układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Opik » 25 kwi 2012, o 00:41

Może termostat się nie otwiera do końca i nie puszcza na duży obieg?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez ukasz » 25 kwi 2012, o 00:58

otwiera się, po przekroczeniu 80 stopni , wąż dolny i górny są gorące, takżę to raczej wykluczam
ukasz
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 25 kwi 2012, o 00:11
Lokalizacja: dzięciołow

Postprzez gawior » 25 kwi 2012, o 11:03

Może też być tak, że nie załącza się I bieg wentylatorów, tylko sam II bieg, który jest w okolicy 100st.C
Drugi bieg zbija temperaturę do swojej granicy i powinien wtedy włączyć się I bieg, który nie działa. Może to być np. przez termo-włącznik w chłodnicy, czy przez sterownik wentylatorów pod zbiorniczkiem wyrównawczym ( sprawdź tam bezpieczniki ).
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Samochód nie osiąga 90C

Postprzez seba65310 » 25 kwi 2012, o 18:43

Witam,

Dziś zobaczyłem niepokojącą rzecz, albowiem temperatura płynu chłodniczego po przejechaniu 30 km, nie wzrosła powyżej 80C. Co jest nie tak?
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez LukTychy » 25 kwi 2012, o 18:52

wymień termostat... myślę że Ci się zepsuł i masz pełny obieg płynu chłodzącego
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez seba65310 » 25 kwi 2012, o 19:04

A czy ma to jakiś wpływ na działanie silnika, gdy jest zimny ??(odpalanie)
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez rafal9119 » 25 kwi 2012, o 19:15

nie. termostat jest tylko po to zaby auto osiagało 90C
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 09:53

seba65310 napisał(a):A czy ma to jakiś wpływ na działanie silnika, gdy jest zimny ??(odpalanie)


Oczywiście że termostat ma wpływ na silnik ,auto jest niedogrzane co za tym idzie większe spalanie,poprzez zbierający sie smalec pod korkiem oleju,na szybszym zużyciu wszystkiego właściwie kończąc. Na samym dużym obiegu bo tak najczęściej padają termostaty nie ma praktycznie ogrzewania zimą i o ile padnięty termostat latem nie daje się tak we znaki to zimą odczujesz bardzo mocno :hyhy: . Radzę go jak najszybciej wymienić tym bardziej że koszt niewielki
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marker10 » 26 kwi 2012, o 10:11

sprawdź tez na postoju czy łapie temp 90 st może też czujnik temp walniety
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Postprzez LukTychy » 26 kwi 2012, o 10:14

sprawdź tez na postoju czy łapie temp 90 st może też czujnik temp walniety


też tak może być bo mi nawet 80 nie pokazywało
Avatar użytkownika
LukTychy
Members
 
Posty: 1138
Dołączył(a): 25 cze 2010, o 07:02
Lokalizacja: ST

Postprzez zybi » 26 kwi 2012, o 10:45

czujnik też może być,ale jak wskazówka się podnosi to obstawiam termostat,a podczas jazdy z walnientym termostatem,auto nie osiągnie 80' no chyba ze w upalne lato
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez gawior » 26 kwi 2012, o 11:07

Porada "wymień termostat" jest świetna.
Ja proponuje najpierw go sprawdzić.
Jak auto ci się rozgrzeje do np. 50-60st.C to sprawdź ręką dolny wąż od chłodnicy ( ten przy termostacie ). Jak jest cieply to termostat jest walnięty bo jest otwarty i puszcza na duży obieg. Jak jest zimny to termostat powinien być sprawny, Wtedy skup się na czujniku.
Możesz też sprawdzić go za pomocą termometru do 100-110st.C ( cena około 4-5zł ). Na zimnym odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego i wsadzasz termometr i odpalasz silnik. Czekasz aż się zagrzeje i porównujesz temperatury.

Dodam, że miałem tak jak ty i winny był czujnik temperatury. Kupno tańszych zamienników nie przynosiło skutku. Kupiłem też czujnik EPS za około 60zł i też temperatura w okolicy 80-85st.C podczas jazdy. Czasem potrafiła spaść do 75st.C podczas jazdy, aby na postoju wzrosnąć.
W końcu kupiłem oryginał z ASO ( jakaś likwidacja sklepu czy coś takiego ) za około 50zł
Od tej pory wskazania są poprawne.
Gdybym kupił od razu czujnik z ASO, nawet za te 110zł to bym i tak zaoszczędził, bo kupiłem 4 czujniki po 25-35zł i ten za 60zł, a na koniec kupiłem czujnik oryginalny.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość