układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pawelkozi » 2 sty 2008, o 14:50

moim zdaniem to wina zimy. Przyjdzie lato to bedziesz miał więcej. nic sie nie martw nic sie nie stanie. pilnuj tylko stanu wody w chłodnicy.
pawelkozi
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 gru 2007, o 15:34
Lokalizacja: Wielichowo

 

Postprzez czepi » 2 sty 2008, o 17:26

ja jeździłem z taką temperturą od stycznia do listopada (potem wymieniłem termostat) i jakoś nic się silnikowi nie stało. Czasem tylko w lecie w korkach wzrastało do 90 stopni ale jak ruszyłem to zaraz na 70 spadało.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez madx2 » 2 sty 2008, o 22:51

no ok, skoro mowicie ze luz to tak zostawiam, szkoda mi tylko kosztow bo mam na sekwencje i sie wlacza pod wplywem temp i musze przejechac prawie 10km zeby sie wlaczyla, ale dziki za pomoc, temat zamkniety
madx2
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 7 lis 2007, o 21:39
Lokalizacja: wysoka

Postprzez Redrick » 3 sty 2008, o 17:14

tak przy okazji to może jedynie więcej palić a jeśli termostat masz dobry to morze czujnik siadł
Avatar użytkownika
Redrick
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 14 lip 2007, o 19:14
Lokalizacja: Szamotuły

Postprzez dziabi3 » 5 sty 2008, o 22:43

ja bym stawiał na uwalony termostat lub z nie tej strony załozoną uszczelke termostatu i odsuwa ona term,ostat o jakies 3 mm i zarazem go otwiera


ja tak miałem w 1,4 niewiem jak u was to wygląda ale ja mam taką mozliwosc

a czujnik pewnie jest ok jesli pokazuje w tych zakresach

mozna to sprawdzic miernikiem i tabelą rezystancji z instrukcji obsługi golfa
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Rider » 6 sty 2008, o 12:13

a ja powiem tak:
ja bym zaczol od przysloniecia chlodnicy i jezeli to nie pomoze to sprawdzalbym dalej!!
Termostaty lubia padac!!! zalezy jakij fimy masz termostat (podobno te wloski czy francuski sa do bani bo czesto sie sypia), a jezeli jestes pewein tego termostatu to jeszcze moze byc wina czyjnika na kruccu ;) (tez czasami tak bywa)
Volkswagen Klub Polska #853
E-pluribus unum
Avatar użytkownika
Rider
Badacz tematu
 
Posty: 155
Dołączył(a): 8 lip 2007, o 22:37
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez Imper » 6 sty 2008, o 12:19

zaloz karton na chlodnice i sprwadz ppowinno pomoc :-D
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Nawiew powietrza a ubytki płynu chłodniczego

Postprzez maxley » 6 sty 2008, o 13:41

Pytanie jak w temacie a mianowicie czy nawiew powietrza ma wpływ na ubytki płynu chłodniczego ??
Pytanie może głupie ale pamiętam że jak w wakacje wymieniałem płyny w tym chłodniczy to mechanik powiedział mi żebym rozkrecił nawiew na Maxa (tj4) i zmieniał położenia nawiewu (szyby, nogi itd.) żeby płyn chłodniczy ładnie się rozszedł.
Teraz mam taki problem że ubywa mi płynu chłodniczego. Zalałem wczoraj 0,5cm nad Maxem i przejechałem 40km z nawiewem ustawionym na 2. Ubyło mi te 0,5cm ale na 100% nie z powodu nieszczelności bo nie ma/miałem plam pod samochodem.
Martwi mnie ten ubytek bo zauwazyłem że z miejsca głowicy i kolektora sa struzki prawdopodobnie oleju. Niektórzy tłumacza to niedogrzaniem silnika (dziennie robie około 40km do pracy - w obie strony).
Na bagnecie nie ma musztardy i w zbiorniczku także. Jade jutro do mechanika i troche się boje bo samochód kupiłem w wakacje a ewentualny koszt wymiany uszczelki to minimum 500zł :(
maxley
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 19:42
Lokalizacja: Civitas Kielcensis

Postprzez uli » 6 sty 2008, o 14:19

po pierwsze nie wymieniaj uszczelki bo to nie to jezeli chodzi o nawiew to jest to uklad zamkniety i napewno nie ubywa przez to plyn. Jezeli silnik jest cieply a napewno konczylesz fizyke to plyn pod wplywem ciepla paruje wiec nigdy nie zobaczysz gdzie ci cieknie. Ale mi sie wydaje ze masz nieszczelny ktorys z kroccow wychodzacych z silnika jeden masz na wprost z czujnikiem temp, a drugi obok po prawej stronie.Tez mam ubytki plynu tyle ze jest to w sumie juz nie do naprawy gdyz kiedy przegrzalem silnik i plyn wyszedl wlsnie z boku porobil mi oczywiscie wyzery w bloku silnika i nawet dajac tone silikonu juz tego nie uszczelnie.Wiec jezdze z banka hehe. 8-)
Avatar użytkownika
uli
Badacz tematu
 
Posty: 267
Dołączył(a): 14 sie 2007, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez tomas83 » 6 sty 2008, o 15:12

to nie ma nic wspólnego z nawiewem!!! tam jest tylko nagrzewnica która w żaden sposób nie jest połączona z regulacja nawiewu. dokręć wszystkie obejmy na węzach od chłodzenia. to jest układ zamknięty wiec podczas jazdy twoży sie tam spore ciśnienie a jeżeli któryś z węży jest za słabo dokrecony to podczas jazdy puszcza a ciężko to znaleźć bo to zaraz wysycha. otwórz maske odpal go i wlej płynu troche ponad max zakręć korek i rozgrzej go dobrze na postoju to powinieneś zauważyć którędy to wylatuje.Tylko dobrze zaglądaj we wszystkie zakjamarki.powodzenia
Avatar użytkownika
tomas83
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 23:39
Lokalizacja: trzebiel

Postprzez dziabi3 » 6 sty 2008, o 19:21

w tym układzie ma prawo sie utwozyc tylko cos koło 1 atmosfery

nigdy nie oceniaj poziomu płynu miedzy zimnym a ciepłym silnikiem bo nic to ci nieda

jak samochud jest zimny a ciepły to poziomy płynu są rózne

zalej samochud płynem miedzy min a max pojezdzij z troche i obserwuj poziom płynu

ale zawsze na zimnym silniku bo i to bespiecznie i zawsze jeden punkt odniesienia

pamietaj ciecz ma terz swoją rozszezalnosc termiczną


a i jeszcze jedno w golfie zbiorniczek jest tak zbudowany ze sam wypluwa nadmiar płynu i zostawia go tyle ze jest miedzy minimum a maximum

bo jesli masz zepsuty korek to ci płyn wyparuje z zborniczka tak jak ja kiedys miałem zagietą uszczelke pof korkiem i wypluwało mi płyn
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez pirlo » 7 sty 2008, o 21:07

Ja tez tak mam. Wystarczy ze wylacze ogrzewanie w aucie i odrazu temp sie podnosi oczywiscie w zimie i wjezdzie po miescie:)
pirlo
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 21:49
Lokalizacja: głogów

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości