układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 2 lut 2013, o 00:23

kochamfizykee, skąd wiesz że to plyn, płyn po jeździe odparuje od gorąca i nie daje takich tłustych plam. To raczej olej pewnie z simeringu wałka rozrządu. Po cieknącym płynie zostają wyschnięte zwykle zielonkawe plamy, zależnie od koloru płynu i takich rzeczy szukaj, przy króćcach w głowicy i w dolnych rogach chłodnicy najczęściej są wycieki.
Kapiący płyn zauważysz najczęściej niedługo po odpaleniu silnika, zanim się rozgrzeje bo to już powoduje natychmiastowe parowanie płynu
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez kochamfizykee » 2 lut 2013, o 14:22

No właśnie tez myslalem na poczatku, ze to olej ale poziom oleju nie spada, natomiast ubywa plynu chlodniczego. Dodaje jeszcze jedno zdjecie i mam pytanie czy zaznaczone miejsce to jest wlasnie ten krociec glowicy ? nie bardzo sie znam :P

http://zapodaj.net/311c4c56c3d90.jpg.html
Avatar użytkownika
kochamfizykee
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 17:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez k-m-r1 » 3 lut 2013, o 11:50

pierwsze foty? to albo uszczelka pokrywy zaworów
albo uszczelnienie wału

mam u siebie to samo sączy sie ciut

a jak nie wiesz co to jest to palcem sprawdz
niejestes pewien? ludwik dosia pur ... i umyc blok silnika

ale zakładam że też poczujesz
gdy robisz trase i zaparkujesz auto poczekaj chwile po zgaszeniu auta jak nie ma wiatru otwierasz maske
gdy poczujesz spalony olej lub dziwny zapach to wyciek oleju


uszczelka pod pokrywe? od 30 zł do 80 zł na allegro
uszczepnienie wału? nie wiem może z 12 zł
ale trzeba rozebrac troche silnika i w sumie z ustawieniem rozżadu wyjdzie ponad 100zł

ja tego nie robie bo bede auto rodzicom zostawiał czyli bedzie stało :)
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez RYSZARDbogu » 5 lut 2013, o 19:37

Witam Dołaczę Się do tematu.
Golf 1.8 90 km chyba ABS
mam wielki problem po wymianie termostatu nie pamiętam jakiej firmy (metalowy ) zaczeły sie moje problemy golf grzał sie i wentylatory sie nie włączały byly róznice temperatur na węzach na górnym z krócca Goracy
Chłodnica letnia Dolny zimny wiec pierwsze myśli zapowietrzony układ wiec próbowałem go odpowietrzyć było pare dni dobrze az w koncu Golfik sie zacza grzac chciałem sprawdzić czujnik i zauwazyłem peknieta uszczelke pod czujnikiem na króccu ( przed świętamizeszłego roku 2012) wymieniany króciec pomyslałem za radą wielkich mechaników wywale termostat wiec wyciagnołem go i zauwazyłem ze jedna lopatka od pompy wody jest złamana wiec wymieniłem na drugą z Passata b3 (wystarczy przełozyc kółka ) i ucieszony z nowej pompy wody znow to samo ....
Samochod w czasie jazdy na w miarę wysokich obrotach ( bieg i 3-4 tys obrotów utrzymuje temperature lecz gdy wiade gdzies do miasta czy cos znow zaczynaja sie problemy ;/ Panowie Prosze Pomozcie!!!! Nie wiem co sie Dzieje juz i rece mi opadaja
Dodam ze teraz bez termastatu: weze Górny jest goracy chłodnica letnia ( +30 stopni) a dolny +15 stopni oczywiscie temperatury miezone na oko .
RYSZARDbogu
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 07:40
Lokalizacja: Boguchwały . ok.Morąga

Postprzez Paweu » 5 lut 2013, o 20:06

Może ułamana łopatka pompy gdzieś siedzi i blokuje przepływ? Choć nie wiem czy to możliwe..
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez RYSZARDbogu » 5 lut 2013, o 20:10

Wiesz nie pomyślałem o tym to może być możliwe dodam ze odkad kupiłem Golfa (wrzesien) nie dogrzewał mi sie było max 75 stopni na zegarze
RYSZARDbogu
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 07:40
Lokalizacja: Boguchwały . ok.Morąga

Postprzez Paweu » 5 lut 2013, o 20:15

walnięty termostat...

wspominałeś o tym że dolny wąż chłodnicy jest zimny.. może jest niedrożna... ?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez RYSZARDbogu » 5 lut 2013, o 20:51

woda przepływa teraz sie lekko nagrzewa wiec chyba drozna jest .
RYSZARDbogu
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 07:40
Lokalizacja: Boguchwały . ok.Morąga

Postprzez kochamfizykee » 6 lut 2013, o 12:40

k-m-r1 masz racje prawdopodobnie saczy sie olej przez uszczelke pod pokrywa zaworow badz uszczelniacz. Uszczelke wymienie sam i zobacze co bedzie.
Ale nadal nie moge znalezc wycieku plynu chlodzacego... Panowie gdzei i jak szukac ? Moze jakis plyn fluorescenyjny, slyszalem ze takie cos jest ...
Avatar użytkownika
kochamfizykee
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 17:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pietrasiak2 » 6 lut 2013, o 13:13

kochamfizykee napisał(a):Ale nadal nie moge znalezc wycieku plynu chlodzacego... Panowie gdzei i jak szukac ? Moze jakis plyn fluorescenyjny, slyszalem ze takie cos jest ...

Przyobserwuj krućce , często tam jest wyciek i trudno go zlokalizować bo płyn odparowuje.Oraz czy nie puściła pompa :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez k-m-r1 » 6 lut 2013, o 15:56

kochamfizykee, lepiej kup płyn zapłącisz 40 zł za 1.5 litra drogo no ale ... to koncentrat

a jak bys robił uszczelke to dobrze uszczelnij nie krepuj sie i wez sylikon wysokotemperaturowy i w narożnikach
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Wymiana trmostatu

Postprzez mario777 » 6 lut 2013, o 22:13

Witam jak w temacie musze wymienic prawdopodobnie termostat bo mam taki objaw ze strasznie marnie sie grzeje na dystansie 15 km bez wlaczonego klimatronika na grzanie osiagnie 80/85 stopni a jak wlacze ogrzewanie to odraz spada nawet na 60 stopni i dopisze ze mam zaslonieta chlodnice krtonem jak to termo to doradzcie jaki kupic silnik2.0 ady dzienki pozdro
Avatar użytkownika
mario777
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 6 sty 2013, o 23:03
Lokalizacja: wieliczka

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości