układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Mało płyny chłodniczego

Postprzez bartek22 » 2 lis 2012, o 20:39

Mam jeszcze jedno pytanko.
ostatnio odkręciłem korek z płynem chłodniczym i zauważyłem minimum tego płynu. A zaś pod korkiem wlewu oleju do silnika taa dziwna maź i czytałem sporo że wsazuje to na uszczele pod głowicą? co mówicie? czy da rade jakoś to sprawdzić czy to uszczelka pod głowicą? czy po prostu dolać płynu chłodniczego a ta maź skąd się wzieła?
Avatar użytkownika
bartek22
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 15:40
Lokalizacja: FZA

Mało płyny chłodniczego

 

Postprzez trojeczkaGT » 2 lis 2012, o 21:11

bartek skoro czytales tematy uszczelki to wiesz jak sie sprawdza-jakie sa oznaki walnietej uszczelki i nie przeskoczysz tego.

uszkodzona uszczelka

-ubywa plyn chlodzacy i jest "dziwna maz" w oleju
-przybywa plynu i ma kolorowe-teczowe slady (olej przechodzi do ukladu chlodzenia)
-ubywa plyn chlodzacy i jest spalany
-weze sa twarde jak kamien czyli cisnienie sprezania idzie do ukladu chlodzenia i wywala plyn

nie wyczarujesz nic po za wymiana uszczelki tylko polecam zrobic to dobrze a nie u "zenka w garazu"

jeszcze jedna opcja to jezdzisz na krotkich dystansach i dlatego masz maz pod korkiem oleju ale by Ci nie ubywalo plynu takze sorka ale uszczelka.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez jasiu0997 » 2 lis 2012, o 21:16

a nie masz moze gdzieś wycieku ? spróbuj dolać, sprawdz czy dywanik za konsola srodkowa od str pasazera nie jest mokry :) moze być nagrzewnica strzelona albo chłodnica, a maź pod korkiem jest od nie dogrzanego silnika, wilgoć z olejem i powstaje taka piana :)
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Postprzez prezesik » 2 lis 2012, o 23:31

Widzę, że masz silnik 1.4, radzę wyczyścić odmę przed zimą, bo możesz mieć kłopoty podczas ujemnej temperatury - fotoporada na forum.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Dinuś » 3 lis 2012, o 11:02

trojeczkaGT, jesteś w błędzie wywalona uszczelka nie musi sie obiawić twardymi wężami bo twarde węże możesz mieć nawet wtedy gdy układ jest zapowietrzony i co wtedy byś uszczelkę robił ?? przy duży temp wody też twardnieją ,


bartek22, sprawdz czy gdzieś nie masz wycieku a maź możesz mieć i pewnie jest dla tego ze robisz małe przebiegi i silnik nie jest dobrze rozgrzany
Avatar użytkownika
Dinuś
Members
 
Posty: 1506
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez trojeczkaGT » 3 lis 2012, o 14:02

dinus czytaj weze twarde jak kamien ;/ czyli nie mozesz ich scisnac dlonia. mialem tak wiec wiem.

kolega ma tez cyrki z olejem

tak jak koledzy pisza moga byc krotkie dystanse i auto niedogrzane
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dinuś » 3 lis 2012, o 17:38

trojeczkaGT, czytaj co pisze może być układ zapowietrzony , ja wstawiłem do dziewczyny 2,0 i też ma twarde przewody jak sie rozgrzeje bo jest ciśnienie a uszczelka jest nowa i wody nie ubywa , a maż moze być z niedogrzania tak jak psiałem
Avatar użytkownika
Dinuś
Members
 
Posty: 1506
Dołączył(a): 29 wrz 2009, o 14:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez jasiu0997 » 3 lis 2012, o 17:43

nie kłócić się o to samo, nie autor postu wgl sie odezwie czy coś sprawdził czy nie , wtedy bedziemy myśleć :)
Mój Concept :serce: moj-golf/vw-mk3-cabrio-concept-by-jasko-t43936.html

<b>"Nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj, pal, ruszaj"</b>
Avatar użytkownika
jasiu0997
Members
 
Posty: 1068
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 00:56
Lokalizacja: Bytów

Wymiana pompy wodnej w Golfie 1.8 ABS

Postprzez Golf_GL » 4 lis 2012, o 14:40

Czy do wymiany tej jednej części pompy wody z turbinką trzeba odkręcać ją całą od bloku?I czy konieczne jest wymontowanie alternatora i pompy wspomagania?
Golf_GL
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 09:28
Lokalizacja: Polska
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 90 KM ABS
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez MsFuzja » 7 lis 2012, o 13:13

Witam.Alternator trzeba odkręcic wraz z podstawą ale wspomagania już nie musisz.Wszystko zrobisz od góry silnika.Pozdro.
MsFuzja
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 7 cze 2012, o 17:07
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez pablomed » 7 lis 2012, o 19:38

po wyjęciu altka i jego podstawy masz pompę na wierzchu ale wykręć całą i pokrywe z wirnikiem wymieniaj wygodnie na stole. POtem przy montażu do bloku obejrzyj powierzchnie czy nie maja wżerów w razie czego wyrównaj klejem do metalu plus nowy oring.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

wywaliło korek zbiorniczka płynu chłodniczego ?

Postprzez przemke » 9 lis 2012, o 12:49

Brak korka i płynu w zbiorniczku, czy mogło go wywalic z jakiegoś powodu czy jednak mogłem zapomnieć go wkręcić po dolewce płynu. (wydaje mi się, że nigdy bym tego nei zrobił no ale w tej sytuacji 100% pewności nie mam)
Z autem nie ma problemów poza uszczelniaczami zaworów (krztusi się na zimnym i jest słaby przez jakiś czas spalając przedostający się przez noc olej wg tego co mi mówiono)
1.8aam 75km z gazem
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości