układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Aro » 5 kwi 2008, o 18:54

czorny27-, jutro pewnie będzie spot VW w Kutnie to sie podepnie golfika pod VAG'a ,a jak niebędzie to podjedziem do tego kolegi i będziesz miał diagnostyke , bo tak jak wczoraj rozmawialiśmy u Ciebie ,że może być coś z komputerem. pzdr. do jutra. 8-)
Avatar użytkownika
Aro
VIP
 
Posty: 1328
Dołączył(a): 28 paź 2007, o 10:45
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 2000
Silnik: 2000
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez surot » 6 kwi 2008, o 08:59

Witam!
Po wymianie termostatu silniczek trzyma ladnie 90st podczas jazdy :) Sprawdzilem spalanie, srednio w trasie i miescie wyszlo 6,5l/100km. Co do kontrolki oleju.. cos tam mechanik dokrecil, poczyscil i na razie spokoj. Okazalo sie ze brakuje szpilki trzymajacej kolektor :| Niewazne, mam nadzieje, ze to byla przyczyna migajacej kontrolki i tego denerwujacego dzwieku.
Pozdrawiam wszystkich !
surot
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 22:51
Lokalizacja: Woj. Śląskie

Temperatura silnika na 0 stopni, czy mazna tak jezdzic?

Postprzez lexy » 6 kwi 2008, o 17:56

Witam, mam pytanie bo chyba mam uszkodzony termostat (caly czas otwarty) bo podczas jazdy nawet po 120 km wskaznik temperatury nie podnosi ale jak postoje dluzej na swiatlach czy w korku o sie podnosi do jakis 70 st i jak rusze to po paru km znowu spada do 0 st. Czy mozna tak jezdzic bo nie chce mi sie wymieniac ? czy to moze uszkodzic silnik lub cos w tym stylu?
lexy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 01:58
Lokalizacja: Pawłowice

Postprzez golfik60 » 6 kwi 2008, o 18:26

a spalanie tobie nie wzrosło?
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez lexy » 6 kwi 2008, o 19:28

no o jakies 2 do 3 l na 100km, mam go na gazie palil 10 a teraz nawet 13 ale czy nie zaszodzi to silnikowi bo troche zabawy z tym jest nie? pozdrawiam
lexy
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 24 lut 2008, o 01:58
Lokalizacja: Pawłowice

Postprzez bemo24 » 6 kwi 2008, o 20:04

lexy, nie nie ma z tym duzo zabawy najpierw spuszczasz płyn chlodniczy i wymiane masz juz w 50 % zrobiana a nastepnie to tylko teromostac wyjmujesz wkladasz nowy zalewasz plynem chlodniczym i tyle
bemo24
 

Postprzez CezarC-4 » 6 kwi 2008, o 20:12

A kto odpala na gazie samochód ! Jakiegoś fiaciora czy żuka to tak ale nie golfa.Przy odpalaniu na gazie cały silnik ulega degradacjii. A co do uszczelki to należy sprawdzić korek od oleju, czy nie ma na nim białawej mazi, jeśli jest to prawdopodobnie uszczelka.Sprawdzić też zbiorniczek z plynem chłodniczym, czy jest czysty, czy nie ma w nim jakiejś czarnej mazi .Także nadmierny kłębujący się biały dym (para) z wydechu jest objawem dostawania się płynu do silnika. W golfach płyn lubi też uciekać spod kroćca przykręconego do głowicy(tam gdzie schodzą się wszystkie węże). Sprawdzić czy nie ma białawego nalotu w okolicy kroćca, czasem wystarczy dokręcić (z umiarem bo to plastik) albo wymienić uszczelkę pod tym kroćcem (oring kosztujący 1,50 zł) Płyn może też wyciekać nagrzewnicą. Należy sprawdzić głęboko z przodu pod dywanikami kierowcy/pasażera czy nie ma wody i wilgoci.
Trzeba dojść pomału gdzie płyn ucieka, bo nic w przyrodzie nie ginie o tak o.
A każdy mechanik to mądry na swój sposób jak wyciągnąć kasę, najlepiej pokazać mu co jest do wymiany (skutki) , rzadko któremu chce się szukać przyczyny
Avatar użytkownika
CezarC-4
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Brok

Postprzez czorny27- » 7 kwi 2008, o 20:13

Aro, no wtykazało ze niby wszystko jest ok a jesdnak cos nie gra dzis kupiłem nowy filfr powietrza bo nie powiem stary byl u....any na maxa ale narazie golf stoi na lewarku bo maluje zaciski zobaczymy czy moze wymiana filtra cos da jak skoncze robote Aro, pytanie do ciebie zreszt nie tylko w obudowie filtra mam takie niby dwa owalne wloty powietrza jeden do filtra a drugi z filtra do silnika i miedzy nimi jest taka uchylna klapka i ona mi całkowicie zatyka ten wlot powietrza do silnika czy to tak musi byc czy podcza pracy silnika ona jakos sie uchyla :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
czorny27

aktualne foto str.1
zlot PleszeVW str.27
nowe kolo na sezon 2009 brock B5 16'' str.19,polerka rantu str.20
sesja sezon 2009!!! str.22!!!
recaro gti edition str.17!!
foty sezon 2008 str.8!!!!!!!!!!!
zlot golf3.pl str.6!!!
Avatar użytkownika
czorny27-
Members
 
Posty: 720
Dołączył(a): 25 paź 2007, o 18:20
Lokalizacja: kutno

heh

Postprzez klapeczki » 9 kwi 2008, o 09:42

Panowie ja tez tak miałam
Najpier niby to żle mieszanka gazu dobrana, następnie wymiana świec, kopułki i wszystkich kabili (przy okazji paska rozrządu), itp. Koszty rosły a płyn nadal ubywał. O mały włosn nie zatarłam silnika :cry: Na koniec oczywiście sie okazało, że to uszczeleczka pod głowicą. Teraz juz jestem po wymianie i jak na razie nie mam żadnych problemów z płynami czy olejem :roll: Po własnych doświadczeniach stawiam jednak na uszczekę
Pozdrawiam
klapeczki
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6 kwi 2008, o 11:08
Lokalizacja: świętokrzyskie

Postprzez rzajdel » 9 kwi 2008, o 15:44

CezarC-4 napisał(a): Należy sprawdzić głęboko z przodu pod dywanikami kierowcy/pasażera czy nie ma wody i wilgoci.


CezarC wlasbie rozebralem ten dywanik i mam tam taki siajs ze mala glowa - czy to leci wlasnie z nagrzewnicy?? Jak mam to naprawic. Moze dasz jakas rade
Avatar użytkownika
rzajdel
Czytacz
 
Posty: 118
Dołączył(a): 28 sty 2008, o 17:48
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez CezarC-4 » 9 kwi 2008, o 23:34

Uu chłopie jeśli to nagrzewnica to sam będziesz miał trochę roboty (zawołaj kumpla do pomocy) albo poświęć 200-400 zł i oddaj do mechanika (poszukaj i poczytaj co ludzie piszą na ten temat) Ja wolałem zmienić nagrzewnicę sam, bo wiem że całą deskę dobrze złożyłem. Tylko upewnij się że to na pewno nagrzewnica na 100 % cieknie. Siedzi ona między nogami kierowcy a nogami pasażera tuż pod samą przednią szybą i żeby do niej się dostać trzeba całą deskę rozdzielczą rozkręcać i wyciągać . Patrząc od strony silnika jest ona na wysokości, gdzie wchodzą do środka kabiny dwa gumowe węże.Tylko że nagrzewnica mieści się po drugiej stronie, od środka kabiny pod szybą. Włącz ciepło na full, daj mu trochę obrotów, i popatrz tam głęboko z jakimś światełkiem czy nic tam nie cieknie.
A to że masz pełno wody pod dywanikami to nie świadczy o cieknącej nagrzewnicy, może leci po prostu jakąś dziurą w podłodze albo nieszczelnym korkiem,albo z butami śniegu się nanosiło.
Podjedz do mechanika i zobacz co powie.
Avatar użytkownika
CezarC-4
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 11:38
Lokalizacja: Brok

Ubywający płyn chłodniczy

Postprzez Wabart » 10 kwi 2008, o 23:55

Byłem 3 tyg temu na wymianie termostatu i od wymienili mi płyn chłodniczy. Zalali do mojego Golfa 1.6 5 litrów i było wszystko super. Po jakimś tygodniu - zaswieciła mi się lampka na panelu ze niski poziom płynu, dolałem 0,5 l(do wartosci max) i było ok przez jakis tydzien. Pozniej znowu lampka i dolalem kolejne 0,5 lita. No i dzis po kolejnym tyg znowu sie zaswiecila. O co chodzi?Dodam ze Po dolaniu płynow każdorzowo odpowietrznilem.
Wabart
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3 lip 2007, o 15:34
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość