układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez sebaa » 19 gru 2007, o 23:16

Ale jeśli schodzi Ci temperatura do 70 w korku, to ewidentnie masz coś nie tak z termostatem. A działa Ci dobrze wentylator chłodzący ? Jeśli miałbyś dobry termostat, to temperatura nie powinna drgnąć z 90, a tym bardziej w korku.
sebaa
Administrator
 
Posty: 98
Dołączył(a): 11 sty 2007, o 15:52

 

Postprzez madx2 » 20 gru 2007, o 21:56

Jak wymienialem wszystko bylo Ok, ciagle 90 w korku w trasie zawsze, dopiero od niedawna mi lata temperatura, wentylator dziala, zalacza sie jak duzej postoje w miejscu, wiec myslisz ze znowu termostat psozedl?
madx2
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 21:39
Lokalizacja: wysoka

Remperatura 100 stopni

Postprzez weeman » 25 gru 2007, o 15:45

Czy to jest prawidłowa temperatura rozgrzanego silnika?
Avatar użytkownika
weeman
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:38
Lokalizacja: Białystok

Postprzez czepi » 25 gru 2007, o 18:10

niezabardzo.... chociaż chwilowo nic się nie powinno stać... jednak na dłuższą metę trzeba by coś pomyśleć... kiedy ostatnio wymieniałeś termostat? wina może leżeć tutaj.... ja wcześniej miałem nie więcej niż 70 stopni jednak po wymianie termostatu temperatura wacha się od ok. 92 do ok97 stopni... przyczyną może też być że wiatrak się nie włącza... napisz w jakim cyklu ci taka temperaturka wyskakuje czy po mieście czy na trasie
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez weeman » 26 gru 2007, o 14:17

no przy każdej jeździe. Wskaźnik dobije do 100 czyli stoi pionowo. Więcej jak sto nie maiałem. Wiatrak czasem zajarzy ale mało kiedy. Czyli to wina termostatu? Jestem ciemny ale nie chcę prowadzić bryki do warsztatu? Proszę o wyjasnienie ;)
Avatar użytkownika
weeman
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:38
Lokalizacja: Białystok

Postprzez PiJey88 » 26 gru 2007, o 14:24

70% ze termostat, prawidłowa temperatura to około 90 stopni, w lato w korkach max do 100,
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez weeman » 26 gru 2007, o 14:31

a gdzie znajdę ten termostat? To moje poczatki z autem. Wiekszośc rzeczy już potrafię. Ciągle się ucze :-)
Avatar użytkownika
weeman
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:38
Lokalizacja: Białystok

Postprzez czepi » 26 gru 2007, o 23:21

a masz wspomaganie ??
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez weeman » 27 gru 2007, o 15:19

mam wspomaganie, regulowana kierownice, kubełkowe fotele, dzielona tylną kanape, podgrzewane fotele, ABS. Nie mam el. szyb i lusterek. Co tam jeszcze?
Avatar użytkownika
weeman
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:38
Lokalizacja: Białystok

Postprzez czepi » 27 gru 2007, o 17:22

no to czeka cię trochę zabawy.... musisz odkręcić pompę od wspomagania a pod nią jest "schowany termostat" sama jego wymiana nie sprawi ci problemu jeśli potrafisz się posługiwac kluczem :) jednak trochę się pomęczysz żeby odkręcić pompę.... już nie pamiętam ale musisz odkręcić chyba 4 śruby mocujące i nieco ją odsunąć (mała rada-od pompy idze przewód metalowy a potem gumowy wzdłuż zderzaka który jest w małej obejmie przykręconej do belki. Najlepiej odkręcić tę obejme da ci to większe pole manewru przy odsuwaniu pompy. Pamiętaj żeby nie wyciągać pompy tylko po odkręceniu śrub odsunąć ją lekko.Gdy ją odsuniesz to popatrz gdzie idzie wąż dolny z chłodnicy - na jego końcu są 2 kolanka :) odkręcasz to drugie od korpusu pompy i bez problemu wyjmujesz termostat. Zapamiętaj jak był tam osadzony a najlepiej od razu załóż nowy w miejsce starego i dokręć kolanko zwracając uwagę czy termostat równo siadł w gniazdo. Dla ułatwienia można osadzić go przy pomocy smaru. Smarujesz o-ring (powinien być w komplecie z termostatem i delikatnie wkładasz termostat (smar sprawi że na jakiś czas "przyklei się" do gniazda) i łatwo założysz i przykręcisz kolanko.
Najlepiej wymianę robi się na kanale ale ja takowego nie mam :( więc poradziłem sobie inaczej - podniosłem auto maksymalnie na podnośniku i podłożyłem klocami drewna, gdyż niebezpiecznie leżeć pod autem tylko na podnośniku zwłaszcza gdy łatwo możesz go zruszać szarpiąc śruby przy odkręcaniu.... życzę powodzenia przy wymianie...
Jeśli ten tekst był ci pomocny to proszę uprzejmie o punkcika
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez jointano » 27 gru 2007, o 20:10

A jeżeli powyższa metoda nie skutkuje?
Avatar użytkownika
jointano
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 lis 2007, o 23:57
Lokalizacja: Żory

Postprzez Slimakes » 28 gru 2007, o 12:32

Mam podobny problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia a objawy są następujące, w momencie odpalenia silnika po okresie zagrzania go do temperatury 65 stopni woda z zbiornika wyrównawczego zaczyna bulgotać i wybijać na zewnątrz, uszczelka została wymieniona głowica splanowana , węże są drożne,wymieniłem czujnik temperatury, pompa wodna jest sprawna wiec już sam nie mam pomysłu od czego to może być, w oleju nie pokazuje sie woda tylko pod korkiem od oleju tworzy sie dziwna maź która ale jest normalna w zimę na skutek absorpcji i niedogrzania silnika.
Proszę o radę kogoś kto miał podobną sytuacje!!!
Ostatnio edytowano 28 gru 2007, o 13:16 przez Slimakes, łącznie edytowano 1 raz
Slimakes
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27 gru 2007, o 20:24
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości