układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez swatu » 13 kwi 2012, o 12:33

Dzis podjechałem pod VAGA.
Co sie okazało,wczoraj stary ori czujnik wyczysciłem z kamienia i rano wsadziłem go spowrotem.
Po rozgrzaniu auta i podpieciu pod kompa ,nie znaleziona żadnych błędów :-)
jedynie był sygnał że czujnik był wyciągany.
Zarówno na kompie jak i na wskazniku temp .była taka sama +/- 1st.
W czym tkwiłą przyczyna?
prawdopodobnie ,czyjnik był zbytnio pokryty kamieniem od wody i potrzebował wiekszej temp do wskazywania.
Problem rozwiazany ,wiatrak zalancza sie przy około 95/100st 1 bieg .drugi juz normalnie.
Sprawdzony został równiez silnik jak i sonda i reszta podzespołow.O dziwo bez błędów. :-)
jest dobrze.
Dzieki wszystkim za pomoc,i rady.
Avatar użytkownika
swatu
VIP
 
Posty: 4695
Dołączył(a): 9 wrz 2008, o 16:18
Lokalizacja: TKN Końskie
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Ubytek płynu chłodniczego

Postprzez Filip » 24 kwi 2012, o 22:32

Witam :)
Mam pewien problem od pewnego czasu a mianowicie posiadam golfa 1.6 Aft i po odpuszczeniu zimy zauważyłem powolne znikanie płynu . Wiec co zrobiłem po przebytej trasie czy to miasto czy dalsza trasa węże od chłodnicy gorące i dają się zgnieść palcami następnie wymiana korka od zbiornika dalej to samo . Dodam ze w cieplejsze dni wskazówka nigdy nie przekroczyła 90 st na postoju wiatrak się załącza . Nastąpiła wizyta u mechanika silnik rozebrany na części pierwsze i zauważyliśmy ze na tłokach jest czarny nalot jak by mieszanka paliwowa była zła lub płyn się dostawał tam . Wymieniona została uszczelka ok 2 tyg temu silnik poskładany i płynu znów ubywa powoli ale jednak . Kopcenie czasem tylko na postoju dymek lekko białawy podczas jazdy zero dymienia , wycieków żadnych ale czasem pojawi się mała plamka pod autem w okolicy zbiorniczka wyrównawczego ,
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK

Postprzez trollu » 24 kwi 2012, o 22:53

płyn może uciekać ale to nie znaczy że od razu garaż Ci zaleje.
Filip napisał(a):czasem pojawi się mała plamka pod autem w okolicy zbiorniczka wyrównawczego ,

sam sobie chyba odpowiedziałeś
musisz mieć jakąś nieszczelność. kumpel też długo walczył w a4 z ubywającym płynem, sprawdzali na wszystkie sposoby i przez długi czas nie umieli znaleźć wycieku.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Filip » 24 kwi 2012, o 22:56

Ale ta plamka się pojawi raz na parę dni nie zawsze ona jest średnica plamki ok 2 cm .
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK

Postprzez trollu » 24 kwi 2012, o 23:03

tylko pomyśl il;e tego płynu musiało pójść żeby doleciało po przewodach do ziemi, część gdzieś pod maską się rozchodzi, odparowuje itp. najlepiej jest na noc rozłożyć gazetę czy tekturę pod autem, wtedy dokładnie bedziesz widział gdzie i ile kapie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Filip » 24 kwi 2012, o 23:08

Już tak działałem ;p i ani kropelki uparte to ;p tak teraz czytam a jak znów sie płyn dostaje do komory spalania ? mechanik wspominał ze blok silnika może być uszkodzony ...
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK

Postprzez trollu » 24 kwi 2012, o 23:13

a płyn ogólnie czysty? woleju też nic nie ma?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Filip » 24 kwi 2012, o 23:17

Olej czysty a w płynie zero oczek oleju i wgl . Nawet odkręciłem korek od zbiorniczka zapaliłem samochód lekko gazowałem i zero bąblowania tylko normalny obieg płynu
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK

Postprzez trollu » 24 kwi 2012, o 23:19

a dużo Ci tego płynu wpiernicz? :hyhy: jak masz silnik po remoncie to musi gdzie indziej cieknąc a jak mało go ubywa to czasami nie ma sensu się spinać, pół auta rozkopiesz i nie dojdziesz
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Filip » 24 kwi 2012, o 23:21

No mało mało ;p jak jest kreska max to od 3 dni to mniej niż 1 milimetr ;p a tak wgl to dobrze płynu zalane bo się zdziwiłem jak mechanik tyle zalał .
Filip
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 16:28
Lokalizacja: TSK

Postprzez pablomed » 24 kwi 2012, o 23:27

Filip, uwierz koledze wyżej, płyn wycieka gdzieś nad miejscem gdzie ojawi się plamka, po prostu wyciek głównie jest na gorącym silniku więc płyn natychmiast paruje i go nie widzisz, szukaj choćby niewielkich śladów osadu po wyschniętym płynie i tam będzie nieszczelność. Prawdopodobieństwo że to była i jest wina w uszczelce pod głowica jest bardzo małe
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

temperatura vr6

Postprzez ukasz » 25 kwi 2012, o 00:20

mam takie pytanie odnosnie temperatury wody w moim vr6 i pracy
wentylatorow chlodnicy

mianowicie ostatnio na postoju pierwszy bieg wentylatorow
wlacza sie przy temperaturze plynu w okolicach 100 st celcjusza, troszke
ponoizej (wg wskazan zegarow), nie jak wczesniej przy mniej wiecej 92-93 st C

po wlaczeniu wiatraki chodza chwile, po czym wylaczaja sie, ale temperatura wody
nie spada, no moze spada nie znacznie, ale nie tak jak powinno byc, i bylo wczesniej
czyli ponizej 92, 93 st
jak myslicie czy wine za to ponosi termowlacznik? temperatura oleju na postoju
nie spada ponizej 102 st.

Na poczatku myslalem ze moze wskazania temp plynu sa zle, ale dzis mierzylem
ta w zbiorniczku plynu i wynosila 100 st czyli mniej wiecej to co wskazuja zegary

poza tym, nawet kiedy ten wiatrak wylaczy sie , a pozniej zgasze samochod to wiatraki
wlaczaja sie (na nieodpalonym silniku), co wg mnie oznacza ze temp plynu jest powyzej
temp przy jakiej powinny wylaczyc sie wiatraki na pierwszym biegu (na zapalonym silniku)
poradzta coś ludziska
pozdro
ukasz
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 00:11
Lokalizacja: dzięciołow

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron