układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez kamilus_1990 » 17 maja 2011, o 22:08

Włącznik termiczny nie ma żadnego przekaźnika ? Pompa wody kiedy była wymieniana ? Nie huczy , ziuczy nie wydaje dziwnych dźwięków? Szczelne chłodzenie? Korek nie puszcza ? Do układu chłodzenia wchodzi 5,6 litra w Twoim silniku.Zakładam że weszło ponad 5 litrów bo coś tam zostało ale jeśli nie no to może być zakamieniona chłodnica.
Życie jest za krótkie żeby jeździć litrowym Polo...
kamilus_1990
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 23:33
Lokalizacja: Potok

 

Temperatura silnika

Postprzez Padre » 9 cze 2011, o 13:07

Witam

Przede wszystkim zacznę od tego, że przeczytałem setki tematów odnośnie temp. silnika , otwierania termostatu itp. Szczerze? mam większy mętlik niż miałem.

Do rzeczy:

Silnik 1.8 90km ADZ LPG 1996r ok 200 000 km

Na blacie pokazuje mi 90 stopni po przejechaniu 3-4km (czyli dobrze :)) , rzecz w tym, że w VAGu podczas jazdy pokazuje 80,1, 82,8(nawet po 40km) bardzo letni dolny wąż od chłodnicy. Zaś na postoju, w korku 84,6, 86,4 (już cieplejszy). Dopiero jak przy gazuję na postoju wyskakuje 90 na VAGu , wczoraj wyskoczyło 92,4 załączył się wentylator (oczywiście dolny wąż ciepły), ruszyłem więc w trasę, po chwili 80,1 (w lesie - chłodniej), przez pole 82,8. Jadąc 140km/h na autostradzie dalej pokazywało 82,8. Postawiłem auto na postoju 84,6.

Termostat ? czy czujnik temp? (na blacie cały czas 90 stopni)

A może coś innego? Proszę o poradę.

Z góry dziękuję.
Padre
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 12:41
Lokalizacja: Głogów

Postprzez K@mil » 9 cze 2011, o 13:12

Takich malych odchyleń na zegarze nie zauważysz ... 84... 90.. wiec wszystko jest ok
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Padre » 9 cze 2011, o 13:14

K@mil napisał(a):Takich malych odchyleń na zegarze nie zauważysz ... 84... 90.. wiec wszystko jest ok


Dzięki za zainteresowanie :)

mam tego świadomość :) rzecz w tym, że niby powinienem mieć temp 90C podczas jazdy. Czy się mylę ? A VAG pokazuje mniej :/
Padre
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 12:41
Lokalizacja: Głogów

Postprzez Snejk18 » 9 cze 2011, o 16:35

W nowszych licznikach (tych po lifcie, o ile się nie mylę) wskazówka od temperatury w liczniku "stoi" na 90* w zakresie temperatur 74*-104*.
Czyli płyn chłodzący ma między 74* a 104* a wskazówka na liczniku pokazuje na 90*.
To jest dla spokoju kierowcy (:p), żeby się nie denerwował, że mu temperatura skacze.
Kiedyś słyszałem, że przy starszych licznikach wskazówka potrafiła falować i dla tego później zrobili coś takiego.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez Padre » 9 cze 2011, o 16:45

Rozumiem, dzięki za info. Dobrze , ale odpuśćmy sobie na razie licznik sam w sobie, chodzi o wskazania temperatury w VAGu. Czy są poprawne ;> ??
Padre
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 12:41
Lokalizacja: Głogów

Postprzez PabloSBT » 9 cze 2011, o 17:08

Padre napisał(a):Rozumiem, dzięki za info. Dobrze , ale odpuśćmy sobie na razie licznik sam w sobie, chodzi o wskazania temperatury w VAGu. Czy są poprawne ;> ??

liczniki takich małych wahań temperatury nie widzą a ponad to licznik podaje osobno temp na licznik i osobno do komputera :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Padre » 9 cze 2011, o 20:35

PabloSBT napisał(a):
Padre napisał(a):Rozumiem, dzięki za info. Dobrze , ale odpuśćmy sobie na razie licznik sam w sobie, chodzi o wskazania temperatury w VAGu. Czy są poprawne ;> ??

liczniki takich małych wahań temperatury nie widzą a ponad to licznik podaje osobno temp na licznik i osobno do komputera :)


Nie do końca o to mi chodzi, ale dzięki za zainteresowanie:). Rozumiem, to jest całkiem logiczne, że nie pokazuje. Po prostu chciałbym wiedzieć czy to normalne, że w VAGu pokazuje w trasie np 82 stopnie (wiem ,że na chłodnicę wieje wiatr itp), ale wszyscy jednogłośnie twierdzą w poprzednio przeczytanych przeze mnie postach/tematach , że silnik powinien mieć stale temperaturę w granicach 85-90 stopni :) i nie mówię tu wskazaniach na blacie :-P
Padre
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 12:41
Lokalizacja: Głogów

Postprzez PabloSBT » 9 cze 2011, o 21:58

Padre napisał(a):
PabloSBT napisał(a):
Padre napisał(a):Rozumiem, dzięki za info. Dobrze , ale odpuśćmy sobie na razie licznik sam w sobie, chodzi o wskazania temperatury w VAGu. Czy są poprawne ;> ??

liczniki takich małych wahań temperatury nie widzą a ponad to licznik podaje osobno temp na licznik i osobno do komputera :)


Nie do końca o to mi chodzi, ale dzięki za zainteresowanie:). Rozumiem, to jest całkiem logiczne, że nie pokazuje. Po prostu chciałbym wiedzieć czy to normalne, że w VAGu pokazuje w trasie np 82 stopnie (wiem ,że na chłodnicę wieje wiatr itp), ale wszyscy jednogłośnie twierdzą w poprzednio przeczytanych przeze mnie postach/tematach , że silnik powinien mieć stale temperaturę w granicach 85-90 stopni :) i nie mówię tu wskazaniach na blacie :-P

to zależy jaką masz temp otwarcia termostatu może być nawet 82 stopnie i wtedy w trasie gdy samochód ma dobre chłodzenie to może być temp 82 stopnie a gdy będziesz stał w korku to temp będzie większa bo termostat cały na raz się nie otwiera tylko otwiera się wraz ze wzrostem temp u mnie w trasie pokazuje 85 stopni a w mieście co chwile mi sie wentylator włącza :P
u ciebie wszystko jest w porządku nie masz się o co martwić ;)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez k-m-r1 » 9 cze 2011, o 22:37

Kolego ja u siebie mierzyłęm i na blacie mam 90 stopni otwarcie termostatu to około 82 stopnie pełne otwarcie u mnie to 85 max jak gazuje i na blacie 90
to nie problem to normalne że są wachania
pozatym jest 1 czijnik ale w nim 2 układy jeden dla CPU drugi dla licznika
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez marcinkoz2910 » 10 cze 2011, o 10:02

dobrze koledzy piszą

Licznik nie pokaże takich różnic temperatury tylko większe czyli niedogrzanie lub przegrzanie


A sygnał temp. do ECU (komputera) jest na bieżąco aktualizowany z dość dobrą dokładnością co by komputer wiedział ile ma podać paliwa itd....
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Padre » 10 cze 2011, o 10:13

Ok. Dzięki Panowie za info :)

Męczyło mnie to po prostu , bo np po przejechaniu 25km (po autostradzie) dolny waz od chłodnicy jest ledwo co letni. Zaś jak stałem to robił się dopiero trochę cieplejszy. Jak wzrosła temp. i termostat puszczał.
Padre
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 12:41
Lokalizacja: Głogów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości