układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez bro82 » 7 sty 2012, o 19:04

termostat jest z wahlera i tak się dzieje jak opisałem powyżej,
a jakie mogą być inne objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą poza bialym nalotem?
Avatar użytkownika
bro82
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 12:19
Lokalizacja: Sosnowiec

 

Postprzez prezesik » 7 sty 2012, o 19:31

Ad1. Nie histeryzuj, 80-85 stopni o tej porze to nie ma tragedii.

Ad2. "maslo" pod korkiem przy obecnych temperaturach to normalny objaw. Jak brak wyciekow, silnik nie slabnie, ze zbiorniczka nie wywala plynu lun nie ma w nim oleju to wszystko jest OK, "maslo" o tej porze to normalny objaw.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bro82 » 7 sty 2012, o 19:46

ok wielkie dzięki, już myślałem że coś jest nie tak :-D
Avatar użytkownika
bro82
Czytacz
 
Posty: 68
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 12:19
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez scur » 17 sty 2012, o 22:32

a blok silnika ma powierzchnie równą to też wypadałoby sprawdzić.
scur
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2 wrz 2011, o 15:44
Lokalizacja: Szara Rzeczywistość

Czy to termostat

Postprzez patryk28091991 » 29 sty 2012, o 12:52

Wczoraj jechałem do szkoły około 70 km , i zauważyłem że temperatura w ogóle nie wzrosła do 90C , ledwo co się w ogóle podniosła ! Przyjechałem do domu i na postoju trochę go pilowałem i temperatura podniosła się do około 90C ale dobre 10-15 minut musiałem go piłować....

Poczytałem trochę i poszedłem sprawdzić węże od chłodnicy , troszkę go rozgrzałem , ale nie do 90 C tylko żeby się ledwo co podniosla temp. i poszedłem sprawdzić , górny bardzo ciepły a dolny też ciepły ale nie az tak jak ten u góry ... Więc domyślam się że termostat się za szybko otwiera i to jest przyczyna nie dogrzania się silnika.... Czekam na potwierdzenie mojej tezy
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz325 » 29 sty 2012, o 12:55

patryk28091991, oba węże te grube co idą do chłodnicy muszą być tak samo ciepłe.
Pamiętaj że teraz masz mróz i go tak dobrze nie rozgrzejesz.
Masz przykrytą chłodnice?
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez patryk28091991 » 29 sty 2012, o 13:00

Nie mam przykrytej chłodnicy , ale od razu ten na dole powinien być ciepły , to znaczy że się od razu otwiera termostat ?
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz325 » 29 sty 2012, o 13:31

Nie,nie ,ten na dole później robi sie ciepły jak termostat otworzy duży obieg to ten dolny sie pomału nagrzewa. ;-)
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez patryk28091991 » 29 sty 2012, o 13:59

A mi otwiera termostat nawet gdy dobrze sie nie nagrzeje ....
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 29 sty 2012, o 17:20

wymień go
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mariusz325 » 29 sty 2012, o 17:32

Kolego coś za dużo mieszasz,tu piszesz że nie dogrzany ,tu znowu że dobrze grzeje,to może czujnik ci złe wartości pokazuje albo ty nie wiesz czego chcesz. :wstyd:
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez patryk28091991 » 30 sty 2012, o 00:01

Sprawa wygląda tak , obojetnie jaka jest temp silnika to zawsze obydwa węże są gorące/ciepłe ...
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości