układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Temperatura

Postprzez MarcinC » 10 lut 2008, o 14:31

Mam problem.cały czas 70 stopni na postoju i w trasie i gdy osiaga tą tem załacza sie wentylator a powinno być 90 stopni cos troche przerywa na biegu jałowym na gazie i ben wymieniłem swice przewody kop i palec fil gazu i pal też i nic miałem problemy z obrotami zawieszały się ale byłem na kompie i jest lepiej ale cos mi sie wydaje ze to chyba cos z elektryą jak by ktos miał podobne problemy to nich da znać pozdrawiam
MarcinC
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 13:05
Lokalizacja: Skępe

Temperatura

 

Postprzez danielr212121 » 10 lut 2008, o 14:41

Moze byc walniety czujnik temp cieczy chlodzacej albo termostat.Ale na kompie powinno wyjsc jesli czujnik by byl walniety wiec moze chodzi o termostat
danielr212121
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13 lis 2007, o 18:24
Lokalizacja: krosno

Re: Temperatura

Postprzez barrister » 10 lut 2008, o 14:43

jak byja obrotami to pewnie elektryka zaizoluj dobrze większość z nas ma te problemy przy tej pogodzie wilgoć wilgoć i wilgoć tej zimy. co do temperatyry to olej to, włąćż go na gazie na jałowo i poczekaj aż dobije do 90% i zobacz czy wentyl go schłodzi czy bedzie bić dalej. pamiętaj że po chwili od odpalenia dolna rura do chłodnicy powinna być ciepła jak nie jest je bnoł ci termostat i idzie na całum obiegu też możesz to olać ale w mrozach bedzie zimno na pufie, jeśli zasłoniłeś chłodnice to buyjanie to norma wilgotno mu pamiętaj ze te wozy są stworzone do wyrywania jak masz dupowuz to musisz go troche przepalić raz na jakiś czas 150 km/h i wyleczy się z wszystkirego. pozdro
barrister
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 1 lut 2008, o 12:00
Lokalizacja: jeżewo

Postprzez dziabi3 » 11 lut 2008, o 19:52

temperatura 70 72 stopnie to na sto procent walniety termostat miałem tak


a ten wentylator ma pewnie zepsuty wlacznik termiczny który jest wbudowany w chłodnice
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez mariooo » 11 lut 2008, o 21:38

witajcie koledzy czy jak jest walniety termostat moze miec on wplyw na obroty silnika bo jak samochod złapie 70stopni spadaja obroty i cały sie telepie mało tego jak jade to nawet nichce złapać 70 stopni natomiast jak stoje złapie 90i załancza wiatrak to normalne
mariooo
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 sty 2008, o 17:42
Lokalizacja: zamość

Postprzez rtpan » 12 lut 2008, o 02:45

możliwe, że jest walnięty bo jak próbowałem na krótko go włączyć(kabelkiem spiąć) to tylko na dwóch z trzech wtyków chodził, a silnik raczej też jest walnięty czy jakieś tam tulejki bo wyje przy pracy niesamowicie, jak już się włączy, ale zazwyczaj się nie włącza a obserwację są właśnie z tego podpięcia na krótko.
rtpan
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 11 gru 2007, o 22:18
Lokalizacja: kraków

Postprzez Tongpo » 12 lut 2008, o 09:54

Słuchajcie - czy jeżeli , dmuchawa się załącza, silnik się nie przegrzewa, a wskaźnik nie przekracza, lub sporadycznie tylko 70stopni - czy to oznacza że termostat jest walnięty?
W samochodzie ciepłe powietrze zaczyna lecieć po jakiś 2-3 minutach.

Czy jeżeli jest to termostat - może to mieć wpływ na spalanie?
Tongpo
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 12:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez qbic1983 » 12 lut 2008, o 10:06

jezeli termostat jest walniety to automatycznie autko wiecej pali.
qbic1983
Czytacz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26 sty 2008, o 19:48
Lokalizacja: Witnica

Postprzez Tongpo » 12 lut 2008, o 11:25

Jakie to mogą być różnice w spalaniu??

Po czym można jeszcze poznać że termostat jest walnięty?
Tongpo
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 1 paź 2007, o 12:33
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MarcinC » 13 lut 2008, o 18:49

z temperaturą jest ok wymieniłem 2 czujnik i jest 90 st dziwne nie dawno kupiłem czujnik ale miał niebieską oblamówke i zle czytał temp cieczy a ten ma jak orginał zółtą i jest ok ale cały czas troche przerywa na lużie i niewiem czemu na gazie mniej niz benzynie

[ Dodano: 2008-02-13, 17:53 ]
jak byłem na kompie to wyskoczył tez krokowy ale ale niby błąd usuneli ale czasem niewiem czyte przerywania to nie od tego
MarcinC
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 13:05
Lokalizacja: Skępe

Postprzez mariooo » 14 lut 2008, o 19:25

koledzy chciałbym was zapytac czy wymiana termostatu na nowy pozwoli utrzymac temperature plynu na 90stopniach bo umnie rosnie do 105 i załancz sie wiatrak

[ Dodano: 2008-02-14, 18:29 ]
jeszcze jedno gdzie znajde ten termostat tod aparatem zapłonowym czy tez słyszałem pod pompa od wspomagania
mariooo
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28 sty 2008, o 17:42
Lokalizacja: zamość

Postprzez bleky99 » 14 lut 2008, o 20:19

czesc ostatnio wymienialem termostat i niejest to skomplikowane wbrew pozorom pod kolektorem masz kolanko w ktorym znajduje sie termostat podstaw miske pod silnik poniewaz jak odkrecisz kolanko (3 sruby) to plyn chłodzacy bedzie sie lał z niego potem oczywiscie mozna go znowu wykozystac ---a co do pytania kolegi """ marioo """ to tak wymiana termostatu ustabilizuje ci temperature na 90 stopni skoro masz ponad 100 to zacioł sie on w pozycji zamknietej i silnik nabiera temperatury bo niema chłodzenia pozdrawiam
Avatar użytkownika
bleky99
Badacz tematu
 
Posty: 206
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 23:52
Lokalizacja: warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość