układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez focus12 » 21 cze 2012, o 09:04

Wczoraj wieczorem jeszcze patrzyłem to nagrzał sie do 110 i sie właczył wentylator.Ale zauwazyłem ze nagrzewqania w srodku nie ma dopiero jak mu przygazuje mocno kilka razy a waz dolny sie ciepły robi tez po dłuższym czasie. Tak nagle przedwczoraj jade w miescie i patrze 110 stopni. I chyba mi płyn ubywa zadnej plamy nie zauważyłem pod autem
focus12
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 20 cze 2012, o 19:05
Lokalizacja: Teraz okolice KOSZALIN

 

Postprzez greg001 » 21 cze 2012, o 09:13

hm... coś mi wygląda że pompa wody chyba kończy żywot ale nie jestem pewien

jak się gotuje woda/płyn to może ubyć
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 21 cze 2012, o 10:32

jak gotuje sie płyn
to albo pompa
najczesciej to termostat
czasem bywa tak że czujnik w chłodnicy nie włacza sie na 1 biegu

najelpsze rozwiazanie to jak zagotujesz a tak nie powinno byc
to nawiew na 4 na szybe i otwireramy okna
temp powinna spasc

jesli masz ukłąd zapowietrzony ta tak powinien zagotowac sie max 2 razy
ale u Ciebie po objawach to może pompa

płyn ubywa? tak bedzie ubywało albo uszczelka pod głowicą
albo cos rozszczelnione

plamy nie bedzie to jest płyn przy tej tem on odparuje i nie zobaczysz plamy
czasem zostaje takie geste po glikolu tam gdzie wyciekł cieżko zauważyc
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Emiczka » 21 cze 2012, o 15:29

Kolego a może to korek od zbiorniczka wyrównawczego ci nie trzyma i ci ubywa bo miałam tak samo nagrzewał mi się do 110 i ubywało wody wymieniłam też termostat uszczelkę wszystko a okazało się, że to wina korka..
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

problem z temperaturą.

Postprzez golfiaz1 » 21 cze 2012, o 16:10

witam,nie mam pojecia czy w odpowiednim dziale pytam,ale kto pyta nie błądzi,ostatnio zauważyłem że coś jest nie tak ze wskazywaniem temperatury,i moje pytanie brzmi czy to wina czujnika,czy może wskażnik coś szwankuje?
golfiaz1
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 15:29
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Postprzez Emiczka » 21 cze 2012, o 16:15

ano musisz i to i to sprawdzić najlepiej weź od kogoś przelóż licznik i zobacz jak będzie ok to masz odpowiedz a jak nie to wymienisz czujnik.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez golfiaz1 » 21 cze 2012, o 17:33

założyłem drugi wskaznik,ale jutro rano dopiero sie okaże co to jak bende jechał do pracy.
golfiaz1
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 15:29
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Postprzez Imper » 21 cze 2012, o 17:33

latwiej sprawdzic czujnik miernikiem robiac test na rezystancje
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez prezesik » 21 cze 2012, o 17:53

kolego na zimnym silniku odkręć korek zbioeniczka i zagrzej auto. Potem dodając gazu patrz w zbiorniczek, czy nie wylatują bomble ze środka. Jeżeli bombluje to tylko wymiana uszczelki pod głowicą. Przerabiałem to u siebie już 2x. Spaliny z komory sprężania trafiają przez uszkodzoną uszczelkę głowicy do układu chłodzenia. Objawami są: przegrzewanie silnika, b. twarde węże od chłodnicy ( przy prawidłowym dziłaniu powinno się je ścisnąć dwoma palcami ), wywalanie płynu ze zbiorniczka, bomblowanie w zbiorniczku, zapowietrzająca się nagrzewnica, brak mocy silnika.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez golfiaz1 » 21 cze 2012, o 18:08

a w jaki sposób to sprawdzić,i jakie powinny byc wartośći?
golfiaz1
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 6 maja 2012, o 15:29
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

PROBLEM!!! Silnik się nie dogrzewa

Postprzez golfptb » 26 cze 2012, o 20:07

Problem jest z golfem III a dokładniej z silnikiem 1.8AAM. Silnik przy postoju łapie 90°, ale już w czasie jazdy trzyma temperaturę na poziomie 70-75°. Co może być nie tak :!: ?
Myśle że to termostat ale może ktoś wspomoże innymi pomysłami
Avatar użytkownika
golfptb
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 15 mar 2012, o 20:07
Lokalizacja: EPI

Postprzez Emiczka » 26 cze 2012, o 20:23

Termostat kolego.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość