układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez czaro » 12 lip 2011, o 05:10

Co do wentylatora to wydaje mi się, że jest ok. W czasie jazdy nie załącza się bo chłodzi go pęd powietrza. Musisz na rozgrzanym zatrzymać się i nie gasić tylko poczekać trochę i zobaczyć czy się załączy.
A co do wzrastającego poziomu płynu to temat już był i to parę dni temu więc poszukaj ;-)
Avatar użytkownika
czaro
Members
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 16:37
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez k-m-r1 » 12 lip 2011, o 15:04

Kolego nie patrz na zegary bo będziesz miał uwalony czujnik temperatury lub zle dobrany i będzie kicha

u mnie padł czujnik zle zanim to sie stało miałem takie same objawy jak Ty
aż w końcu czujnik pokazyał 70-75 max
to ja po termometr do 120 stopni 100 też da rade
odkreciłem zbiorniczek i włorzyłem go
czekałem ażzagrzeje sie i patrzylem ile termometr pokazuje

termometr 84-85
86 otwiera termostat i spada do 83 i tak na okrągło
no i potem wiadomo wymiana czujnika w sumie miałem 3 nie poleecam topran czy innego diadostwa dopiero po oryginale działał prawidłowo

sprawdz temperature jaka jest w zbiorniczku
płynu przybywa bo temperatura rośnie i rozższeża sie i wężże twardnieją

czujnik wymienisz bez szczegulnego uszcerbku płynu tylko przytkaj korkiem po winie
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez ikar13 » 12 lip 2011, o 15:39

dzięki za odp.

jednak dziś jechałem 2 razy po 15 km.

Za pierwszym razem znowu tem. około 95 - 96 C

Za drugim razem jechałem i pierwszy raz tem. zawsze przy 90 C czyli niby wszytko okej ;/;/

Czy może być to wina termostatu firmy VAG choć jest nowy to może jakoś się blokuje ???

Sam już nie wiem

Dziś postaram się zmierzyć temp. termometrem ;]
ikar13
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 11 lip 2011, o 23:12
Lokalizacja: Łodź

Postprzez sirGrzesio » 12 lip 2011, o 16:56

ikar13 napisał(a):Czy może być to wina termostatu firmy VAG choć jest nowy to może jakoś się blokuje ?? ?

termostat to taka wredna część, że kupujesz nowy w sklepie, dobrej firmy i może być uwalony. ja za drugim razem trafiłem na dobry ale słyszałem też o 3-4 próbach...
to że jest on nowy nie wyklucza go z podejrzenia. wykręć go i włóż do gorącej wody i zobaczysz czy się otwiera/zamyka
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 12 lip 2011, o 18:44

ikar13 napisał(a):oraz termostat ( firmy VAG ).
nie wiem co to za firma produkująca termostaty, ale wiem, że wogóle nie należy kupować francuskich VERNET, które ledwo trzymają 75 stopni. Za to WAHLER niemiecki to jest marka, której można zaufać.
k-m-r1 napisał(a):czujnik wymienisz bez szczegulnego uszcerbku płynu tylko przytkaj korkiem po winie
pamiętać należy o tym, że jest jeszcze na nim gumowy oring uszczelniający.

Koledzy, aby zmierzyć temp. płynu mogę użyć termometru cyfrowego z marketu? Akurat mam taki z 3-metrowym czujnikiem na kablu z metalową końcówką.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez adam1 » 14 lip 2011, o 00:22

Jak koledzy pisza , w dolnej czesci pompy wody . Musisz odkrecic czarny plastikowy kruciec od pompy (dwie srubki klucz 10)
adam1
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 13 lip 2011, o 23:09
Lokalizacja: Poeldijk

Problem z wentylatorem

Postprzez Alen » 15 lip 2011, o 22:33

Witam problem jest następujący , dziś stałem długo w korku ponad 1,5 h i gdy ruszyłem zauważyłem ze się pali kontrolka oleju oraz piszczy , zjechałem do zajazdu otworzyłem maskę i się okazało ze wentylator nie pracuje i nie chłodzi , jaka może być tego przyczyna ??
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez trollu » 16 lip 2011, o 03:06

przetarty kabel zasilający, spalony silnik albo czujnik włączający wentylator. na początek zepnij na krótko silnik wentylatora z zasilaniem i sprawdź czy nie jest spalony
jak stałeś 1.5h w korku to nieźle, czasami warto zajrzeć na zegary. mi wczoraj padł wiatrak i na światłach zauważyłem że wskazówka wychyla się na prawo a nie powinna. jak kontrolka oleju się świeciła to może byc nieciekawie bo prawdopodobnie zagotowałeś silnik. płynu nie wywalił?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Alen » 16 lip 2011, o 09:58

nie nic takiego sie nie stało , bo powoli jakoś tam jechałem w tym korku, płyn zaden sie nie wylał ani nic , postałem chwile ochłodziłem silnik i ruszyłem w dalsza drogę. jak juz ostygł to było ok i potem wracałem i w drodze powrotnej bezproblemowo, w sumie podczas drogi powrotnej temperatura była na poziomie 70 C

Wiec mam nadzieje ze nic powaznego sie tam nie stało jak tylko kontrolka zaczęła piszczeć to zaraz starałem sie utrzymać
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez killah » 18 lip 2011, o 11:21

siemka. jak na moje to raczej nic z rzeczy które napisał trollu. Przyciął się termostat a teraz się otworzył i już cały czas jest otwarty.
killah
 

Postprzez Alen » 18 lip 2011, o 15:20

jak jest otwarty to jak na prawic bo ja się na tym wogóle nie znam ;/
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

Postprzez prezesik » 18 lip 2011, o 18:08

Jak termostat, to tylko wymienic na nowy, najlepiej firmy wahler. Kolego sprawdz na krotko wentylator - jak kolega wyzej napisal - jak bedzie chodzil to masz uwalony czujnk w chlodnicy zalaczajacy wentylator. Wykreca sie go kluczem 30. Koszt czujnika to ok 30-40 zl.
To bedzie w 90% przyczyna niewlaczajacego sie wentylatora.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości