układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez seba65310 » 26 kwi 2012, o 16:56

Po 5 km jazdy i nagrzaniu do około 75stopni, przewód przy termostacie jest zimny(letni) , reszta przewodów gorąca i chłodnica też gorąca. Czyli czujnik wymienić ?

Obrazek
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

 

Postprzez gawior » 26 kwi 2012, o 18:04

Czyli termostat trzyma zamknięty obieg tak jak powinien. Nie grzeb tam.
Najlepiej teraz było by zmierzyć temp. płynu w zbiorniczku. Zawsze taniej jest kupić termometr za parę zł, ale można już stawiać na czujnik.

Dobrze radzę. Zmień na oryginał. Ja też nie chciałem kupować drogiego czujnika za 110zł i kupowałem tańsze.
W sumie dałem około 110zł za 4 czujniki tanie, z czego dwa były uszkodzone od nowości i po nagrzaniu pokazywały 115st.C ( wymienili od ręki w sklepie, bo "te tanie ta mogą mieć" - czyli temat znany w sklepie ). Później kupiłem czujnik EPS za 60zł ( bodajże 58zł, ale nie będziemy się rozdrabniać ).
Wydatek już 170zł, a po jakimś czasie kupiłem oryginał za 50zł ( jakoś 48,5zł chyba z przesyłką ).
Czyli wyszło 218,5zł nie licząc paliwa do sklepów, a o nerwach i wkurzani się nie wspomnę.
Także jak bym od razu kupił czujnik w moim mieście w ASO za 110zł to bym oszczędził około 110zł i kupę nerwów.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez krygon » 26 kwi 2012, o 18:23

tez bede musial to zrobic, a z jakiej firmy najlpszy bedzie termostat? czy to obojetnie?
krygon
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 31 paź 2011, o 09:51
Lokalizacja: Lubin

Postprzez seba65310 » 26 kwi 2012, o 18:40

Ja z sprzedawcą(znajomym) rozmawiałem i polecił mi jakiś zamiennik, firmy nie pamiętam, ale co do sprzedawcy to on jest dobrym mechanikiem, w sklepie ma tylko firmowe rzeczy. Pytałem się o termostat to powiedział, że ma, ale mi nie sprzeda, bo to jakaś tandeta :]

Ja szczerze mówiąc kupię zamiennik i zobaczę co się będzie działo, jak będzie wariował to będę reklamował, aż do skutku. Niestety w chwili obecnej nie stać mnie na oryginalny za min.100zł.

A cz po zmianie czujnika muszę coś robić z komputerem tzn. podłączać pod VAG??
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Płyn Chłodniczy

Postprzez Wls_golfiii » 26 kwi 2012, o 18:52

Witam wszystkich
Czy ktos mial juz taki problem ?
Podczas jazdy plyn obniza mi sie w zbiorniczku po ostygnieciu i odkreceniu korka plyn wraca do normy, co to moze byc ?

Na gorącym przy odkręcaniu zaczyna syczeć i po tym zabiegu również ilość płynu wraca do normy
Ostatnio edytowano 26 kwi 2012, o 19:18 przez Wls_golfiii, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Wls_golfiii
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25 wrz 2011, o 12:44
Lokalizacja: Prudnik

Postprzez Lobus » 26 kwi 2012, o 19:05

Czary mary :hyhy:
ja się nie znam ale wydaję mi się, że otwiera się tzw duży obieg i płyn wędruje "wszędzie", że tak napiszę, ale z drugiej strony ciepły płyn rozszerza swoją objętość i jest go automatycznie więcej po osiągnięciu temp.
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez marker10 » 26 kwi 2012, o 23:15

ja kupiłem czujnik temperatury niemieckiej firmy swag dałem 49 zł i wszystko jest ok ciągle trzyma 90 stopni

chcesz mieć jeszcze pewność i jak masz możliwość podepnij pod kts'a po zmianie czujnika nie musisz nic robic
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Postprzez gawior » 27 kwi 2012, o 07:48

Powiem ci, ze nawet na droższym zamienniku miałem tak jak ty, na tym za 60zł, czyli podczas jazdy spadała temp. do około 80st.C. Sprawdzenie multimetrem mówiło, że czujnik jest sprawny.

Także jak masz wydać na coś co nie będzie dobrze działało, to odpuść, poczekaj i dozbieraj. Niestety skądś się wzięło, że czujnik temp, to tylko z oryginał z ASO.

Tak samo teściu mnie nie posłuchał z kablami WN. Kupił coś tańszego, bo wcześniejsze robiły dyskotekę itp. Przejechał 2km i upaliło kabel przy świecy, a że to Coras, to świece przewody są długich tulejach/rurkach i problem był z wyjęciem tego.
Ja z przewodami WN w drugim aucie też walczyłem. Nie chciałem wydawać kasy na przewody. W ciągu roku kupiłem 4 komplety ( Janmor, Sentech itp. ). W końcu kupiłem BREMI i mam spokój już 4 rok.
W Golfie też mam BREMI. Wypadają najkorzystniej ze wszystkich lepszych ( około 130zł za komplet ), a montują je też na "pierwszy montaż".

Co do termostatu, to też jest loteria. Kup Wahler-a, ale jest tak, że też można trafić nie za dobrze działający. Znam wiele osób które dopiero drugi termostat miało OK.
Ja mam u siebie 3 termostat. Vernet, i dwa Wahlery. Vernet się nie otwierał, pierwszy Wahler się zacinał na otwartym ( był czysty ). Dopiero drugi Wahler chodzi na razie poprawnie.

Dobrze ci radze, przed założeniem wsadź go do garnka z wodą i zagotuj. Zobaczysz czy się otwiera. Najlepiej jak byś miał termometr. Sprawdził byś przy jakiej temp. zaczyna się otwierać i byś wiedział czy jest w pełni sprawny. Zagotowanie termostatu pozwoli ci uniknąć sytuacji, gdzie założysz termostat, a ten jest nie sprawny i się nie otwiera. Nie otwierający się termostat, to gorsza sprawa, niż cały czas otwarty.
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez seba65310 » 27 kwi 2012, o 10:58

Mam ogromny, problem, albowiem na dwóch innych forach dostałem informację, że to termostat, a nie czujnik? Więc jak to jest ??
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez gawior » 27 kwi 2012, o 18:45

Jak dolny wąż jest zimny, to samo przez się mówi, że termostat trzyma/jest zamknięty i wina leży gdzieś indziej.
Mi tez mówili, że to termostat, bo jak spada temperatura pod czas jazdy to jest otwarty. Tak więc wymieniłem ( to była ta pierwsza wymiana ). Później jednak okazało się , że to czujnik i tyle.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez trojeczkaGT » 27 kwi 2012, o 19:25

a nie przyszlo nikomu do glowy ze system chlodzenia jest na tyle skuteczny ze jak auto jedzie to ochladza uklad do 80 C ??

ja tak mam i sie ciesze jak jade to auto na liczniku pokazuje 80 C a jak stane tylko na swiatlach i potem drugie to juz jest 90 C wiec jak dla mnie nie ma co szukac dziury w calym.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez seba65310 » 27 kwi 2012, o 20:57

Rano mam małą trasę 37km i będę monitorował temperaturę, i po 17 z powrotem - ma być około 20 stopni wtedy, więc wynik będzie wiarygodny chyba, a ja nogi z gazu nie ściągam 3tys cały czas.
seba65310
Czytacz
 
Posty: 76
Dołączył(a): 20 kwi 2012, o 00:24
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość