PAnowie co do bialego dymku to roznie bywa....bo rano może się zebrać rosa(woda)w tłumiku i po prostu się nagrzewa tłumik i paruje 2 to ze w paliwie moze byc woda czyli ujowe paliwko i tez bedzie ci kopcil na biało.wiedze ze jak ktos pisze ze ubywa mu plyn pod chlodniczy i ze mu leci biay dymek to kazdy pisze ze to na bank uszczelka.Panowie pomalutku powodow jest wiele
!
Spaliny
Oceń kolor spalin wydobywających się z rury wydechowej. Sprawdź, czy mają one kolor czarny, niebieski czy biały. Jeśli niepokojące spaliny pojawiają się tylko w trakcie ruchu pojazdu, poproś znajomego, aby jechał za Tobą i ocenił wygląd spalin. Dzięki temu nie będziesz odwracać uwagi od prowadzenia samochodu. Gęste czarne spaliny spowodowane są przez spalanie świeżego paliwa w rurze wydechowej. Przyczyną może być źle wyregulowany gaźnik, układ wtrysku paliwa lub zatkany filtr powietrza. Jeśli gęste czarne spaliny pojawiają się tylko rano po uruchomieniu pojazdu, może to oznaczać konieczność regulacji ssania lub układu wtrysku paliwa na odcinku wzbogacania mieszanki paliwowej. Aby upewnić się, co do przyczyny oraz naprawić usterkę, udaj się do swojej stacji obsługi.
Spaliny w kolorze niebieskim oznaczają spalanie oleju . Niestety długotrwała emisja niebieskich spalin oznacza prawdopodobnie kosztowną naprawę, ponieważ świadczy ona o uszkodzeniu pierścieni tłoków lub ścianek cylindrów. Jeśli niebieskie spaliny wydobywają się tylko przez chwilę rano po uruchomieniu samochodu, przyczyną są prawdopodobnie wadliwe prowadnice zaworów lub uszczelki prowadnic zaworów. Jest to mniej poważne uszkodzenie, ale również wymaga interwencji serwisu.
Gęste białe spaliny oznaczają wyciek i przedostawanie się do komór spalania płynu chłodniczego lub płynu przeciwdziałającego zamarzaniu. Główną przyczyną problemu jest najprawdopodobniej nieszczelna uszczelka głowicy, pęknięta głowica lub uszkodzone ścianki cylindra. Przed wykonaniem naprawy, zasięgnij opinii w punkcie serwisowym.