układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez prezesik » 24 lis 2011, o 16:48

jakiego koloru powinien byc czujnik temp? w silniku AAM 1,8 benzyna bo mam niebieski ale nic nie dziala

Wg ETKI czarny lub żółty ( nr kat. 357 919 501 A ).
Ostatnio w sklepie mot. powiedzieli mi, że zamiennika żółtego już nie produkują, a w miejsce żółtego wszedł niebieski.
Wg mnie czujnik do bani.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

 

Postprzez michaelseven » 24 lis 2011, o 18:46

ja mam teraz zalozony czujnik z niebieskim paskiem nie dziala
michaelseven
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 20:46
Lokalizacja: xyz

Postprzez prezesik » 24 lis 2011, o 19:00

Tzn co nie dziala, nie pokazuje temp na zegarze, czy silnik nierowno chodzi, nie odpala jak zimny...???
Sprawdz tez rezystancje czujnika miernikiem ( na forum i google jest opis ), wtedy okaze sie, czy jest uszkodzony, czy nie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez michaelseven » 24 lis 2011, o 19:06

nie dziala wskazowka licznika /niedawno wyjechalem od elektryka po raz drugi ale tearz innego odwiedzilem 1 mowil ze licznik do wymiany drugi mowil ze licznik wporzadku/sprawdzalem numery licznika sa prawidlowe 3838 silnik wydaje mi sie ze troszke nierowno chodzi ale to nie wiem na co wine zwalac bo mialem robiona renowacje silnika silnik krokowy tez nowy /sprawdzany pod kompem i wszystko wporzadku tak jak pisalem w innym swoim watku..

[ Dodano: 2011-11-29, 14:30 ]
ktos moze mi podac symbol czujnika do mojego golfa wazne to jest
michaelseven
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 20:46
Lokalizacja: xyz

Postprzez matiz6220 » 27 lis 2011, o 16:21

najprawdopodobniej uszkodzony wskaznik.jego nie da sie wymienic czeka cie wymiana licznika.wczoraj bylem na bazarku dziadek mial po 4dycy liczniki do golfa
matiz6220
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 27 lis 2011, o 15:36
Lokalizacja: Polska

Postprzez michaelseven » 27 lis 2011, o 18:19

4 dychy?mi koles proponowal na szrocie za 100zł 80 zł zaliczki jak chce najpierw sprawdzic;/
michaelseven
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 30 mar 2011, o 20:46
Lokalizacja: xyz

Wyciekajacy plyn ze zbiorniczka wyrownawczego

Postprzez Dawca219 » 30 lis 2011, o 22:15

Witam 2 dni temu wymieniłem chłodnice na nowa bo miałem nieszczelna po założeniu nowej chłodnicy i napełnieniu jej płynem zauważyłem wycieki spod chłodnicy gdyż waz górny dochodzący do chłodnicy podczas jazdy na gorącym silniku był bardzo twardy było to spowodowane ze układ był nie odpowietrzony ? gdy już kilka razy auto odpaliłem termostat sie załączał odrecalem korek niby bable powietrza wychodziły ale tera podczas jady po odstawieniu auta na parking i podniesieniu maski do góry widzę jak wylatuje płyn ze zbiorniczka wyrównawczego nie ciurkiem no ale kapie dość intensywnie jak mam zakręcony korek od zbiorniczka rośnie bardzo wielkie ciśnienie i znów nie da sie weza scisnac bardzo twardy po zgaszeniu silnika i wystudzeniu plyn opada i jest ok nadal uklad jest zapowietrzony ?? czy uszczelka powinna byc na korku od zbiorniczka worownawczego ??bo takowej nie posiadam uszczelki pozdrawiam ;)
Avatar użytkownika
Dawca219
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 lip 2011, o 22:34
Lokalizacja: Łdz

Postprzez Piaggio » 30 lis 2011, o 22:30

Teoretycznie gdy termostat się otworzy układ powinien się sam odpowietrzyc, w zbiorniczku nie robi się maselko? Poziom oleju cały czas teki sam? Jeżeli zauważyłes którąś z tych dwóch rzeczy świadczyło by to o uszkodzonej uszczelce pod głowica.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez Dawca219 » 30 lis 2011, o 22:33

w zbiorniczku wszsytko ok i poziom oleju taki sam i dodam ze przed wymiana chlodnicy bylo wszystko ok nie wylatywal mi plyn
Avatar użytkownika
Dawca219
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 lip 2011, o 22:34
Lokalizacja: Łdz

Postprzez prezesik » 30 lis 2011, o 22:37

Moim zdaniem to korek zbiorniczka moze byc do wymiany. Jest w nim zaworek utrzymujacy wlasciwe cisnienie w ukladzie chlodzenia.
Oprocz tego to uklad nie jest dostatecznie odpowietrzony stad te objawy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Dawca219 » 30 lis 2011, o 22:40

Jak juz termostat sie otworzy to nie moge odrecic korka doslownie bo wylecial by caly plyn w gore takie jest wielkie cisnienie
Avatar użytkownika
Dawca219
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 5 lip 2011, o 22:34
Lokalizacja: Łdz

Postprzez trojeczkaGT » 1 gru 2011, o 00:09

uuuuuu ;/ ja obstawiam na 99 % uszczelke pod glowica.

Mialem dokladnie identycznie jak Dawca. Uciekal mi plyn chlodzacy i walilo straszne cisnienie na weze.

Jak auto bylo zimne czy jak wystyglo bylo ok mozna weze scisnac

jak auto sie nagrzalo to pomimo otwarcia termostatu waz byl twardy jak kamien,

wymienilem korek na nowy i dalej cisnienie sie robilo

wiec ?? uszczelka pod glowica i to wysiadla Ci w jeden z trzech sposobow.

uszczelka Ci wysiadla w miejscu takim ze cisnienie sprezania idzie do ukladu chlodzenia co za tym idzie robi sie ogromne cisnienie ( stad twarde weze) i pozniej zaczyna wypychac juz plyn chlodzacy.

Jak mozna miec pewnosc tego co pisze ? otoz poczekaj az auto wystygnie, odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego, odpal auto, dodawaj gazu za pomoca linki gazu i zagladaj do zbiorniczka (na zimnym silniku nie masz co sie bac ze plyn wyleci badz chlapnie po oczach, mozesz smialo zagladac)

jezeli przy dodawaniu gazu beda sie pojawiac babelki (nawet mala ilosc ale pojawiajaca sie po kazdym dodaniu gazu) to oznacza ze masz walnieta uszczelke i to cisnienie sprezania idzie do ukladu chlodzenia.


ps. "walnieta" uszczelka powoduje :

1. plyn chlodzacy "ucieka" do oleju (w oleju robi sie maslo)

2. olej "ucieka" do plynu chlodzacego (plyn ma slady oleju [mieni sie roznym kolorem plyn wtedy])

3. cisnienie sprezania ucieka do ukladu chlodzenia (wytwarza sie bardzo duze cisnienie w wezach ukladu chlodzenia i ucieka nam plyn przez korek ) i tutaj raczej sie zrobila nam usterka nr 3
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 6 gości