układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez janek1350 » 18 lip 2011, o 21:40

jak masz wspomaganie to musisz wymontowac pompe wspomagania inaczej sie nie dostaniesz.
Avatar użytkownika
janek1350
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:22
Lokalizacja: tarnowo podgórne

 

Postprzez pablomed » 18 lip 2011, o 22:39

Podsumuję.
Są dwie metody:
1. dla posiadaczy kanału lub lubiących kłaść się pod golfuniem - odkręcamy pompę wspomagania bez odczepiania przewodów, odchylamy ją i mamy dostęp do króćca przykręconego do pompy wody w którym jest termostat
2. dla tych którzy lubią wygodną pracę, nie chcą żeby im płyn chłodzący na głowę leciał , nie mają kanału ale mają pół godziny czasu więcej - wygodnie od góry odkręcamy alternator i jego łapę, zyskujemy dobry dostęp do pompy wody którą odkręcamy od bloku silnika i na stole zmieniamy wygodnie termostat - w tym wypadku potrzebny nam dodatkowo nowy oring pod pompę wody.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Alen » 22 lip 2011, o 10:15

panowie sprawdziłem dziś i tak jak mówiliście wentylator podłączyłem na krótko i działa , wiec zostaje mi tylko wymiana czujnika

Podziękowania ;-)
Avatar użytkownika
Alen
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 14 kwi 2011, o 08:58
Lokalizacja: Ciechocinek / CAL

wymiana wężą da sie i jak ??

Postprzez Pajdus » 28 lip 2011, o 08:08

leci mi z węża przy zbiorniczku od wspomagania da się to wymienić i jak bo wąż zaczyna się przy zbiorniczku a nie wiem gd :evil: zie się kończy i jaki jest długi ?? i spuścić całość oleju do wspomagania w celu wymiany?? :evil:
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

Postprzez deasel » 29 lip 2011, o 00:56

Opcji jest kilka
1. Może tylko wąż się poluzował i trzeba tylko dokręcić opaskę.
2. Jak chcesz wymieniać to jeśli jest to ten wąż który idzie z maglownicy do zbiorniczka to jest duży problem bo mało miejsca i najlepiej sanki opuścić albo wyjąć skrzynie. Jeśli jest to wąż co idzie ze zbiorniczka na pompę to jest to 15 min roboty na kanale.

Te węże są metalowo-gumowe o ile mnie pamięć nie myli. Najlepiej zanieść stary wąż i dorobić nowy koszt ok 100zł
deasel
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 14:16
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Pajdus » 31 lip 2011, o 09:02

to ten wąż co idzie od zbiorniczka do pompy wąż musi być chyba olejo odporny nie ? gdzie takie coś dostane ?? :evil:
Pajdus
Pajdus
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 18:46
Lokalizacja: wlkp

mały wyciek płunu chłodniczego

Postprzez killah » 1 sie 2011, o 19:10

hello

zauważyłem - hmm złe słowo .. jest tak już od pół roku ale myślałem że to jakieś uszczelnienie :D - że troszkę sączy mi się płyn chłodniczy ze złącza pokazanego na foto.

ObrazekObrazek

teraz pytanie. Dużo roboty z naprawą tego? Wiadome że trzeba odkręcać ale tam powinna być jakaś uszczelka czy coś? Trzeba spuścić płyn chłodniczy? Jeśli tak to jak?

Acha i na rozgrzewkę pytanie z innej beczki - od czego są te rurki (zielona i biała):

ObrazekObrazek

Podłączona jest jedna do podciśnienia a potem do pompki spryskiwaczy. Dobrze myślę że dzięki temu pompka ma siłę podawać płyn? A ten biały co idzie do środka to pewnie rurka spryskiwacza na tylną klapę?
killah
 

Postprzez pawel1990 » 1 sie 2011, o 22:41

Killach a mi się wydaje że to się króciec poci. On jest plastikowy i może pęknąć. Ja tak miałem. Wymieniłem oczywiście zakładając uszczelke dodaną w zestawie (mimo że stara była ok) i nic się nie działo ;-) Koszt ok 15-20zł
Płyn raczej trzeba spuścić, odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego i ściągasz dolny wąż od chłodnicy. Jak zalejesz nowym to odpal i poczekaj aż puści termostat i płyn dotrze w każde miejsce, wtedy dolej tyle ile ma być.
-----------------------------------------------------------
Byłe MK3 1.8 GT --> moj-golf/moje-gt-t21191.html

Byłe MK3 VR6 --> moj-golf/zwykle-mk3-vr6-by-pawel1990-t34070.html

Byłe MK3 GTI --> moj-golf/zielone-gti-t54087.html

Obecny B5 kombi --> inne-samochody-z-rodziny-vag/b5-variant-by-pawel1990-t64298.html
Avatar użytkownika
pawel1990
Members
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 25 wrz 2009, o 08:41
Lokalizacja: Sędziszów

Postprzez prezesik » 1 sie 2011, o 23:07

Spusc plyn, odkrec plastikowy krociec, sprawdz, czy nie jest gdzies popekany. Jak jest ok to posmaruj plaszczyzne styku z glowica klejem Reinz oraz zaloz gumowy oring i calosc przykrec.
A najlepiej wymienic krociec na nowy.
W nexii takie wezyki podcisnienia steruja pokretlem nawiewu ustawiajac odpowiednio klapki w nadmuchu.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez killah » 2 sie 2011, o 00:03

hmm chyba bez kanału to się nie obędzie bo dostęp to tam ograniczony przez sprężarkę. Tj w celu spuszczenia płynu. Nie ma innej metody?
killah
 

Postprzez pablomed » 2 sie 2011, o 00:43

killah, jaką sprężarkę, odczep dolny waz od chłodnicy trochę płynu niech zleci nie musisz całego się pozbywac. Króciec kup sobie nowy i najlepiej z ASO bo jest tylko nieznacznie droższy od podróby Toprana (niecałe 4 dychy) a wielokrotnie trwalszy. Zakręć go z umiarkowaną siłą bo to plastyk, a klej tylko wówczas dawaj jeśli na metalu głowicy są wżery, trzeba je wypełnić, jeśli wżerów niema kleju nie trzeba.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Jaka chłodnica?

Postprzez Radi » 27 sie 2011, o 21:21

mam problem nosze sie z zamiarem kupna chłodnicy a konkretnie całego pasa przedniego ponieważ mój jest zmęczony a chłodnica leci. Problem jest tego typu orginalnie miałem 1.8 ABS a teraz siedzi 1.8 16v KR z mk2 i mocno wydaje mi sie że chłodnica z ABS jest za mała. Teraz letnią pora temp na postoju temperatura dochodzi mi do ok 100-105 stopni a w jezdzie ok 80-90

pytanie od jakiego silnika chłodnica bedzie najbardziej optymalna 2.0 8v 2.0 16v a moze od jakiegos diesla???
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości