układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Snikers » 4 mar 2008, o 01:03

teraz tak bardziej zwrocilem uwage na ta kontrolke od temperatury. Wczoraj troche wymeczylem auto (ciagle stawanie, przyspieszanie - poprostu musialem) i co? tempretatura ma daleko do 70C nawet nie wiem czy 65 bylo ;\ czyli jednak czujnik? i przez to auto moze wiecej spalac? Czy wymiana tego jest pilna? prosze o rade...
Avatar użytkownika
Snikers
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 00:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez qbic1983 » 4 mar 2008, o 08:49

Na twoim miejcu bym wymienił i miał swiety spokój,niewiadomo jakie potem bedą konsekwencje.
qbic1983
Czytacz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26 sty 2008, o 19:48
Lokalizacja: Witnica

Postprzez hasag » 4 mar 2008, o 11:56

dzięki za odpowiedź.
mam jeszcze jedno pytanie czy spalanie 10 litrów benzyny na 100 km (trasa) to w miarę normalne spalanie z zepsutym termostatem ,a w mieście spalanie ok.13 litrów ???
hasag
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 14:22
Lokalizacja: pomorze

Postprzez hasag » 4 mar 2008, o 12:40

ja mam walnięty termostat temperatura podczas jazdy to max.70st.,w mieście jak stoisz w korkach może czasami dojść do 90 st,ale jak z powrotem nabierzesz prędkości powróci do max 70st.
hasag
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 14:22
Lokalizacja: pomorze

Postprzez czepi » 4 mar 2008, o 14:29

to zdecydowanie za duże spalanie.... ja mam ten sam silnik i teraz właśnie zadałem sobie trud dokładnego wyliczenia spalania... notowałem wszystkie tankowania i wszystkie przebiegi :) i za cały luty przejechałem 1165 kilometrów i średnie spalanie wyszło mi 8,25 litra na 100 km... dodam jeszcze że jest to 50/50 miasto i trasa... z kolei w lecie na trasie spalił mi 6,9 litra i to z uszkodzonym termostatem... wiec przyczyna tego dużego spalania u ciebie to raczej nie będzie termostat... owszem jakiś wpływ on będzie miał ale poszukałbym innych przyczyn
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez hasag » 4 mar 2008, o 14:32

czy to może być wina niebieskiego czujnika temperatury ,czy nie ma on duzego wpływu na spalanie ??
hasag
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 14:22
Lokalizacja: pomorze

Postprzez dziabi3 » 4 mar 2008, o 21:50

tu niema zadnej reguły

jesli jedziesz na 70 stopniach to komp uznaje ze silnik jest nagrzany powyzej potrzeby załanczania ssania

podwyzszone spalanie wynika z dłuzszego okresu rozgrzewania sie slilnikia kiedy to niema jeszcz tych 70

wiec wniosek jest taki ze jak jezdzisz na krutkie trasy to ci spali moze i nawet ze 3 litry max a jak jedziesz 1000 km na takim termostacie to zurzycie bedzie niewiele wieksze


wiem to b mialem zepsuty termostat tak samo 70stopni i mi nic wiecej nie palił a wynajmnie nie zauwarzyłem
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Redrick » 5 mar 2008, o 09:37

dokładnie nawet urządzenie najlepszej firmy moze miec wade technologiczna lub materiałowa nie wykrytą przez dystrybutora
Avatar użytkownika
Redrick
Czytacz
 
Posty: 133
Dołączył(a): 14 lip 2007, o 19:14
Lokalizacja: Szamotuły

Postprzez mariuszwalas » 8 mar 2008, o 12:57

wyjąłem termostat i przejechałem 27 kilometrów i temperatura doszła mi do 70 stopni
mariuszwalas
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 15:56
Lokalizacja: kielce

Postprzez qbic1983 » 8 mar 2008, o 15:34

termostat do wymiany - kup wahlera albo verneta....na tym forum wszyscy zakochani sa w vernecie... :-D
qbic1983
Czytacz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26 sty 2008, o 19:48
Lokalizacja: Witnica

Maly problem (chlodzenie)

Postprzez Banzai » 9 mar 2008, o 11:30

Kiedy pojezdze troche temperatura na wskazniku wskazuje 110 stopni a wiatrak przy chlodnicy sie nie zalacza jak sprawdzic czy mam dobry wiatrak nie spalony i jak sprawdzic czy termostat jest w porzadku z gory dzieki
Banzai
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 mar 2008, o 17:18
Lokalizacja: Cze-wa

Postprzez piotr0488 » 9 mar 2008, o 11:40

aby sprawdzic wiatrak musisz podlaczyc go na ktorko z akumulatorem, nieboj sie-jak sie pomylisz i zamianisz + na - to sie wiatrak niespali...polecal bym jeszcze kupic nowy termostat...
piotr0488
Members
 
Posty: 1314
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Lędyczek
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość