przez prezesik » 17 lut 2011, o 16:38
Plyn w ukladzie chlodzenia jest pod cisnieniem, ale rozgrzane weze powinienes scisnac dwoma palcami. Jak nie mozesz to moze byc problem.
Na zimnym silniku odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego, odpal silnik i az do rozgrzania patrz w zbiorniczej, czy nie wydobywaja sie pecherzyki powietrza.
Jezeli tak bedzie to niestety bedziesz mial do wymiany uszczelke pod glowica. Spaliny z komory spalania trafiaja przez uszkodzona uszczelke do ukladu chlodzenia stad wzrastajace cisnienie i twarde weze. Ja to przerabialem u siebie juz 2x. Przy takiej userce silnik sie zaczyna przegrzewac, wywala plyn ze zbiorniczka.
U ciebie niekoniecznie moze byc to co pisalem wyzej. Mozesz miec uszkodzony korek na zbiorniczku. On odpowiada za prawidlowe cisnienie w ukladzie chlodzenia, ma zaworek, kroty reguluje cisnenie.