układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Radekb351 » 26 paź 2011, o 21:59

Zobaczymy w ibi nie było problemów. :-)
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

 

Postprzez PabloSBT » 26 paź 2011, o 22:21

pasowac raczej bedzie ale kup nowy bo ten termostat w abd ma pewnie temp otwarcia 84 stopnie a w twoim modelu ta temp powinna byc 87 nie bedzie go dogrzewac ;-)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Radekb351 » 27 paź 2011, o 18:44

Kupie nowy po świętach ale muszę narzazie się ratować tym.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

CIEKNIE OBUDOWA TERMOSTATU, Pomocy

Postprzez bryan92 » 29 paź 2011, o 19:30

Witam posiadam golfa mkIII 1.6 AEA, dzisiaj zauważyłem ze cieknie mi obudowa termostatu w miejscu przyłączenia węza od chłodnicy. Przyczynę już zdiagnozowałem, jest nią przekręcony gwint w obudowie (śruby montażowe 6mm, krótkie). Problem polega na tym ze nie można dokręcić jednej z nich (z 2 szt) i tam cieknie :-(

Co zrobić żeby to mocno przykręcić ?
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez prezesik » 29 paź 2011, o 20:35

jeżeli zerwał się gwint w głowicy ( na 90% ) to pozostaje tylko rozwiercić i nagwintować śrubę 8 lub ( jak znajdziesz ) tylko nagwintować na śrubę 7 ( rzadki rozmiar ) oraz rozwiercić otwór obudowy termostatu.
Żadne klejenie nic nie da, trzeba rozwiercać i gwintować.

Spróbuj jeszcze z dłuższą śrubą, może złapie trochę gwintu i będzie trzymać.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Artur G » 29 paź 2011, o 20:59

Jeśli to jest śruba górna to można by dać nakrętke i troche dłuższą śrubke. Na górze jest dziura w króćcu na wylot. Jest miejsca na nakrętke. Jeśli cieknie na dolnej śrubce to tak jak kolega wyżej napisał. Mam ten sam silnik AEA. Ostatnio wymieniałem ten króciec. 78 zł.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Postprzez prezesik » 29 paź 2011, o 21:51

To skad wreszcie cieknie, czy na kolanku gdzie jest termostat, czy na laczeniu z glowica?
Jezeli na kolanku to - tak jak u mnie - nakretka z drugiej strony i po sprawie. A jak leci spod plaszczyzny przy glowicy to tj pisalem wyzej.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Artur G » 30 paź 2011, o 00:32

bryan92 napisał(a): Przyczynę już zdiagnozowałem, jest nią przekręcony gwint w obudowie (śruby montażowe 6mm, krótkie). Problem polega na tym ze nie można dokręcić jednej z nich (z 2 szt) i tam cieknie :-(


po tym wnioskuje że chodzi o kolanko gdzie jest termostat. Cały króciec jest przykręcany trzema śrubami do głowicy, natomiast dwoma kolanko do króćca. I tak jak pisałem górna śruba ma dziure na wylot a dolna nie. Do górnej nakrętka a dolną można spróbować nagwintować na grubszą śrubę. W ostateczności nowy króciec. Tylko on jest bez kolanka na termostat. Kolanko przekręcamy stare. U mnie lało przy łączeniu z głowicą więc kolanko stare z nowym oringiem założyłem i juz nic nie leje.
Gdzie cieknie dokładnie to już musi bryan92 napisać.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Postprzez bryan92 » 30 paź 2011, o 09:45

Cieknie na kolanku w miejscu gdzie przykręcany jest termostat, a nie przy głowicy. Na dolnej śrubie.

A jakby na dole spróbować dać dłuższy wkręt ? Tyle teraz pytanie o ile dłuższy ?
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez Artur G » 30 paź 2011, o 10:56

Otwór na śrube na dole w króćcu ma dokładnie 15mm.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Postprzez bryan92 » 30 paź 2011, o 11:24

Czyli co nie ma żadnej alternatywy ? Muszę kupić nowy ? Nie jestem fanem kombinowania, ale wiadomo jeśli było by to możliwe to wole mieć cała butle LPG za ta kasę.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez Artur G » 30 paź 2011, o 11:31

Oglądałem stary króciec i powiem Ci że będzie ciężko coś tam zrobić. Za mały otwór i za cienkie ścianki na rozwiercanie. Kupisz nowy to będziesz miał spokój. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł jak to dokręcić.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości