układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Paweu » 7 lut 2013, o 00:23

Sorry... Wahler miało być napisane :D
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

 

Wymiana trmostatu

Postprzez mario777 » 8 lut 2013, o 21:28

Witam jak w temacie musze wymienic prawdopodobnie termostat bo mam taki objaw ze strasznie marnie sie grzeje na dystansie 15 km bez wlaczonego klimatronika na grzanie osiagnie 80/85 stopni a jak wlacze ogrzewanie to odraz spada nawet na 60 stopni i dopisze ze mam zaslonieta chlodnice krtonem jak to termo to doradzcie jaki kupic silnik2.0 ady dzienki pozdro
Avatar użytkownika
mario777
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 6 sty 2013, o 23:03
Lokalizacja: wieliczka

Postprzez Bonix » 8 lut 2013, o 22:26

Polecam termostat wahlera. :)
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez Kaktus2907 » 10 lut 2013, o 01:04

kolego a jak sprawa z nagrzewnica ? tluszcza sie szyby, dziwnie "pachnie" w srodku ?
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez truckerek » 10 lut 2013, o 23:07

Podziękował koledzy za wszelkie info ;) Chłodnica już na swoim miejscu ;) Założyłem Thermotec'a ;) Miałem mały problem z czujnikiem temperatury, bo cieczyło, ale podkładka miedziana załatwiła sprawę ;)
truckerek
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 17:28
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kochamfizykee » 11 lut 2013, o 00:01

Nie tluszcza sie szyby, pod dywanikami tez sucho. Probuje zlokalizowac wyciek ale bez skutecznie. Zleci tego plynu jeszcze troche to kupie jakis barwnik...
Avatar użytkownika
kochamfizykee
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 17:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez pietrasiak2 » 11 lut 2013, o 08:49

kochamfizykee napisał(a):Nie tluszcza sie szyby, pod dywanikami tez sucho. Probuje zlokalizowac wyciek ale bez skutecznie. Zleci tego plynu jeszcze troche to kupie jakis barwnik...

Wiesz nie baw się w barwniki , zdejmij osłonę rozrządu , odpal auto i patrz czy nie kapie z pompy , ewentualnie wyłącz i też patrz czy nie cieknie . :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Wskazówka temperatury ani drgnie

Postprzez Michu! » 11 lut 2013, o 14:03

Witam!
1,4 abd po przejechaniu 15km powinien juz miec te minimum 80 stopni a u mnie wskazowka ciagle stoi przed 70, albo czasami w ogole sie nie ruszy.. co może być przyczyna? z góry dziekuje za pomoc, bo kompletnie nie wiem co z tym zrobic a nie chce zrobić krzywdy mojemu dupovwozowi z powodu lenistwa :-D
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 11 lut 2013, o 14:31

Michu!, i się dziwisz że ci wciąga dyche na setkę...

termostat do wymiany

Tu masz fotoporadę przygotowaną przez prezesik25 która dotyczy wymiany termostatu , którą możesz przeprowadzić własnoręcznie..

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219313
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Michu! » 12 lut 2013, o 01:16

oj tam, wlasnie zaczynam cos robic w strone tego aby nie palil tej dychy haha
dziekoweczka za pomoc ;-)
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

1,6 ABU - wywala płyn przez zbiorniczek

Postprzez djluck » 12 lut 2013, o 10:40

Na starcie witam forumiczów ;)

Miesiąc temu moja golfina zaczęła nagle mocno kopcić, okazało się że poszła UPG. Głowica poszła do planowania, uszczelniacze wymieniłem. Poskładałem wszystko i niestety pojawiły się problemy z chłodzeniem (możliwe że były wcześniej przez co wywaliło uszczelkę).
W okolicach 80 stopni podnosi się płyn w zbiorniczku i go wywala. Podczasz składania ułamał mi się krócieć nr 3 CLICK (zdjęcie zapożyczone od użytkownika endru). Dokładnie ta wąska część. Bez problemu naciągnąłem przewód na tą szerszą część więc dałem sobie z tym spokój. Czy tu możę być problem?

Odpaliłem zimny auto bez korka na zbiorniku, również podnosi się płyn i wywala. Wywaliłem całkiem termostat bo myślałem że nie otwiera dużego obiegu, bez zmian. Chłodnica jest ciepła więc ją zostawiłem. Obstawiałem nagrzewnice ale i bez niej problem tez występuje. Czujnik temp. i elektrowłącznik wentylatora wydają się być sprawne. Przy licznikowym 90 stopni uruchamia wentylator chłodnicy, niestety wtedy już mocna wywała płyn ze zbiorniczka.

Włączyłem wentylator chłodnicy na stałe na pierwszym biegu i tak pojeździłem trochę, niczego nie wywaliło ale i temperature miał w okolicach 60 stopni cały czas.

Węże wszystkie są miękkie.

Uprzedze pytania, głowica pod kątem szczelności nie była sprawdzana.

Obstawiam albo korek albo pompe wody. Pompe sprawdzałem, miała delikatny luz na osi ale był on na tyłe mały że dałem sobie spokój z wymianą. Autem zrobiłem jakieś 50 tys. km i cały czas jest ta sama. Jedynie czego nie mogłem ocenić to stanu łopatek pompy bo nie miałem porównania do nowych.


Ręcę mi już opadają, jakieś propozycje?
djluck
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 lut 2013, o 10:10
Lokalizacja: Tarnowskie Góry, Chorzów

Postprzez PabloSBT » 12 lut 2013, o 11:38

robi się za duże ciśnienie dlatego wywala lecą bombelki w zbiorniczku czy tylko się podniosi stan płynu ?? jeśli lecą bomble to gdzieś przedostają się spaliny do układu chłodzenia. Krócieć który ułamałeś jest od odpowietrzania układu chłodzenia :)jak by to był korek to by ci nie wywalało przy odkręconym
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości