układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez antonio » 3 sie 2012, o 18:34

spoko troche mechanikuje termostat wiem jak wyglada:-)no teraz poradze sobie,dzięki wielkie za pomoc wszystkim :super:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

 

Postprzez pablomed » 3 sie 2012, o 23:11

Sprawdź czy pasek nie idzie górą po kole pompy wody (częsta pomyłka), ma iść dołem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Problem z chlodzeniem

Postprzez mk2michal1993 » 28 sie 2012, o 22:50

Witam. Posiadam golfa 3 silnik 1.8 90KM. Mam problem, mianowicie 2dni temu zrobilem nim w jeden dzien 500km no i 10km od domu gdy wracalem zapalila sie kontrolka od temperatury, patrze i wskaznik wskazywal 110stopni od razu go zgasilem i zjechalem na pobocze. Podnioslem maske no i z zbiorniczka wyrownawczego unosila sie para. Przeczekalem kilka minut zeby ostygl no i bez wiekszego problemu zjechalem do domu. Nie wlaczyl mi sie wtedy wentylator wogole. A sprawdzilem go na krotko czy jest dobry i dzialal. Na drugi dzien pojechalem do roboty. Mam nie cale 8km do niej , w drodze powrotnej po przejechaniu 5km znow mi sie szybko wskaznik uniosl i go zgasilem. Podlaczylem wentylator na krotko no i zjechalem do domu ale na odcinku 2 km musialem sie 3 razy nim zatrzymac bo wskazowka ciagle sie podnosila a wentylator ciagle dzialal caly czas no i mnie to zdziwilo. Wymienilem wlacznik termiczny na nowy i od razu na wypadek termostat na szczescie dobrze zrobilem bo byl zaciety. No ale teraz go odpalilem no i chcialem odpowietrzyc i zobaczyc czy bedzie wszystko ok no ale jednak nie jest bo temperatura jest na 100stopniach a wentylator sie nie zalacza. Woda w zbiorniczku sie gotuje i wyplywa. Sprawdzalem weze. Gorny jest goracy a dolny tak o polowe mniej. No i mysle ze to jest wina termostatu, moze sie zaciol chociaz ze nowy i go srpawdzalem w recach to bez wiekszego problemu sie otwieral. No ale jesli to nie bedzie wina termostatu jak go jutro wymienie to czego? Mial ktos taki problem juz? Znajomy mi mowi ze to moze byc uszczelka pod glowica lub mikropekniecie w glowicy. Czytalem troche na forach ale duzo sie nie dowiedzialem. Jak mozecie pomozcie a bede wdzieczny.
mk2michal1993
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sie 2012, o 22:38
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Ranger » 28 sie 2012, o 22:58

Jak wentylator sie nie włącza sam, to czujnik temperatury ten na chłodnicy.
Avatar użytkownika
Ranger
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez prezesik » 28 sie 2012, o 23:06

Zdejmij wtyczkę z czujnika w chłodnicy i we wtyczce zmostkuj jakimś przewodnikiem piny ( obojętnie który ) - powinien włączyć się wentylator I lub II bieg w zależności który pin zmostkujesz. Jeżeli wentylator chodzi to na 100% czujnik w chłodnicy do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez trollu » 29 sie 2012, o 00:39

prezesik25 napisał(a):czujnik w chłodnicy do wymiany.

przecież napisał że nowy jest założony. chyba że ma takiego pecha że na dzień dobry się poddał. o termostatach też było kilka opinii że nówki były do niczego ale wtedy raczej się nie domykały. jaki termostat założyłeś? układ masz drożny? może chłodnica zasyfiona, pompa na wykończeniu itp
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez mk2michal1993 » 29 sie 2012, o 07:27

Chlodnice miesiac temu zalozylem tez nowa. Termostat nie wiem z jakiej firmy glownie je sprzedaja w sklepie. COLSTATE? czy jakos tam pisze na nim i pudelko bylo niebiesko-pomaranczowe. No a pisalem ze jak wracalem z pracy to mi temperatura skoczyla do 110 tez a to na odcinku 5km no i zmostkowalem na krotko wentylator na 2 poziom no i on nie dawal rady wogole jak by nie dzialal no i na odcinku 2 km musialem sie 3 razy zatrzymac zeby cos sie nie stalo bo normalnie kontrolka az od temp sie zapalala. Wogole ukladu nie moglem odpowietrzyc jak zalozylem ten nowy termostat i czujnik bo jak sie odpowietrzal i ten poziom plynu ciagle sie podnosil i to powietrze z niego wychodzilo to nagle juz sie gotowalo i normalnie on wrzal.. Nie wiem co jest z nim grane. Prawdopodobnie glowica moze miec mikropekniecie z tego co czytalem ale mam nadzieje ze nie bo silnik mi super chodzi i nie cieknie nic po bokach no nie mam checi sciagac glowicy.. Dzisiaj jeszcze chyba znowu wymienie termostat i napisze czy cos to dalo.
mk2michal1993
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sie 2012, o 22:38
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez prezesik » 29 sie 2012, o 08:05

trollu napisał(a):prezesik25 napisał/a:
czujnik w chłodnicy do wymiany.

przecież napisał że nowy jest założony.
sorki, niedoczytałem.

Wg mnie termostat nie otwiera dużego obiegu. Najlepiej spróbować bez termostatu. Jeżeli silnik nie będzie się grzał to masz winowajcę - termostat. Zdarzają się felery w termostatach.Radzę kupić oryginał niemiecki WAHLER. Wszystkie inne francuskie VERNETY to kupa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez jasiu0997 » 29 sie 2012, o 12:59

tez stawian na termostat :)
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Postprzez maximus_spi » 30 sie 2012, o 13:49

Podpinając się pod temat ,planuje wymienić w końcu chłodnicę w moim golfie bo już cięknie z dwóch stron i teraz moje pytanie odnośnie rozmiaru chlodnicy do silnika 1.6 abu z 1994r bez klimy
Wiem że są to małe chłodnice o wymiarach 430x322 teraz tylko pytanie o grubość ponieważ na allegro spotkałem sięz trzema typami a mianowicie 30,32,34 czy rzeczywiście są trzy typy grubości chłodnicy do tego silnika???
Czy grubość ma aż takie w tym wypadku znaczenie?? czy mierzymy całą chłodnicę wraz z obudową?? czy tylko sam rdzeń??
Może ktoś wymieniałam nie dawno w tym samym silniku chłodnice i podzieliłby się informacjami
Avatar użytkownika
maximus_spi
Gaduła
 
Posty: 581
Dołączył(a): 14 lip 2012, o 10:43
Lokalizacja: SPI
Rocznik: 95
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Niedogrzany silnik 1.4

Postprzez adziok09 » 11 wrz 2012, o 20:15

Witam

Mam pewien problem i nie wiem od czego zacząć otóż na dystansie 15km silnik zagrzewa się maksymalnie do 80 stopni i dalej nic. Tą temperaturę osiąga po ok 6km normalnej jazdy

I stad moje pytania:
Czy to normalne i nie wpływa na spalanie?
Czy to wina termostatu ?
Czy to wina czujnika temperatury?
Avatar użytkownika
adziok09
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 18:28
Lokalizacja: Wlb

Postprzez rafal9119 » 11 wrz 2012, o 20:16

adziok09 napisał(a):Czy to wina termostatu ?
TAK a po za tym to nie dgrzany silnik szybciej sie zuzuwa
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości