układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez k-m-r1 » 10 cze 2011, o 23:15

ale to nie o to chodzi to sprawdzisz czy termostat działa czy nie

pompka tłoczy na małym obiegu durzy jest by ochłodzic płyn by nie przewgrzało sie
a toże waż ma 30 a potem 40 stopni to tylko robi pęt powietrza w chłodnicy

wjedz na autostrade i zasłon chłodnice zobaczymy co sie stanie :P ja wiem a ty ?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

 

Postprzez Padre » 12 cze 2011, o 10:00

Domyślam się ;)

Dzięki wszystkim za info :)
Padre
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 9 cze 2011, o 12:41
Lokalizacja: Głogów

temperatura silnika raz jeszcze...

Postprzez patii244 » 4 lip 2011, o 21:20

czytałam poprzedni wątek i nie wiem czy podpiąć się tam czy lepiej napisać tu aby dowiedzieć się ...
ostatnio sąsiad mi tłumaczył ze odp.tem jest 70 stopni... mój pokazuje wciąż 90 na trasie , w mieście... po kilku km.
2 razy nawet było ciutkę powyżej przez pare km OK.95?
Wentylator się załącza, chłodzi, płyn jest
i teraz nie wiem czy tak moze być?
jestem młodym i swiezym kierowcą a raczej kierowczynią ---> wyczuwam samochód, i moze za dużo czasem przygazuje? Nie chciałabym go przegrzać czy coś...

a tak wogole mam problemy ze sprzęgłem :P do wymiany łożysko, tarcz i docisk...
Avatar użytkownika
patii244
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 19:30
Lokalizacja: Nakło nad notecią

Postprzez pablomed » 4 lip 2011, o 21:53

Masz tak jak trzeba ale staraj się pisać temat we właściwym dziale, ten dział dotyczy instalacji LPG a kwestia temperatury o którą pytasz nie wiąże się z instalacją LPG nawet jeśli ją posiadasz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez patii244 » 4 lip 2011, o 21:56

ok przepraszam poprawię się :oops:
Avatar użytkownika
patii244
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 19:30
Lokalizacja: Nakło nad notecią

Postprzez Snejk18 » 4 lip 2011, o 22:06

pablomed napisał(a):ten dział dotyczy instalacji LPG a kwestia temperatury o którą pytasz nie wiąże się z instalacją LPG nawet jeśli ją posiadasz


W tym wypadku, żeczywiście tak jest. Temat przenoszę do odpowiedniego działu :)

Natomiast jeśli chodzi o to co wcześniej napisałaś.
patii244 napisał(a):ostatnio sąsiad mi tłumaczył ze odp.tem jest 70 stopni

To głupot Ci naopowiadał.
Optymalna temperatura pracy (temperatura cieczy chłodzącej, bo to pokazuje Ci wskaźnik w liczniku) praktycznie każdego silnika spalinowego to 90*C.
Zazwyczaj ta temperatura się waha tak +/- 10*, ale w nowszych modelach liczników te wahania są niewidoczne.
Licznik ma pokazywać 90 i koniec, może pokazać na chwilę więcej (upał, korek w mieście, temp. się podnosi :)). Ale jeżeli wentylator się włącza i zbija temperaturę do optymalnej to jest dobrze i nie trzeba nic ruszać.

Kiedyś miałem tak, że wskazówka praktycznie zatrzymywała się na 70* i nie chciała iść dalej.
Okazało się, że mam niesprawny termostat (za wcześnie się otwierał) i silnik był niedogrzany.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez patii244 » 5 lip 2011, o 20:03

dziękuję ;)
Avatar użytkownika
patii244
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 lip 2011, o 19:30
Lokalizacja: Nakło nad notecią

Postprzez killah » 5 lip 2011, o 21:06

póki się wentylator załącza przy 94-95 to jest OK.
killah
 

Postprzez KristoF » 7 lip 2011, o 21:49

90st jest wręcz wzorcową temperaturą... co do człowieka który ci naopowiadał bajek... znam też takiego co twierdził ze 70st jest dobre... i to mechanik hehe
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez tanek89 » 9 lip 2011, o 12:05

pod alternatorem
tanek89
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 17:45
Lokalizacja: Legnica

Postprzez miliaszuk » 9 lip 2011, o 16:44

na końcu takiej grubej ruru koloru czarnego pod alternatorem. i niemusisz zdejmowac alternatora tylko dojdziesz tam bez problemu od dołu.
miliaszuk
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 24 lis 2008, o 18:51
Lokalizacja: Białystok

1,6 ABU - problem z układem chłodzenia - bardzo dziwny !

Postprzez ikar13 » 11 lip 2011, o 23:42

Witam

Mam bardzo nie typowy problem z układem chlodzenia

Auto - GOLF III 3-drzwiowy, 1,6 75 KM - ABU , 1992 bez ABS i klimy , 260 000 km, chłodnica i wentylator prawie nowe wymienione 40 000 km temu, kupiłem od chłopaka siostry w dobrym stanie.

Zostałem uprzedzony o usterce układu chłodzenia.

Gdy jezdziłem 1 tydzień temperatura silnika przez większość czasu utrzymywała się w okolicu 80 C. Potem nagle bardzo szybko skakała do 95 - 98 C ale nigdy więcej. Potem znwou spadała szybko do 80 C. Odkryłem że nie włącza się wentylator.

Pojechałem do mechanika - wymienił uszczelkę pod pokrywą zaworów ( GERLING ) , króciec ( VW ) , czujnik włączania wentylatora oraz termostat ( firmy VAG ).

Niestety nic to nie pomogło, jedynie płyn chłodzący nie ucieka po wymianie króćca

Pod korkiem oleju nie mam białego osadu, auto w ogóle nie kopci.

Właśnie jeździłem autem.

Rozgrzałem przy otwarty zbiorniczku - nie bulgocze raczej, przewody przy około 90 C można ścisnąć. Po zamknięciu zbiorniczka, i temp. około 96 C przewody również można bez problem ścisnąć ale jest trochę ciężej. Przed odpaleniem płyn miałem na MAX, przy 96 C było sporo powyżej MAX ;/

Pierwszy problem to temp. szybko rośnie do 90 C potem grzeje się do 95 - 99 C - niezalerznie od pogody - czy jest 30 C czy jak teraz 16 C .

Górny przewód od chłodnicy jest niesamowicie gorący, dolny gorący ale mniej.

Drugi problem to że wentylator raz działa pod czas jazdy, raz w ogóle się nie włącza.

Jade, temperatura około 98 C wentylator nie pracuje. Staje, gasze silnik, wentylator odrazu się włącza, zapalam silnik wentylator działa, przejade 300 m, wentylator znowu nie działa i nawet jak dojdzie prawie do 100 C to się nie włącza ale jak zgasze silnika to znowu się włącza .

Co jest przyczyną ? Macie jakieś pomysły ? Błagam o pomoc
ikar13
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 23:12
Lokalizacja: Łodź

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości