układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez strzeliniasty » 30 sty 2012, o 01:54

patryk28091991, z ktorego roku masz golfika i jaki masz licznik??

ja sie zaloze ze wskazowka temperatury ci juz zaczyna dawac oznaki "smierci". autko ci sie nagrzewa termostat puszcza ogrzewanie masz, silnik ma swoja temperature ale wskazowka ci tego nie pokaze gdyz dziala ona na slimaku i sprezynce ktora w czasie zycia zaczyna tracic swoje wlasciwosci i i tyle

ja tak mialem w poprzednim golfie w czasie jazdy (nawet w lecie) wskazowka nie wchodzila na 90stopni wymienilem termost, czujniki i dalej to samo

wzialem mlodszy licznik (gdzie wskazowki sa na silniczkach) i jak moj pokazywal 70 to ten drugi po przepieciu pokazywal 90
natomiast jak moj na postoju i pilowaniu doszedl do 90 to ten drugi pokazal mi 100


jak masz mozliwosc pozycz drugi licznik podlacz i zobacz
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

 

Postprzez nolan22 » 30 sty 2012, o 02:15

czyli poprostu masz termostat do wymiany bo jest caly czas otwary i sie auto nie bedzie dogrzewac
MOJE MK3

SPRZEDAM GOLFA GTI NA CZESCI CO POTRZEBA TO PISAC PW ALBO GG 21284534
Avatar użytkownika
nolan22
Ekspert
 
Posty: 1250
Dołączył(a): 4 sty 2011, o 13:19
Lokalizacja: wlkp/Śmigiel

Postprzez patryk28091991 » 30 sty 2012, o 10:54

W środku mam ciepełko po prau kilometrach ;-) a co do licznik to go wymieniłem ,, stary był oryginalny z zegarkiem z 93' , a nowy kupiłem z obrotkiem firmy motometer , jak go kupiłem to miał około 220k km przejechane.


No tak może być , ale raz go rozgrzałem do tych 80-90 na postoju to się dmuchawa nie włączyła jeszcze , więc jeśli on zaniża to w takim razim nie miałem 80-90 tylko ponad stówkę ?
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 30 sty 2012, o 12:43

patryk28091991, jak masz ten stary lub jakiegos ziomka z golfem zamiencie sie licznikami i wtedy zobaczysz

ja stawiam ze to wskazowka juz nie pokazuje tak ja ma pokazywac
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez nolan22 » 30 sty 2012, o 13:01

a możę czujnik temperatury jest walniety ?
MOJE MK3

SPRZEDAM GOLFA GTI NA CZESCI CO POTRZEBA TO PISAC PW ALBO GG 21284534
Avatar użytkownika
nolan22
Ekspert
 
Posty: 1250
Dołączył(a): 4 sty 2011, o 13:19
Lokalizacja: wlkp/Śmigiel

Postprzez patryk28091991 » 30 sty 2012, o 14:26

właśnie wróciłem z 25 km wycieczki i wskazówki podniosła się może o milimetr , górny wąż ciepły , dolny zimny !

[ Dodano: 2012-01-30, 13:28 ]
Zobaczę jeszcze jak będzie się jeździło z zasłoniętą chłodnicą

[ Dodano: 2012-01-31, 13:53 ]
No więc wrociłem z wycieczki 60 kilometrowej z zasłoniętą całą chłodnicą i było troszeczkę lepiej bo temp silnika w czasie jazdy podniosła się do 60C ale to dalej jest mało. Na parkingu trochę go poszlifowałem i doszło do 90C-95C i włączył się wentylator przy chłodnicy i było już ciężko dalej go zagrzać .... a węże były gorące ! sam nie wiem co to może być ....

[ Dodano: 2012-02-01, 12:37 ]
Dzisiaj trochę głębniej zanalizowałem o co kaman....

- No więc tak gdy zwarłem styki na kostce od czujnika temp to wskazówka bez problemu podniosła na maxa ...

- po włączeniu silnika i pracy po paru minutach górny wąż gorący a dolny zimny

- po przejechaniu około 6-8 kilometrach , wskazówki trochę się podniosła ale dalej tylko 65C

- po przyjechaniu do domu , obydwa węże gorące

- w trakcie grzania go na postoju temp. podniosła się do 90 i włączył się wentylator ....

- i ciśnienie w układzie chłodzenia też jest oki bo po podaniu gazu rura od chłodnicy robi się twardsza ....

Po tej analizie sam nie wiem co to może być .... Czujnik wygląda oki i termostat też ...

[ Dodano: 2012-02-07, 21:24 ]
Do zamknięcia , rozwiązanie : Wymiana termostatu !
Avatar użytkownika
patryk28091991
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 1 paź 2009, o 21:23
Lokalizacja: Jastarnia
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Zbiornik wyrównawczy ? i czujnik ?

Postprzez mateuszm » 31 sty 2012, o 10:17

Ostatnio zauważyłem że od mojego zbiornika z płynem wyrównawczym, czujnik ?
który się tam znajduje ma ucięte kable a te co do niego szły są zaizolowane, chodzi o "czujnik" który zaznaczyłem na zdjęciu.

Proszę o info co z tym mogę zrobić i jaka byłą przyczyna że ktoś to tak zrobił :| ?

Obrazek
mateuszm
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2 mar 2011, o 10:05
Lokalizacja: Polska

Postprzez prezesik » 31 sty 2012, o 15:32

Połącz je na nowo kolorami izolująć każdy osobno i przekonasz się co było nie tak. Wg mnie poprzedni właściciel miał mało płynu i mu kontrolka piszczała, ale dziwne, ze zamiast odpiąć wtyczkę ucinał kable...

Może jest zwarcie we wtyczce i ją odciął.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Objętość płynów w niskich temperaturach

Postprzez buziol12 » 1 lut 2012, o 21:23

Mam takie pytanie..
Czy różne płyny w silniku (olej silnikowy, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy) przy tak niskich temperaturach rzędu -15 °C zmniejszają swoją objętość ? jednocześnie zwiększając swoją gęstość ?
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 1 lut 2012, o 21:49

Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez trollu » 1 lut 2012, o 23:28

do szkoły się nie chciało chodzić?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez buziol12 » 2 lut 2012, o 00:19

Chciałem się upewnić ;-) bo przestraszyłem się, że mi tych wszystkich płynów ubywa :-)
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości