układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Paweu » 7 kwi 2013, o 16:38

alpen napisał(a):Firma MERA.


Jeśli termostat to tylko Wahler. Poczytałem troche o tym Mera i są o nim niepochlebne opinie, widać zresztą czemu...
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

 

Postprzez Spoksik » 28 kwi 2013, o 20:36

Witam!
Panowie powiedzcie mi jak sprawdzić czy działa wentylator??? Ukłąd z klimatyzacją. Golf 1.8
Mam taki dziwny objaw. Myślę że to od tego tzn,
Silnik zimny, odkrecam korek od płynu chłodzenia. PSsst i płyn się podnosi.
Stan ok. ALe kiedy jade już samochodem temperatura wzrasta do 110 st c, I za chwile spada do 90. I tak kilka razy. Jak się zatrzymam i dotykam górnego węża od chłodnicy to nie wydaje się żeby tyle miał. Wiatrak nie chłodzi. Co mi powiecie o tym? Wczoraj czyscilem samochod. Sprawdzanie płynów itp. Dzisiaj jechalem 30 km i przez pierwsze 5 dochodziło do 100-110 a pózniej juz był spokój.
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez prezesik » 28 kwi 2013, o 21:51

Spoksik napisał(a):Witam!
Panowie powiedzcie mi jak sprawdzić czy działa wentylator??? Ukłąd z klimatyzacją. Golf 1.8
Mam taki dziwny objaw. Myślę że to od tego tzn,
Silnik zimny, odkrecam korek od płynu chłodzenia. PSsst i płyn się podnosi.
Stan ok. ALe kiedy jade już samochodem temperatura wzrasta do 110 st c, I za chwile spada do 90. I tak kilka razy. Jak się zatrzymam i dotykam górnego węża od chłodnicy to nie wydaje się żeby tyle miał. Wiatrak nie chłodzi. Co mi powiecie o tym? Wczoraj czyscilem samochod. Sprawdzanie płynów itp. Dzisiaj jechalem 30 km i przez pierwsze 5 dochodziło do 100-110 a pózniej juz był spokój.
zdejmij wtyczke z czujnika na chłodnicy i jakimś przewodem, drutem zewrzyj piny we wtyczce. Wentylator powinien się załączyć na I lub II biegu w zależności które piny zewrzesz. Wentylator powinien się załączyć nawet bez włączonej stacyjki.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Spoksik » 28 kwi 2013, o 22:01

A co myślicie o tej temperaturze???

[ Dodano: 2013-04-29, 11:07 ]
No i sprawdziłem. Wentylator działa na obu predkościach. Teraz kwestia czujnika w chłodnicy??? I korka od zbiorniczka wyrównawczego???
Majonezu pod korkiem nie ma. Płyn czysty.
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez alpen » 29 kwi 2013, o 12:16

Panowie ucieka mi woda z króćca między termostatem a wężem idącym do chłodnicy, jedną śrubą mogę kręcić bez końca pewnie gwint się wyrobił ale przy tej śrubie nie leci i nie ma szczeliny, a tej drugiej już bardziej dokręcić nie mogę a to przy niej leci i widać szczeline. Jak auto stoi to leci kropla po kropli dość żwawo a jak silnik chodzi to leci ciurkiem. Chciałem to silikonem zakleić, ale to cały czas jest mokre i nie ma jak bo tam nie ma w ogóle dojścia od spodu.
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez Paweu » 29 kwi 2013, o 14:55

alpen napisał(a):Panowie ucieka mi woda z króćca między termostatem a wężem idącym do chłodnicy, jedną śrubą mogę kręcić bez końca pewnie gwint się wyrobił ale przy tej śrubie nie leci i nie ma szczeliny, a tej drugiej już bardziej dokręcić nie mogę a to przy niej leci i widać szczeline. Jak auto stoi to leci kropla po kropli dość żwawo a jak silnik chodzi to leci ciurkiem. Chciałem to silikonem zakleić, ale to cały czas jest mokre i nie ma jak bo tam nie ma w ogóle dojścia od spodu.


No i co w związku z tym? Trzeba wymienić. Króciec nie jest drogi.. a sama naprawa nie jest trudna. Więc do dzieła . ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez prezesik » 29 kwi 2013, o 18:59

Spoksik napisał(a):Teraz kwestia czujnika w chłodnicy???
raczej termostatu - trzyma płyn, nie puszcza na chłodnicę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Spoksik » 29 kwi 2013, o 19:04

Ale temperature na liczniku widzę. Czyli termstat musi puszczać prawda?
Spoksik
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 10 paź 2012, o 21:12
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez alpen » 30 kwi 2013, o 11:52

Paweu_mk3 napisał(a):
alpen napisał(a):Panowie ucieka mi woda z króćca między termostatem a wężem idącym do chłodnicy, jedną śrubą mogę kręcić bez końca pewnie gwint się wyrobił ale przy tej śrubie nie leci i nie ma szczeliny, a tej drugiej już bardziej dokręcić nie mogę a to przy niej leci i widać szczeline. Jak auto stoi to leci kropla po kropli dość żwawo a jak silnik chodzi to leci ciurkiem. Chciałem to silikonem zakleić, ale to cały czas jest mokre i nie ma jak bo tam nie ma w ogóle dojścia od spodu.


No i co w związku z tym? Trzeba wymienić. Króciec nie jest drogi.. a sama naprawa nie jest trudna. Więc do dzieła . ;-)


Tak, ale jeśli obie śruby kręcą się wkoło i ich nie odkręce bo gwint zjechany to sam ten króciec nic mi nie da. Może byc coś wyczarował, ale nie odkręce tego starego. Chyba, że kupię ten główny cały, który do głowicy jest przykręcony, to o tym myślałeś?
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez Paweu » 30 kwi 2013, o 12:59

alpen napisał(a):Chyba, że kupię ten główny cały, który do głowicy jest przykręcony, to o tym myślałeś?


Tak. O tym pisałem.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez alpen » 2 maja 2013, o 14:35

Paweu_mk3 napisał(a):
alpen napisał(a):Chyba, że kupię ten główny cały, który do głowicy jest przykręcony, to o tym myślałeś?


Tak. O tym pisałem.



Pięknie, kupiłem nowe, przy przykręcaniu złamała mi się śruba chociaż jeszcze dużo brakowało, żeby było przykręcone, teraz kawałek wystaje z głowicy i ni cholery jej nie wyciągne, a nie wystaje jej na tyle, żeby chociaż nakętką dokręcić ten nowy króciec. :zdegustowany:
Avatar użytkownika
alpen
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 09:09
Lokalizacja: Solec Kujawski

Postprzez prezesik » 2 maja 2013, o 17:19

Jeżeli wystaje na grubość króćca to dorób dwie nakrętki, aby były dość cienkie (połowa grubości normalnej - spiłuj pilnikiem), nakręć na wystający gwint, zrób "kontrę" i wykręć urwaną śrubę. Chociaż nie pamiętam, czy ta śruba miała jeszcze gwint do końca łba...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość