździe 60 km/h, prosta droga bez świateł i innych zatrzymań. Silnik jednak trzymał 90 stopni.
mb
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5 maja 2010, o 19:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Goral1985 » 5 maja 2010, o 21:15

Z tego co piszesz jezeli temperatura silnika ma 90 stopni to jest ok!!! ale jezeli zamarza ci reduktor to chyba masz zwalona pompe !!! po odpaleniu samochodu pompa od razu pompuje ciecz na reduktor i nagrzewnice a po rozgrzaniu puszcza termostat na chlodnice!!! Radze sprawdzic tez czujniki temperatury!!!! bo byc moze tez jest zwalony ;-)
Ostatnio edytowano 5 maja 2010, o 21:20 przez Goral1985, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez prezesik » 5 maja 2010, o 21:15

sprawdź drożność węży idących do parownika oraz samych króćców wchodzących do parownika, może coś się tam oderwało i zablokowało dopływ płynu.

Udrożnij też cienki wężyk idący do zbiorniczka wyrównawczego, on odpowiada za odpowietrzenie układu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości