układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez adi.785 » 12 kwi 2008, o 19:02

Parnik zamarza nawet latem jeżeli nie chce odpalić na gazie.Jak dolejesz płynu spróbuj odkręcić na zimnym silniku korek od zbiorniczka jak mocno syknie bulgocze i czasami wyrzuca płyn to jest to uszczelka.Sprawdź też sam korek czasami termostat na korku jest walnięty i po na grzaniu silnika wypuszcza płyn na zewnątrz.
adi.785
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 21:25
Lokalizacja: Nowy Sącz

 

Postprzez adi.785 » 12 kwi 2008, o 19:22

U mnie był walnięty korek od zbiorniczka wyr. i jak silnik sie zagrzał termostat w korku wypuszcza płyn na zewnątrz.Dolej płynu do stanu i zagrzej silnik tak żeby wentylator się włączył i zobacz czy z korka nie cieknie.
adi.785
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 kwi 2008, o 21:25
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez szulzykk » 13 kwi 2008, o 00:30

Mialem podobny problem. Silnik chodzil ok wiec uszczelka odpadla pod glowica - znaczy sie ta opcja nie wchodzila w gre. Zobacz czy czasami uszczelka od korka od pojemniczka jest dobrze ulokowana. U mnie byla za wysoko i przez to termostat nie otwieral na duzy obieg i nawet wentylator sie nie wlaczal ! Glupie ale 300zl w kieszeni :-)
Avatar użytkownika
szulzykk
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 4 kwi 2008, o 20:05
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Prawidłowa temperatura ?

Postprzez emilek221 » 13 kwi 2008, o 20:57

Witam serdecznie wszystkich :) Proszę o małą poradę. Temperatura w moim golfie (Silnik 1.6) dochodziła do 70 stopni i więcej nie było szans. Wymieniłem termostat na wahlera z oznaczeniem 87 stopni. Po wymianie w czasie jazdy temp trzyma się na 90 stopniach w czasie postoju (na luzie) czy też korkach temp podnosi się do prawie 100 stopni. Czy te 100 stopni to nie za dużo ? Nie wiem co o tym myśleć ? Oznaczenie starego termostatu to 84 stopnie. Może po prostu powinienem był założyć termostat z takim samym oznaczeniem czyli 84 stopnie ? Za pomoc z góry wielkie dzięki :)
Avatar użytkownika
emilek221
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 20:34
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez mmarek » 13 kwi 2008, o 23:43

Wydaje mi sie ze włożyłeś zły termostat. Jeżeli producent włożył do Twojego 1.6 termostat który otwiera sie przy 84 stopniach to nie powinno sie wkładać innego ( przynajmniej ja bym nie założył innego ) Druga sprawa: ja jeszcze nigdy u siebie nie widziałem wychylonej strzałki ponad 90 stopni więc chyba u ciebie rzeczywiście nie jest dobrze. Spróbuj wymienić na dobry termostat przeciez to nie taki wielki koszt a moze uspokoić nerwy :-D
mmarek
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 21:09
Lokalizacja: dolny slask

Postprzez miras » 14 kwi 2008, o 09:05

Witaj emilek221 ja miałem podobnie i w moim przypadku był winien czujnik temperatury, gdy jechałem w korku pokazywał mi temperaturę przeszło 100 stopni a po wymianie czujnika jest ok, zawyża ci temperaturę a termostat raczej bym zostawił w spokoju.
Avatar użytkownika
miras
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 07:53
Lokalizacja: Krośniewice

Postprzez MysieQ » 14 kwi 2008, o 09:10

Potwierdzam wypowiedź mirasa, sprawdź czujnik temp. cieczy, on ma tu wiele do życzenia. U mnie w autku wskazówka nie wychylała się powyżej 70C, po wymianie czujnika wszystko zaczęło pracować jak trzeba.

Pozdrawiam.
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Szymon_Lodz » 14 kwi 2008, o 16:51

Ja u sibie mam taki problem : raz temperature mam 75 a raz 90 :-| Jezeli jest cieplo i samochod stoi w sloncu to mam 90 a jak juz jezdze wieczorkiem to max temp to 70 a z nawiewu leci chlodne powietrze :-(

Czy padl czujnik temperatury czy termostat :?:
Avatar użytkownika
Szymon_Lodz
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 12 mar 2008, o 20:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Imper » 14 kwi 2008, o 19:40

witam paow i chce sie podlaczyc pod temat otorz w moim golfie 1.6 w miescie zawsze mam idealne 90 stopni i ani wiecej ani mniej a jak tylko wyjade na trase gdzie rozwijam wieeksze predkosci to tem spada mi ponizej 70 stopin czy to nie zamalo??? czy to wina termostatu??
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez emilek221 » 14 kwi 2008, o 21:10

Hehe dzisiaj podjechałem do sklepu zakupiłem czujnik temperatury 25zł myślę sobie sprawdzę jaką temperaturę będzie pokazywał nowy i wiecie co wielka lipa.. Na nowym czujniku temperatura na postoju dochodziła do 120 stopni... znalazłem w garażu jeszcze stary czujnik ojca z VW Polo dla sprawdzenia co będzie pokazywał tamten tez go zamontowałem było lepiej tylko nieco ponad 110... Co stwierdziłem ze mój stary pokazywał jeszcze najbardziej prawdopodobna temp bo w czasie jazdy utrzymywał te 90 stopni tylko na postoju dochodziło prawie do 100... Sprawdzałem to i tamto i termostat puszcza mi kolo 90 a wiatrak załącza się po 90 wiec chyba już nic nie grzebie i pozostawię to tak jak jest :) A co do ostatnich dwóch postów to wydaje mi się panowie ze te 90 stopni to silniczek powinien trzymać by był dobrze dogrzany :)
Avatar użytkownika
emilek221
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 20:34
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez MysieQ » 14 kwi 2008, o 21:38

emilek221 nie możesz tak powiedzieć, że wielka lipa, jeden z forumowiczów podpinał różnego producenta czujniki (nowe!) i sprawdzał temperatury, na każdy pokazywało różnie. Ostatecznie dobrym wyborem będzie pozostawienie tego jak jest w tej sytuacji. Jest ok.

Przytoczę słowa literatury "VW Golf III Vento - Sam naprawiam"

"Jeżeli wskazówka znajduje się w lewym zakresie skali (kreski blisko
siebie), to silnik jest nie nagrzany i nie należy dopuszczać do pracy
silnika z dużymi prędkościami obrotowymi oraz przy dużych obciążeniach
silnika.

Jeżeli wskazówka znaduje się w środkowej części skali, silnik ma
normalną temperaturę pracy.

Jeżeli wskazówka znajduje się w zakresie powyżej 110C, temperatura
silnika zbyt wysoka."

Pozdrawiam.
MysieQ
Czytacz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 lut 2008, o 19:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Digifant » 15 kwi 2008, o 00:14

Zamontowałem tę chłodnice i wszystko gra :) Chłodzenie dużo lepsze niż przy poprzeniej, na trasie temperatura nawet 80 stopni nie przekracza :D
Rafał Ł.
Digifant
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 22 maja 2007, o 21:33
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron