układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Szybko się grzeje.

Postprzez patryk924 » 20 mar 2013, o 12:43

Witam. Posiadam Golfa III z silnikiem 1.8CL 55kW/75KM benzyna bez gazu. Mam pytanie dotyczące temperatury silnika. Gdy odpalam samochód temperatura silnika wynosi 0 stopni lecz gdy przejade kilkaset metrów szybko wzrasta do 90 stopni i na 90 sie zatrzymuje. Czy to jest jakiś problem czy wszystko jest ok?
patryk924
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 mar 2013, o 12:37
Lokalizacja: Łazy

Szybko się grzeje.

 

Postprzez trollu » 20 mar 2013, o 12:47

jest ok
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez dawidek1991 » 20 mar 2013, o 15:04

Jeśli trzyma 90 to jest ok, bo termostat się otwiera i puszcza na duży obieg. Może masz zasłoniętą chłodnicę i dlatego tak szybko się nagrzewa?
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez trollu » 20 mar 2013, o 18:10

Co rozumiecie przez szybkie nagrzewanie sie i jaki widzicie w tym problem? Uklad chlodzenia dobrze dziala i tyle. Ma miec 90 st a im szybciej tym lepiej
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Paweu » 20 mar 2013, o 18:26

trollu napisał(a):Co rozumiecie przez szybkie nagrzewanie sie i jaki widzicie w tym problem? Uklad chlodzenia dobrze dziala i tyle. Ma miec 90 st a im szybciej tym lepiej


Wszytko ok .

patryk924 napisał(a):temperatura silnika wynosi 0 stopni lecz gdy przejade kilkaset metrów szybko wzrasta do 90 stopni i na 90 sie zatrzymuje.


Ile to jest 'kilkaset metrów' ? Kilometr? dwa? a może trzy?

U mnie pojawia się 90'C po przejechaniu ok 4 km. Ale może to u mnie jest coś nie tak i mam zły punkt odniesienia.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez dawidek1991 » 20 mar 2013, o 18:28

U mnie też po około 4km łapie 90 stopni.
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez puma » 21 mar 2013, o 17:18

Jednak nowy się otwiera.Kolega z forum pomógł. Stary na bank się nie otwierał ,bo nawet mierzyłem odległości od poszczególnych punktów i nic się nie ruszyło. Pytanie mam..W przyszłym tygodniu mam zamiatr się za to zabrać i niew wiem za bardzo jak. Chciałem wymienić termostat ,ale myślałem też aby czujnik temperatury znienić..I Teraz pytanko. Mogę zrobić to po wymianie termostatu,bo nie mam wolnej kasy póki co ,a podobno po wyciągnięciu czujniki płyn się wylewa?.....A mam kupiony nowy także nie chcę 2 razy robić tego samego.

[ Dodano: 2013-03-21, 16:22 ]
Ten czuinik co jest wpięty(zółta otoczka) jakby w termostat to czujnik temperatury silnika, czy płynu,bo nie wie co mam w sklepie powiedzieć jak będę to kupował?

[ Dodano: 2013-03-29, 11:05 ]
Wymieniłem termostat a temperatura dochodzi do 70 stopni i ani drgnie...

[ Dodano: 2013-04-01, 20:39 ]
Wiem,że to przesada,ale szukam już ponad godzine i nie mogę znaleźć jak ten czujnik temperatury sprawdzić miernikiem?Wiem tylko,że pin 1,3 . A Miernik jak mam ustawić?
puma i wszystko jasne;)
Avatar użytkownika
puma
Badacz tematu
 
Posty: 182
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 15:59
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez alpen » 7 kwi 2013, o 14:56

Panowie jest problem, wymieniłem termostat, zalałem swieżym płynem, odpowietrzyłem i elegancko, na postoju moment 90 stopni, dolałem jeszcze płynu spadło do 80 i dobra tak zostawiłem. Na drugi dzień rano przejechałem z domu do pracy jakieś 6km to przez pół drogi wskazówka nawet nie drgnęła, dojechałem to była dopiero na czwartej z tych kreseczek pierwszych, ale to musiałem deptać i tak 100-110kmh trzymałem. Dzisiaj około 10 stopni na zewnątrz, zrobiłem z 10km dopiero wskazówka koło 80 stopni była. Nie wiem co jest. Termostat nówka, co robić.
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez Paweu » 7 kwi 2013, o 15:26

Termostat nówka, co robić.


Termostat do sprawdzenia. Może być wadliwy.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez alpen » 7 kwi 2013, o 16:02

Działał po jego założeniu, tak się od razu zepsuł?
Ostatnio edytowano 7 kwi 2013, o 16:03 przez alpen, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez Paweu » 7 kwi 2013, o 16:06

alpen napisał(a):Działał po jego założeniu, tak się od razu zepsuł?


Może posiadać wadę... i się zawieszać. A tak w ogóle.. Co to za termostat ? Jaka firma?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez alpen » 7 kwi 2013, o 16:26

Firma MERA.
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości