układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez kraszan607 » 31 lip 2010, o 19:09

Witam mogło byc tak jak mowisz,ze byl nadmiar plynu.Jutro to sprawdze tak jak mowicie. :-) pozdrawiam :-)
Kraszan607
kraszan607
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 15:09
Lokalizacja: Debrzno GCZ

 

awaria chłodnicy...?

Postprzez markus33 » 18 sie 2010, o 22:22

Witam Kolegów.
Dzisiaj wracając z pracy na skrzyżowaniu gdy ruszyłem usłyszałem dziwny klekot silnika i zapaliła się kontrolka cieczy chłodzącej, natychmiast zjechałem na pobocze i zgasiłem silnik. Podniosłem maske i ..... w zbiorniczku wyrównawczym sucho za to cała chłodnica mokra a pod samochodem nadal wyciekał płyn. W Feu Vert pooglądali zdjagnozowali pękniętą chłodnice. Czy mogło się coś stać z silnikem? Dodam że to silnik 1.8B ABS auto bez klimy.
Avatar użytkownika
markus33
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30 lis 2009, o 10:12
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Postprzez K@mil » 18 sie 2010, o 22:31

markus33 napisał(a):Czy mogło się coś stać z silnikem? Dodam że to silnik 1.8B ABS auto bez klimy.


Zalezy jak dlugo jechales od zapalonej kontrolki :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez czaro » 18 sie 2010, o 22:35

Dokładnie. Jak go nie zagotowałeś to będzie Ci śmigał a w innym wypadku może być lipa.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez golon113 » 18 sie 2010, o 22:35

markus33 napisał(a):usłyszałem dziwny klekot silnika
:looka: nie dobry objaw
Avatar użytkownika
golon113
VIP
 
Posty: 890
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 18:59
Lokalizacja: WGM / EL

Postprzez Imper » 18 sie 2010, o 23:56

jezeli sie nie przytarl badz nie wyplul uszczelki pod glowica bedzie ok. Silnik w ogole kreci teraz bez chlodnicy? mozesz go odplaic zeby sprawdzic ale na chwile
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez markus33 » 19 sie 2010, o 06:55

Imper, Jak ostygł normalnie odpalił bez problemu, mam nadzieje że to tylko chłodnica. Pytam bo jakoś nie mam zaufania do mechaników z Feu Vert. Zobaczymy co się bedzie działo po wymianie chłodnicy. Jaką mam kupić nową czy ori? Jak nową to jaką firmę polecacie?
Avatar użytkownika
markus33
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30 lis 2009, o 10:12
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

Postprzez K@mil » 19 sie 2010, o 12:21

markus33 napisał(a):. Jaką mam kupić nową czy ori? Jak nową to jaką firmę polecacie?



Nową, kosztuje okolo 100zł i bedziesz mial gwarancje a uzywana nigdy nie wiadomo. Co do firmy to obojetnie wszystko tak samo wykonane
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez markus33 » 20 sie 2010, o 09:21

Dzięki, Wszystko jasne- Nowa chłodnica już zamontowana, silnik jak narazie bez problemów śmiga. Temat zamkniety. :-D
Avatar użytkownika
markus33
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30 lis 2009, o 10:12
Lokalizacja: Warszawa/Zamość

obudowa termostatu

Postprzez e-piotrek » 20 wrz 2010, o 13:29

Witam.Mam problem z obudowa termostatu.Ciekło z łączenia obudowy termostatu z silnikiem rozebrałem i się okazało że wina leży po stronie uszczelki lub kołnierza (był uszczerbany) w którym leży ta uszczelka więc postanowiłem że nie będę kombinował i wymienią całą obudowę (bez tej końcówki do której podłącza się wąż od chłodnicy bo ona jest dobra) kupiłem założyłem no i było ok ale znowu okazało się że cieknie teraz przy łączeniu właśnie tej końcówki z ta nową obudową w którym nie ma gwintu jest zwykła dziura (w starej obudowie był zalany taki metalowy gwint by wkręcić śrubkę) pomyślałem że jak wkręcę te śrubki to gwint się zrobi (tak doradzili mi też w sklepie)no i wkręciłem te dwie śrubki zalałem płyn no i wszystko było ok ale po nagrzaniu silnika właśnie z pod tego łączenia zaczęło kapać a śrubki mogłem kręcić palcem tak słabo trzymały się tej obudowy.Miał już ktoś taki problem, był bym wdzięczny gdyby ktoś mógł opisać jak temu zaradzić (nie wiem może wkręcić blacho wkręta zamiast tych 10-tek śrub? )
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez v1rooz » 20 wrz 2010, o 16:00

ja bym dal na to sylikon odporny na wysokie temp taki jak sie daje pod pokrywe klawiatury.

ten czerwony i zobaczyl czy dalej bd cieklo.
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez K@mil » 20 wrz 2010, o 16:03

Kup taki silikon

http://allegro.pl/silikon-do-300oc-uszc ... 81641.html

Są tez w malych tubach
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości