wujek GOOGLE:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88085
- zdejmujesz osłonkę paska
- ustawiasz koła na znakach
- luzujesz pompę wody - 3 śrubki na klucz 10 ( potrzebny jakiś "łamaniec", bo trudne dojście )
- zdejmujesz pasek
- odkręcasz śrubkę i zdejmujesz koło pasowe wałka rozrządu
- odkręcasz wewn. stronę pokrywy paska ( śrubki wewnątrz obudowy 10 i 13 )
- odchylasz obudowę wewn. paska
- wyciągasz pompę
- czyścisz płaszczyznę gdzie przylega pompa wody
- wkładasz nową ( nie zapomnij o gumowym oringu )
- nie dokręcasz na max pompy
- zakładasz koło pasowe wałka rozrządu
- ustawiasz koła na znakach ( szczególnie górne, bo mogło się przestawić )
- zakładasz pasek
- naciągasz pompą ( jest na mimośrodzie )
- dokręcasz pompę
- i składasz wszystko
Zapomniałem dopisać, ze trzeba jeszcze zdjąć koło pasowe alternatora, odkręcić dolne pasowe z 4 imbusów, aby móc założyć pasek rozrządu na koło zębate.
Pasek rozrządu powinien być tak napięty, abyś mógł go palcami wykręcić o 90 stopni. Jak napniesz zbyt mocno to zaraz będzie pompa wyła i rozwalisz łożyska na pompie.
Powodzenia.