układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez kanar105 » 1 kwi 2008, o 21:09

nie pamietam jak bylo kiedys ale na bloku wlasnie ponizej uszczelki jest brudne tzn ten brud jest jakby wilgotny ..nie na calej dlugosci ale tak przy jednej ze swiec..hmm.no ale to rozwiazuje jeden problem nie wydaje mi sie zeby to powodowalo ze nie chce odpalac na LPG...Dzieki za podanie mozliwych kosztow.
kanar105
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 23 sie 2007, o 23:46
Lokalizacja: Koluszki

 

Postprzez rzajdel » 2 kwi 2008, o 01:28

Sprawdz czy w silniku razem z olejem nie masz tzw "musztardy" mnie tez ubywa plynu chlodzacego i tez nie moge znalezc miejsca z ktorego leci. Podejrzewam ktorys lacznik od parownika bo sa zasniedziale. Nie mam pod autem widocznych plam, ani tez tej musztardy w silniku. Mysle ze w czasie jazdy jak z parownika ubywa ten plyn to pod wplywem temperatury od razu wyparowuje. W kazdym razie dochodzenie jest w toku ;)
Avatar użytkownika
rzajdel
Czytacz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 28 sty 2008, o 17:48
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez shift26 » 2 kwi 2008, o 10:49

jeżeli masz jasne spaliny to na BANK uszczelka pod głowicą
shift26
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 17 paź 2007, o 14:06
Lokalizacja: Garwolin/Radom

Postprzez scuzz » 2 kwi 2008, o 22:46

Posprawdzaj wszystkie węże, łączenia. Płyn lubi uciekać przez wszelkie króćce które wchodzą w blok silnika. Mnie w ciągu miesiąca ucieka tak oko 0,5 litra płynu. Co do spalin to jeżeli są białe no to faktycznie może być nieciekawie. Obejrzyj świece może one będą jakoś podejrzanie wyglądały.
scuzz
Czytacz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 02:01
Lokalizacja: Leżajsk

problem z układem chłodzenia

Postprzez czorny27- » 4 kwi 2008, o 10:20

Witam panowie mam zajebisty problem z układem chłodzenia otóz w trasie wskaznik pokazuje równo90st. ale za to w miescie dochodzi nawet do 110 jesli trzeba sie szybciej zebrac i dopiero włacza sie wentylator to chyba stanowczo za pózno :?: :?: no wiec zaczałem od wymiany tej czujki co uruchamia wentylator nic nie pomogło załacza sie na 110st.czujnik w silniku jakis czas temu taz był wymieniany i cały czas sie tak dzieje.ale co jest dzwnne weze od xhłodnicy sa gorace ale nie nie wydaje mi sie ze na 110st bo wszystko by az puchło a i w zbiorniczku wyrównawczym woda sie nie gotuje leci para jak odkrece i ''syknie''przy odkreceniu ale to jest normalne chyba :?: :?: :?: bo przy takiej temp.to woda by sie gotowała .nie wymieniałm jeszcze termostatu ale to chyba nie jesgo wina bo obydaw weze sa jednakowej temp.jakby a wtedy jeden byłby zimny.mozliwe ze oszukuje wskaznik na desce zozdzielczej :?: :?: podpinajac druga z tego modelu i wtedy sie okaze czy wskaznik mówi prawde :?: :?: :?: [/b]
czorny27

aktualne foto str.1
zlot PleszeVW str.27
nowe kolo na sezon 2009 brock B5 16'' str.19,polerka rantu str.20
sesja sezon 2009!!! str.22!!!
recaro gti edition str.17!!
foty sezon 2008 str.8!!!!!!!!!!!
zlot golf3.pl str.6!!!
Avatar użytkownika
czorny27-
Members
 
Posty: 720
Dołączył(a): 25 paź 2007, o 18:20
Lokalizacja: kutno

Postprzez młody88 » 4 kwi 2008, o 15:43

po pierwsze to nie to forum!!!
może to być wina termostatu lub oszukuje zegar więc sam sobie odpowiedziałeś na pytanie
Systemy lokalizacji i monitoringu pojazdów GPS tel.511 623 467
młody88
Badacz tematu
 
Posty: 396
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 12:23
Lokalizacja: Radom

Postprzez Daniel84 » 4 kwi 2008, o 16:43

Tez miałem problemy z odpalaniem na gazie,mechanik mi powiedział że to z powodu za małej ilości płynu chłodniczego a wyciek miałem z pompy wody.
Daniel84
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29 mar 2008, o 17:13
Lokalizacja: Zelistrzewo k/Pucka

Postprzez czorny27- » 4 kwi 2008, o 22:09

opel, wiem ze to nie to forum ale to z pospiechu no własnie nie odpowiedziałem :!: :!: to nie termostat bo obydwa weze sa tak samo gorace przy termostacie gdyby nie puszczał jeden byłby zimny badfz duzo chłodniejszy od drugiego :!: licznik mam dobry bo podpinałem licznik od kolegi Aro i na jego blacie tez tak pokazywał czy to moze byc wina instalacji
czorny27

aktualne foto str.1
zlot PleszeVW str.27
nowe kolo na sezon 2009 brock B5 16'' str.19,polerka rantu str.20
sesja sezon 2009!!! str.22!!!
recaro gti edition str.17!!
foty sezon 2008 str.8!!!!!!!!!!!
zlot golf3.pl str.6!!!
Avatar użytkownika
czorny27-
Members
 
Posty: 720
Dołączył(a): 25 paź 2007, o 18:20
Lokalizacja: kutno

Postprzez Viersen » 5 kwi 2008, o 00:30

Choć dawno po zimie ,warto przypomnieć ten post .Otóż wydaje mi się że nie działała pompa płynu chłodzącego,dlatego tak mało weszło płynu!!Może kolega powie co było powodem?Pozdrawiam
VW Golf III 1.9 TD - IX.1993.
Viersen
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 30 paź 2007, o 18:30
Lokalizacja: małopolska

Postprzez bemo24 » 5 kwi 2008, o 11:35

PAnowie co do bialego dymku to roznie bywa....bo rano może się zebrać rosa(woda)w tłumiku i po prostu się nagrzewa tłumik i paruje 2 to ze w paliwie moze byc woda czyli ujowe paliwko i tez bedzie ci kopcil na biało.wiedze ze jak ktos pisze ze ubywa mu plyn pod chlodniczy i ze mu leci biay dymek to kazdy pisze ze to na bank uszczelka.Panowie pomalutku powodow jest wiele !!!

Spaliny


Oceń kolor spalin wydobywających się z rury wydechowej. Sprawdź, czy mają one kolor czarny, niebieski czy biały. Jeśli niepokojące spaliny pojawiają się tylko w trakcie ruchu pojazdu, poproś znajomego, aby jechał za Tobą i ocenił wygląd spalin. Dzięki temu nie będziesz odwracać uwagi od prowadzenia samochodu. Gęste czarne spaliny spowodowane są przez spalanie świeżego paliwa w rurze wydechowej. Przyczyną może być źle wyregulowany gaźnik, układ wtrysku paliwa lub zatkany filtr powietrza. Jeśli gęste czarne spaliny pojawiają się tylko rano po uruchomieniu pojazdu, może to oznaczać konieczność regulacji ssania lub układu wtrysku paliwa na odcinku wzbogacania mieszanki paliwowej. Aby upewnić się, co do przyczyny oraz naprawić usterkę, udaj się do swojej stacji obsługi.



Spaliny w kolorze niebieskim oznaczają spalanie oleju . Niestety długotrwała emisja niebieskich spalin oznacza prawdopodobnie kosztowną naprawę, ponieważ świadczy ona o uszkodzeniu pierścieni tłoków lub ścianek cylindrów. Jeśli niebieskie spaliny wydobywają się tylko przez chwilę rano po uruchomieniu samochodu, przyczyną są prawdopodobnie wadliwe prowadnice zaworów lub uszczelki prowadnic zaworów. Jest to mniej poważne uszkodzenie, ale również wymaga interwencji serwisu.



Gęste białe spaliny oznaczają wyciek i przedostawanie się do komór spalania płynu chłodniczego lub płynu przeciwdziałającego zamarzaniu. Główną przyczyną problemu jest najprawdopodobniej nieszczelna uszczelka głowicy, pęknięta głowica lub uszkodzone ścianki cylindra. Przed wykonaniem naprawy, zasięgnij opinii w punkcie serwisowym.
bemo24
 

Postprzez Stasio » 5 kwi 2008, o 16:10

moze masz a mało płynu...
Stasio
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2 wrz 2007, o 15:28
Lokalizacja: Lublin

Postprzez czorny27- » 5 kwi 2008, o 18:40

niestety to nie to płyn jest w normie takze to cos innego
czorny27

aktualne foto str.1
zlot PleszeVW str.27
nowe kolo na sezon 2009 brock B5 16'' str.19,polerka rantu str.20
sesja sezon 2009!!! str.22!!!
recaro gti edition str.17!!
foty sezon 2008 str.8!!!!!!!!!!!
zlot golf3.pl str.6!!!
Avatar użytkownika
czorny27-
Members
 
Posty: 720
Dołączył(a): 25 paź 2007, o 18:20
Lokalizacja: kutno

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości