układ chłodzenia

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Buull » 18 kwi 2008, o 13:35

witam. mam golfika 3 silnik 1.8 i jak jezdze po za miastem mam temperaturke ponad 70 a jak tylko wjade w miasto i korki sa to odrazu mi wskazówka pokazuje 100s. no i bylem u mechanika i on podejrzewa uszczelke pod głowicą :( czy to moze byc prawda?? plynu nie raz ubywa ale nie za duzo ze zbiorniczka. wogole jak go kupilem to mi sie grzal i wode ubywalo pojechalem do mechanika i stwierdzil ze leci woda z trojnika i wymieneilem jakis czas bylo dobrze ale pozniej znowu ten trojnik padl ( miesiac jezdzilem) no i znowu wymienilem tylko ze teraz dalem sylikonu i dopiero przykrecilem no i teraz jest lepiej ale tak jak pisalem jak tylko wjade do miasta w korki to odrazu temperature lapie :( czy ktos poradzi mi cos??? bnede wdzieczny.
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

 

Postprzez miras » 18 kwi 2008, o 15:30

[b[b]]Buull [b]ja miałem podobny przypadek w mieście trochę więcej niż 100 stopni a poza miastem 75 stopni temperatura, ale coś mi nie pasowało, więc kupiłem czujnik temperatury i wymieniłem (napisałem o tym wyżej) i się okazało że temperatura w mieście 94 stopnie a poza miastem 70, oczywiście poprzedni czujnik pokazywał zbyt dużą temperaturę, od razu wymieniłem termostat i jest teraz super, czyli w trasie prawie 90 stopni a w mieście trochę większa ale wiadomo korki. Tak więc przemyśl to, jeśli jakiś kolega ma taki czujnik może ci porzyczy, przełożenie to dosłownie chwila przejadziesz się i zobaczysz, czujnik to jedno ale pewnie poleciał też termostat, a stawianie od razu na uszczelkę to trochę za szybko i za drogo[/b].[/b]
Avatar użytkownika
miras
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 07:53
Lokalizacja: Krośniewice

Postprzez Buull » 18 kwi 2008, o 20:57

dzieki miras za pomoc napewno to uwzglednie :) pozdro dla Ciebie :)

[ Dodano: 2008-04-18, 21:01 ]
aha miras bo jak wjade w miasto i sa korki to temperature odrazu lapie i wiatrak sie zalacza i tak ta temperatura spada ale jak wiatrak sie rozlaczy to zaraz temperature wlasnie lapie ale jak wyjade za miasto juz jest spoko. jak bys nogl napisz mi ile kosztuje czujnik i termostat i gdzie ten czujnik sie znajduje bo moze bym sam go wymienil jak tak //////////////;0 jeszcze raz dzieki i pozdro dla Ciebie :)
Buull
Gaduła
 
Posty: 451
Dołączył(a): 18 kwi 2008, o 11:27
Lokalizacja: Płock

Postprzez miras » 19 kwi 2008, o 07:52

Za czujnik zapłaciłem 23 zł a za termostat 28 zł. Czujnik temperatury masz na wężu w plastikowym kroćcu, wąż ten widać jak otworzysz maskę na samej górze łączy chłodnicę z blokiem silnika a przed samom chłodnicą od góry jest włożony w taki plastik czujnik temperatury, z boku jest zabezpieczony metalową zapinką, wyciągasz ją i wymieniasz czujnik.Pamiętaj abyś kupił odpowiedni czujnik, jeśli masz silnik 1.8 66kw oznaczenie silnika ABS to musisz kupić czujnik cztero pinowy z żółtą obwódką.
Avatar użytkownika
miras
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 30 wrz 2007, o 07:53
Lokalizacja: Krośniewice

Postprzez Stefan80 » 19 kwi 2008, o 08:58

Termostat otwierajacy sie przy 84stopniach nie jest tylko do silnikow 1.4.Ja mam silnik 1.6 i tez mam termostat otwierajajcy sie przy 84 stopniach.Wymienilem na taki termostat bo po wyjeciu orginalnego z silnika auta mialem na nim napisane ze otwiera sie przy 84stopniach wiec wymienilem na taki sam.A jak wymienilem termostat na 87stopni to bez przerwy utrzymywala sie temperatura miedzy 100 a 110 stopni wiec pojechalem do serwisu w serwisie mi to sprawdzili i dali mi termostat ktory otwiera sie przy 84 stopniach i problem zniknal. :-D
Stefan80
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 23:03
Lokalizacja: Lipno

termostat

Postprzez coooler1984 » 19 kwi 2008, o 10:46

Witam!! Golf 3 1,4 silnik 96 rok, mam problem tez z termostatem, wymienialem go z mehcanikiem termostat firmy wahler wsadzilem go i nie puszcza mi na duzy obieg auto sie gotuje a chlodnica praktycznie zimna!! ale najlpesze jest to ze wsadzilem sam termosta do garnka i zagrzalem wody i ten cypelek wysonual sie!! ale teraz nie chce sie schowac, czy to normalne czy cos z nim jednka jest nie tak? i jak sie go wsadza to ten cypelek wchodzi w to oczko co jest w plastiku:P??
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

model 3143.87D termostat

Postprzez coooler1984 » 19 kwi 2008, o 11:02

termostat wahlera 3143.87 D czy to jest termostat do Golfa 1,4 96 rok bo go zalozylem i nie chcial sie otworzyc!! ewentualnie jaki powinnien byc ten jest w takiej plastikowej obudowie a jak powinnien wygladac termostat w tego typu silniku bo jak wymienaielm to zoabzcylem ze on w ogole nie mial po prostu!!
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Postprzez munky81 » 19 kwi 2008, o 11:32

Mi pokazuje caly czas 75 stopni:/wymienialem termostat i dalej tyle pokazuje!Myslice ze powinienem wymienic czujnik ??
Avatar użytkownika
munky81
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 12 mar 2008, o 17:25
Lokalizacja: miasto

Postprzez hasag » 19 kwi 2008, o 18:55

jak ja wymieniłem termostat to też musiałem dolać płynu ok. 0,35 l i po tygodniu 0,5 l. Z początku myślałem,że mam wyciek,ale jest ok.
hasag
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 14:22
Lokalizacja: pomorze

Postprzez Stefan80 » 19 kwi 2008, o 21:35

COOOLER1984 Mialem tak samo ja Ty tylko ze w silniku 1.6 nie puszczalo na chlodnice (czyli duzy obieg) tylko wszystko szlo malym jak zagrzal sie do 100stopni chlodnica zimna odkrecilem korek (zbiorniczek wyrownawczy) plyn w gore mechesi mowili ze uszczelka pod glowica ale zaczelem uskuteczniac metody prob i bledow i kupilem taki sam termostat jaki wyjalem czyli otwierajacy sie przy 84stopniach w sklepie mowili ze czegos takiego nie ma ale w serwisie mieli wlozylem go i znow takie same objawy do pierwszego albo drugiego wlaczenia wentylatora i wszystko sie unormowalo trzyma temperature okolo 85 stopni wskazowka temperatury nie jest idealnie w pionie przejechalem gdzies jakies 1000km i nadal wszystko jest ok oczywiscie moj silnik ma przejechane 150tys. km iwec naprawde spruj z tym termostatem powalczyc powinno wszystko Ci sie unormowac.A z tym cypelkiem nie wiem o co chodzi bo ja kupilem termostat marki Vernet.



Jesli mozesz to sprobuj wyciagnac calkowicie termostat i niech samochod chodzi na biegu jalowym do wlaczenia wentylatora (trzymaj mu 2000 obrotow) i kontroluj czy nagrzewnica daje cieplo do wewnatrz jak Ci sie zagrzeje do 90stopni odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego i zobacz czy plyn Ci nie ucieknie z obiego maksymalnie moze wyplynac 200ml jak bedzie wszystko w ten sposob ok to napewno nie jest uszczelka pod glowica czyli przyczyny szukaj gdzie indziej.

Zycze powodzenia Marek
Stefan80
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 21 mar 2008, o 23:03
Lokalizacja: Lipno

Postprzez tomas83 » 20 kwi 2008, o 08:20

te silniki ABU mają jeszcze stare ,błedne rozwiązanie techniczne stosowane jeszcze w wartburgach (bo tam były też te silniki) a mianowicie kolektor wydechowy z przodu i dlatego sie potrafią troszke grzać. Nowsze silniki już mają z tyłu kolektor i to całe gorące powietrze jest od razu zabierane za samochód a w tych ABU to troszke lipnie to jest bo kolektor zasłania przód silnika i nie ma dodatkowego chłodzenia powietrzem napierającym na silnik podczas jazdy w upały.Ja też mam ABU i też w koreczku wiatrak sie nie zatrzymuje.

[ Dodano: 2008-04-20, 08:35 ]
MUNKI81 to na 100% czujnik. termostat zanim wymienisz to sprawdź czy jest zepsuty!!! Dlaczego wymieniacie części bez potrzeby. nawet na otwartym termostacie po przejechaniu 20 km silnik sie nagrzeje do 90 st. termostat jest po to żeby to sie działo szybciej. A jak tobie pokazuje cały czas 75 to padł czujnik temp. Tani kosztuje 20zł a jego wskazania są różne a orginał 80zł
Avatar użytkownika
tomas83
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 gru 2007, o 23:39
Lokalizacja: trzebiel

montaz termostatu

Postprzez coooler1984 » 20 kwi 2008, o 19:24

Golf 3 96 rok 1,4 poj, mam termostat firmy wahler sprawdzalem w garnku ten cypelek co jest w nim wysuwa sie pod wplywem temp ale nie chowa sie z powrotem sam ( czy to normalne) dwa jest on caly plastikowy podluzny czy taki musi byc?? i najwazniejsze jak go sie montuje: czy wsadeza sie go w to oczko co jest w rurze odchodzacej od chlodnicy i przylegajacej do calego tego kolanka czy odwrotnie?? pytam sie dlatego ze wsadzilem go najpierw tym cypelkiem w ta dziurke i zamknal mi na amen obieg nie chcial otworzyc!! a teraz dowrcilem i wydaje mi sie ze teraz znowu jest odwrotnie?? dodam ze ta dziurka na ten cypelek jest na wylot!! ma ktos pomysl moze wyjasni jak to dzial do konca i poradzi co robie zle:(
coooler1984
Czytacz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 19 kwi 2008, o 10:27
Lokalizacja: szczecin

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości