układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

wymiana chłodnicy

Postprzez piotrekb83 » 28 lip 2010, o 23:15

krótkie pytanie: czy da się wymienić chłodnicę bez zdejmowania przedniego pasa (silnik ABD)?
Avatar użytkownika
piotrekb83
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 09:50
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

wymiana chłodnicy

 

Postprzez Imper » 29 lip 2010, o 00:03

tzn nie pamietam dokladnie czy bedzie dostep do wszytskich 4 srub ale powinnien byc z tym ze i tak chyba trzeba sciagnac belke przednia

[ Dodano: 2010-07-29, 00:05 ]
zamiast pytac sprobuj i tyle
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez prezesik » 29 lip 2010, o 06:50

nie ma za dużo roboty ze zdjęciem zderzaka i przedniego pasa. Po zdjęciu zdesia masz z przodu kilka śrub trzymających przedni pas. Odkręcasz go i masz najlepszy dostęp do chłodnicy.
Możesz też pokombinować zdejmując sam grill, potem między zamkiem klapy a pasem przednim na środku jest płaskownik, którego zdejmujesz i górą możesz spróbować wyciągnąć chłodnicę.
W ABD chłodnica jest niewielka, więc powinno Ci się udać ją wyjąć do góry.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Imper » 29 lip 2010, o 09:20

dokladnie pas przedni trzyma sie na 6 srubach 4 w podluznicach i 2 u gory przynadkolach
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kermid » 29 lip 2010, o 09:45

Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez majkel2424 » 29 lip 2010, o 10:45

ja wymienialmem chlodnice zgodnie z poradnikiem ze wczesniejszego postu i faktycznie jak zetniesz tego "cycka" to nie ma potrzeby zrzucania zderzaka i faktycznie wystarczy odkrecic te 5 srubek ;) u mnie to zajelo poltorej godziny, z czego godzina to szukanie i zakup chlodnicy ;)
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez Imper » 29 lip 2010, o 12:30

tak tylko odciecie tego cycyka w przypadku ludzi posiadajacych klime nie wchodzi w gre bo jest to mocowanie do chlodnicy klimatyzacji
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez majkel2424 » 29 lip 2010, o 13:16

fakt, nie dodalem, ze auto mam bez klimy
Avatar użytkownika
majkel2424
Czytacz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 8 mar 2009, o 15:05
Lokalizacja: biała podlaska

Postprzez piotrekb83 » 29 lip 2010, o 14:24

spoko, tez nie mam klimy :)
Avatar użytkownika
piotrekb83
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 8 kwi 2009, o 09:50
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

układ chlodzenia

Postprzez kraszan607 » 31 lip 2010, o 17:57

Witam panowie!!!posiadam golfa z silnikiem 1.4.Jeżdziłem dzisiaj w ruchu miejskim i tempertura w golfie doszła do takiej temperatury .ze właczył sie wentylator.Czyli jakieś 98 stopni tak słyszałem,ze tak sie włacza wentylator.i po dojechaniu ma miejsce stwierdzielm,ze wycieka mi płym chłodzacy,wyciekło go gdzieś na ziemie około poł litra.plus minus,nie wiem dokładnie,tak tylko przypuszczam.Zauważylem plame na ziemi,otworzylem maske i patrzylem czy gdzies z góry nie ma jakis wycieków.Ale z góry jak patrzyłem to nic nie zauwazylem, a pod spodem bylo tylko widac ze leci to gdzies spod silnika.A dokladnie nie nie wiem skad bo na kanal nie wjezdzalem bo nie mam gdzie.Odczekalem troche i sprawdzilem czy jest stam w zbiorniczku i byl stan.Odpalilem samochod i pojezdzielm troche zeby nagrzac silnik i jak stanalem to plyn juz nie lecial.I tez zalaczyl sie wentylator. i było wszystko ok.Czym mogl byc spowodowany ten wyciek,czy nadmiarem plynu chłodzacego czy wytworzonym cisnieniem w ukladzie czy nie szczelnym układem????prosze o porade,za kazda z gory dziekuje.Pozdrawiam.
Kraszan607
kraszan607
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 15:09
Lokalizacja: Debrzno GCZ

Postprzez Goral1985 » 31 lip 2010, o 18:28

Ja mialem tak ze jak sie nagrzal to wzrastalo cisnienie i cieklo mi z pod plastikowego Krucca!!!! jak byl zimny albo ceply to nic nie lecialo!!! tylko jak u ciebie gdy temperatura wzrastala do okolo 100stopni nie moglem znalesc miejsca wycieku poniewaz na cieplym silniku plyn od razu parowal ale rano mozna bylo zauwazy slad na sliniku Biale slady na bloku silnika tam gdzie ciekl plyn!!!!!!!! Jezeli na razie nie cieknie to mozesz jezdzic tylko zwracaj uwage na temperature plynu podczas jazdy i czesto sprawdzaj stan plynu najplepiej na zimnym silniku!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez osiolek » 31 lip 2010, o 19:02

moglo byc tak, ze miales plynu chlodniczego ponad stan (przekroczylo poziom maksimum) i jak auto sie nagrzalo poprostu nadmiar zostal wywalony.

pojezdzij troche teraz autem tak zeby sie zagrzalo i wentylator wlaczyl na drugi bieg i obserwuj czy ci nie wywala plynu. pozniej na zimnym silniku sprawdz stan plynu w zbiorniczku, jak sie drastycznie nie zmienia to nie ma czym sie martwic. delikatne zmiany sa normalne zwiazane z parowaniem plynu dlatego co jakis czas nalezy kontrolowac i w razie czego dolewac.
Avatar użytkownika
osiolek
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 3 paź 2008, o 17:50
Lokalizacja: Bielawa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron