układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Pascal » 5 lis 2010, o 14:05

Termostat do wymiany.Kup orginał z ASO lub Wahlera z tym że ten drugi to zależy jak trafisz raz będzie dobry a raz zły.Jego temp otwarcia to 87 stopni.Zmienisz i będzie po problemie...temp ma być non stop 90 stopni ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

 

Postprzez killah » 5 lis 2010, o 14:42

hehe nie muszę kupować.

wstyd się przyznać ale dobry termostat sobie w silniku 1.8 leży...
no cóż przełoży się ;)
No i jest sprawdzony ma 4 miesiące i dobrze się otwierał

EDIT:

Wymiana termostatu załatwiła sprawę :d znowu mogę się wygrzewać D:
killah
 

Postprzez rembdeska » 5 lis 2010, o 18:52

wymieniem tom pompy wody bo była wytarta .koszt pompy 70zł i teraz wszystko ok działa :-D
wielkie dzięki za pomoc wszystkim pozdrawiam

[ Dodano: 2010-11-08, 21:50 ]
witam ponownie dziś mi go znów zagotowało ale w tedy jak tylko jadąc tomi go gotuje jak stoi na wolnych obrotach to jest ok i chyba to jest uszczelka pod głowicą co wy sądzicie o tym :-(
Avatar użytkownika
rembdeska
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 22:19
Lokalizacja: oświęcim

Postprzez kali » 18 lis 2010, o 22:41

Witam temat troche stary,bo 10 dni,napisz czy uporałeś się z problemem ,pewnie termek?lub jego obudowa?
kali
Czytacz
 
Posty: 111
Dołączył(a): 2 cze 2008, o 07:36
Lokalizacja: malbork
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez v1rooz » 18 lis 2010, o 23:02

u mnie to byla pompa wody. plyn uciekal tamtedy bo puszczala i auto zaczelo temp podnosci do 100-110
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez rembdeska » 18 lis 2010, o 23:11

no uporałem się i sory że nie napisałem tak długo ,
i co się okazało poprzedni właściciel nawiercił korek zbiorniczka wyruwnawczego
wymieniem to koszt 13 zł i działa i śmiga jak marzenie xd
teraz w sobotę przyciemniam szyby i wypas xd i muszę się w końcu pochwalić autkiem i wrzucić fotki już nie długo :-D
Avatar użytkownika
rembdeska
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 22:19
Lokalizacja: oświęcim

Twardy wąż chłodnicy

Postprzez dargarbar » 17 lut 2011, o 11:11

Mam pytanko. Czy to normalne że ten grubszy gumowy wąż, który idzie od chłodnicy do silnika na rozgrzanym silniku mocno twardnieje? Na zimnym jest miękki, slyszałem że to uklad podcisnieniowy i tak ma być ale sie niepokoje troche.Nic wiecej sie nie dzieje czyli plynu nie ubywa,oleju nie przybywa,wczoraj zrobilem trase 250KM i temperatura w normie ale wąż taki twardy że nie można go zgiąć i zauwazyłem że na łaczeniu z silnikiem pod wężem troszke świeżego płynu. Na zimnym silniku miekki. silnik 1.8 75KM.
dargarbar
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6 lis 2010, o 10:31
Lokalizacja: PŁOCK

Postprzez prezesik » 17 lut 2011, o 16:38

Plyn w ukladzie chlodzenia jest pod cisnieniem, ale rozgrzane weze powinienes scisnac dwoma palcami. Jak nie mozesz to moze byc problem.
Na zimnym silniku odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego, odpal silnik i az do rozgrzania patrz w zbiorniczej, czy nie wydobywaja sie pecherzyki powietrza.
Jezeli tak bedzie to niestety bedziesz mial do wymiany uszczelke pod glowica. Spaliny z komory spalania trafiaja przez uszkodzona uszczelke do ukladu chlodzenia stad wzrastajace cisnienie i twarde weze. Ja to przerabialem u siebie juz 2x. Przy takiej userce silnik sie zaczyna przegrzewac, wywala plyn ze zbiorniczka.
U ciebie niekoniecznie moze byc to co pisalem wyzej. Mozesz miec uszkodzony korek na zbiorniczku. On odpowiada za prawidlowe cisnienie w ukladzie chlodzenia, ma zaworek, kroty reguluje cisnenie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dargarbar » 17 lut 2011, o 17:11

Oby to ten korek
dargarbar
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 6 lis 2010, o 10:31
Lokalizacja: PŁOCK

Postprzez djmarius » 17 lut 2011, o 17:12

no dobrze by bylo... bo inaczej silnik do remontu:(
Avatar użytkownika
djmarius
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17 lut 2011, o 16:04
Lokalizacja: Sieradz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Chłodzenie silnika- problem

Postprzez muchapmi » 24 lut 2011, o 15:08

Witam, jestem od niedawna posiadaczem golfa mk3 1.6, i mam problem ponieważ nie pokazuje mi temperatury silnika, wskazówka leży... nie wiem czy to może być termostat do wymiany czy tez cos innego? Proszę o odpowiedź.
Avatar użytkownika
muchapmi
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 21:25
Lokalizacja: z Wlkp ;P

Postprzez prezesik » 25 lut 2011, o 09:52

Sprawdź kable od czujnika temperatury (4-pinowy) znajdującego się w plastikowym króćcu od wody skąd wychodzą węże na chłodnicę. Może być któryś przerwany. Jeżeli nie widać żadnych uszkodzeń mechanicznych to na 100% masz do wymiany cały ten czujnik. Dwa jego piny dają sygnał na kompa, a dwa następne na wskaźnik temperatury na desce.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości