układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Pro100 » 27 kwi 2014, o 19:05

Gesiu_15 napisał(a):aa dolny wąż od chłodnicy ciepły czy zimny ? :luka:


Jest napisane "wężę" w liczbie mnogiej ;)
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Problem z chłodzeniem 1,4 ABD

Postprzez joo » 4 maja 2014, o 09:49

Witam.
Mam Golfa 3 1,4 '95, silnik chyba ABD, niestety po przejechaniu ok 17 km temperatura nadal jest jakieś 75-80 stopni, na korku wlewu oleju pojawił się biały nalot. Podejżewam termostat, chociaż wydaje się że wszystko pracuje dobrze. Proszę o poradę i ewentualnie o pomoc w wyborze termostatu ( w necie widziałem 2 rodzaje, taki obudowany i goły ) obydwa niby do tego modelu.
Avatar użytkownika
joo
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 10 lis 2013, o 11:35
Lokalizacja: Wiązów

Postprzez Gesiu_15 » 4 maja 2014, o 09:55

joo scaliłem temat do odpowiedniego działu :-) co do termostatu masz do wymiany , po 5 km już powinno trzymać 90 st . Co do termostatu to wahler tylko .

Tu masz poradnik jak wymienić http://www.golf3.pl/topics28/wymiana-te ... t16017.htm :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez peter_pater » 4 maja 2014, o 15:38

a ja radzę przed założeniem (nawet Wahlera) zrobić domowy teścik w metalowym kubku i wrzątku
peter_pater
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 21 maja 2013, o 20:57
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez fuqet1 » 4 maja 2014, o 17:42

joo napisał(a):Proszę o poradę i ewentualnie o pomoc w wyborze termostatu ( w necie widziałem 2 rodzaje, taki obudowany i goły ) obydwa niby do tego modelu


Będzie pasował tylko ten goły , bo ten obudowany to chyba do AEX-a jest
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

wymiana Króćca

Postprzez awruko » 11 maja 2014, o 12:14

Witam

Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników forum. Posypał mi się króciec (dosłownie - ułamało się jedno z wyjść do węży), wymontowałem go i chce teraz zamontować nowy. Problem w tym że na moim króćcu jest nr oe 032 121 111 MN, a w sklepach w mojej miejscowości mają jedynie króćce z sygnaturą oe 032 121 111 N. Różni się to tylko układem pinów w miejscu gdzie trzeba podpiąć kostkę. Czy jest jeszcze jakaś inna różnica i czy spokojnie można zakupić ten z oznaczeniem N na końcu zamiast MN.

Golf 3 z 1997 - 1.4 benzyniak 60km przerobiony na gaz.

Z góry dzięki za pomoc[/b]
awruko
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 11:49
Lokalizacja: Czestochwa

Postprzez fuqet1 » 11 maja 2014, o 13:32

awruko napisał(a):Różni się to tylko układem pinów w miejscu gdzie trzeba podpiąć kostkę.

Kostkę podpinasz do czujnika temperatury :P a nie do kroćca
Wszystko powinno być P&P .
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez awruko » 11 maja 2014, o 13:52

Może źle sie wyraziłem, nie jestem najlepszym specjalistą w dziedzinie mechaniki. Lepiej jak podam zdjęcie z wyjaśnieniem co zaobserwowałem jak porównywałem w sklepie te części.

Obrazek

Więc ponawiam pytanie czy ta równica ma jakieś znaczenie? I czy mogą być jeszcze jakieś inne różnice których nie zauwazyłem między tymi dwoma częściami czy też mogę króćca z oznakowaniem 032 121 111 N uzyć jako zamiennik do 032 121 111 MN
awruko
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 maja 2014, o 11:49
Lokalizacja: Czestochwa

Postprzez fuqet1 » 11 maja 2014, o 14:03

człowieku powtarzam piny masz w czujniku . Kupując króciec kupujesz samą obudowę z tworzywa i uszczelkę oring. Wtyczkę wpinasz w czujnik temperatury a nie w króciec !!
W króciec wchodzi czujnik temperatury a dopiero do czujnika temperatury wpinasz kostkę !! :-x
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez micho » 13 wrz 2014, o 21:59

Witam.Może mi ktoś napisać jakie są objawy padniętej pompy wody?
micho
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 12:29
Lokalizacja: mazowsze

Postprzez Opik » 13 wrz 2014, o 22:04

micho, ubytki płynu i mokre dookoła :lol:

do tego silnik się przegrzewa, duża temperatura oleju itp
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez micho » 13 wrz 2014, o 22:09

u mnie do tego jeszcze wywala wode i brak ogrzewania,boje się że to uszczelka pod głowicą
micho
Czytacz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 12:29
Lokalizacja: mazowsze

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości