układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez paliwo » 25 lut 2011, o 10:04

czujnik tem. do wymiany
paliwo
Badacz tematu
 
Posty: 304
Dołączył(a): 3 mar 2008, o 20:48
Lokalizacja: Suwałki

 

Re: Chłodzenie silnika- problem

Postprzez PabloSBT » 25 lut 2011, o 12:58

muchapmi napisał(a):Witam, jestem od niedawna posiadaczem golfa mk3 1.6, i mam problem ponieważ nie pokazuje mi temperatury silnika, wskazówka leży... nie wiem czy to może być termostat do wymiany czy tez cos innego? Proszę o odpowiedź.

jeśli masz miernik cyfrowy to sprawdź czy na pinie 2i4 jest jakaś rezystancja (bo one idą na licznik) ale wydaje mi się że to wina przetartego kabelka skoro wskazówka leży całkiem na 0
Ostatnio edytowano 25 lut 2011, o 13:25 przez PabloSBT, łącznie edytowano 1 raz
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez prezesik » 25 lut 2011, o 13:12

Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez muchapmi » 26 lut 2011, o 23:34

Witam, już jest wszystko ok.
Do wymiany były całe liczniki, wymieniłem i jest git.. wskazówka chodzi ;D
Avatar użytkownika
muchapmi
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 lut 2011, o 21:25
Lokalizacja: z Wlkp ;P

TERMOSTAT

Postprzez lookasgolf33 » 9 mar 2011, o 20:56

witam,potrafi mi ktos wytlumaczyc na czym polega zyzycie sie termostatu??ostatnio wymienilem bo nie lapal temperatury i wogole nie czaje co w starym termostacie bylo "nie tak" ze trzeba bylo go wymienic....
Avatar użytkownika
lookasgolf33
Gaduła
 
Posty: 431
Dołączył(a): 12 maja 2009, o 18:01
Lokalizacja: Sulów

Postprzez czaro » 9 mar 2011, o 20:59

Stary termostat Ci się nie domykał, więc miałem cały czas obieg cieczy, bez względu na temperaturę silnika. Tak więc jak był cały czas chłodzony to miał opcji się zagrzać do odpowiedniej temperatury.
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez lookasgolf33 » 9 mar 2011, o 21:04

ahaaaa,ooo wielkie dzieki :-)
Avatar użytkownika
lookasgolf33
Gaduła
 
Posty: 431
Dołączył(a): 12 maja 2009, o 18:01
Lokalizacja: Sulów

Postprzez czaro » 9 mar 2011, o 21:05

A proszę Cię bardzo!! ;-)
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez opolanin » 9 mar 2011, o 22:00

lookasgolf33, zużycie termostatu polega na:
1. Zapiecze się i nie otworzy, zostaje cały czas w pozycji zamkniętej, objaw przegrzanie
2. Jest otwarty i się nie zamyka, objaw niedogrzanie
To są skrajne przypadki zepsucia termostatu

Termostat nadaje się do wymiany gdy przy temperaturze cieczy chłodzącej ok 80 stopni zaczyna się otwierać i w raz ze wzrostem temperatury następuje jego otwarcie aż do całkowitego otworzenia, powyżej 90 stopni.

Napisane w wielkim skrócie ;-)
opolanin
 

Postprzez lookasgolf33 » 11 mar 2011, o 15:08

hmmm...to w takim razie jaka temperature powinien (wedlug zegara) trzymac silnik 1,4?? :dontgetit:
Avatar użytkownika
lookasgolf33
Gaduła
 
Posty: 431
Dołączył(a): 12 maja 2009, o 18:01
Lokalizacja: Sulów

Postprzez PabloSBT » 11 mar 2011, o 20:24

lookasgolf33 napisał(a):hmmm...to w takim razie jaka temperature powinien (wedlug zegara) trzymac silnik 1,4?? :dontgetit:

zależy jaki masz termostat jak masz temp otwarcia 84^C to będziesz miał poniżej 90^C na zegarach a jak masz temp otwarcia termostatu 87^C to będziesz miał równe 90^C na liczniku w silniku 1.4 powinieneś mieć temp otwarcia 84^C więc jak będziesz miał na zegarach troszkę poniżej środka skali to nic się nie dzieje :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Termostat w silniku 1.8

Postprzez Jedi987 » 6 kwi 2011, o 16:43

Witam, mam sporą awarie w moim golfie 3 1.8 90KM i musze dostac sie do termostatu, ktory nie przepuszcza plynu. Niestety nie wiem, ktora czesc to termostat. Podejrzewam 2 czesci: jedna na przedzie silnika (zaznaczona na lewo w kolku), wchodza do niej przewody grube i cienkie oraz najprawdopodobniej kable do czujnika, cos podobnego znajduje sie tez na prawym boku silnika (zazanaczone na prawo w kolku) i wchodzi do tego jeden gruby przewod. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc w zidentyfikowaniu termostatu.
Ponizej daje zdjecie:
Obrazek
Jedi987
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 16:38
Lokalizacja: Żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości